Re: Samenkomsten

Omdat hij niet erkend is als slachtoffer maar enkel als getuige met een familieband met een verdachte.

62

Re: Samenkomsten

Charly wrote:

Waarom is de broer van Christiaan Bonkoffsky niet welkom op de bijeenkomst?

Gedurende interviews de afgelopen weken/maanden leek David Van De Steen me zich erg kritisch op te stellen tov Christiaan Bonkoffsky zijn broer. Dat het dankzij Van Damme was dat ze de info gekregen hadden, omdat de broer anders waarschijnlijk nog aan steeds zou zwijgen. Ik heb hem dat een paar keer horen zeggen, zelfs benadrukken. Hij leek erg weinig begrip te kunnen opbrengen waarom de broer zo lang gezwegen heeft.

Ik denk dan ook dat het erg gevoelig ligt bij de slachtoffers, en dat ze liever de confrontatie vermijden. Toch omdat de bijeenkomst zo gehyped is in de pers. Als daar een paar verwijten zouden plaatsvinden, en er komen daar een aantal personen volledig van hun melk naar buiten voor 't oog van alle camera's, dan krijg je een hoop gezeik waar niemand wat aan heeft.

Misschien dat ze op een later tijdstip - in alle luwte - bepaalde slachtoffers de kans geven om de broer te ontmoeten, of dat ze de broer op een andere manier informeren. Daar kan ik wel begrip voor opbrengen.

63

Re: Samenkomsten

Mijn mening is ook dat die broer daar helemaal niets te zoeken heeft, hij is in geen geval slachtoffer. Indien hij iets voor het onderzoek of de betrokkenen wenst te betekenen, dan had hij meteen na de bekentenissen van zijn broer naar de politie moeten stappen, en de hele waarheid verteld. Misschien hadden ze Christiaan Bonkoffsky dan op zijn sterfbed nog kunnen ondervragen, wie weet wat voor details hij nog had kunnen zeggen.

64

Re: Samenkomsten

Officieel is de broer inderdaad geen slachtoffer en gaat het hier alleen maar over een inlichting aan de slachtoffers. Maar beeldt u in dat de broer er wel was, dan konden de slachtoffers meteen extra inlichtingen en bevestiging vragen bij die broer. Ik vermoed dat de onderzoekers willen vermijden dat ze meteen ondergraven worden. Ik gok dus ook dat er niet veel nieuws te melden zal zijn.

65

Re: Samenkomsten

Stand van zaken in onderzoek Bende van Nijvel: “600 nieuwe tips, waarvan 450 het onderzoeken waard”

De slachtoffers van de bloedige overvallen van de Bende van Nijvel hebben op een jaarlijkse bijeenkomst uitleg gekregen over het onderzoek van de speurders. Volgens procureur-generaal Ignacio De la Serna zijn er al 600 tips binnengekomen. “150 daarvan zijn absurd, à la “de paus heeft het gedaan”. 450 zijn het onderzoeken waard.”

De – jaarlijkse – bijeenkomst om de slachtoffers van de Bende van Nijvel een update te geven over het onderzoek, vond dit jaar voor het eerst plaats op het kabinet van minister van Justitie Koen Geens (CD&V).

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

66

Re: Samenkomsten

Ben wrote:

150 daarvan zijn absurd, à la “de paus heeft het gedaan”. 450 zijn het onderzoeken waard.”

"Depaus" staat nochtans op de Graindorge-lijst. wink Ik hoop dat ze de tips goed zullen bekijken.

Non semper ea sunt quae videntur

67

Re: Samenkomsten

Weeral theater ... Al die mensen optrommelen om naar Brussel te komen om te zeggen dat er veel nieuwe tips zijn binnengekomen, waarvan er een aantal onderzocht worden. Tot zover de magistratuur. Daarnaast komt nog dat minister Geens praat over gratis rechtshulp i.p.v. hij verdorie zou moeten praten over de schadevergoedingen die hij kan bekomen in de ministerraad voor de slachtoffers/nabestaanden.

68

Re: Samenkomsten

M.a.w., het was terug cinema, pffff.

69

Re: Samenkomsten

Ik denk dat slachtoffers vooral bezig zijn met de waarheid, niet zozeer met schadevergoedingen. Na 32 jaar (of langer) mag die waarheid - al is het maar gedeeltelijk - wel het daglicht zien. Je voelt zo dat De Valkeneer op korte termijn met resultaten wil afkomen - al dan niet onder druk van o.a. dit en andere fora - maar of hij daarin zal lukken? De (nabije) toekomst zal het uitwijzen.

70

Re: Samenkomsten

P-51, je moet rekening houden dat de CVP in de loden jaren de premier had in de regering en alles ligt gevoelig om de eigen partij af te straffen of in de eigen voet te schieten. Ik denk dat we evenveel gaan zien als Stevie Wonder wat de opheldering van de Bende van Nijvel betreft.