211

Re: Temse: 10 September

the end wrote:

Ik kan het me niet herinneren dat er nog andere vesten opgedoken zijn.

Merkwaardig en waarschijnlijk zijn ze ook nooit gebruikt, tenzij in de voertuigen (wat we niet met zekerheid weten). Blijkbaar vond men slecht delen van 2 vesten in Ronquières.

Re: Temse: 10 September

Werden er wel 7 vesten gestolen en niet meer of minder? Hoe is men zo zeker van dit aantal?

Re: Temse: 10 September

De lange parlementaire vraag van Bert Anciaux van 9 januari 1998 betreffende het onderzoek naar de mogelijke betrokkenheid van Rijkswachters als tipgevers voor de inbraak bij Wittock-Van Landeghem in Temse en het korte antwoord van de minister hierop » www.senate.be

214

Re: Temse: 10 September

Bedankt, maar dit staat al op pagina 1 van dit topic.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Temse: 10 September

Ik had nochtans speciaal eerst een aantal zoekopdracht ingegeven met o.a. 'parlementaire vraag' en 'Anciaux' om na te gaan of dit al niet ergens vermeld werd in het forum maar vond de link niet van de eerste pagina. Vandaar mijn (dubbele) post.

Het blijft in elk geval een interessante vraag waar we het antwoord nog altijd niet op kennen. Is de info onbewust via de Nederlander Ber H. gegaan?

216

Re: Temse: 10 September

Merovinger wrote:

Ik had nochtans speciaal eerst een aantal zoekopdracht ingegeven met o.a. 'parlementaire vraag' en 'Anciaux' om na te gaan of dit al niet ergens vermeld werd in het forum maar vond de link niet van de eerste pagina. Vandaar mijn (dubbele) post.

Een tip is om niet enkel de zoekfunctie van het forum te gebruiken maar ook de zoekfunctie van de website, op die manier vind je meer.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

217

Re: Temse: 10 September

(...) Door dit schot wordt de weduwe Van Puyvelde gewekt. Ook zij moet wegduiken voor een schot. Nog een huis verder ziet Frans De Bauw hoe de boeven in hun auto springen en de Gebroeders Boellaan, naast de begraafplaats van Temse, inrijden.

Bron: Humo | 27 oktober 1983

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

218

Re: Temse: 10 September

Als ik laatst op locatiebezoek ben geweest, stelde ik mij volgende vragen:

  • Waarom een vluchtwagen op 2 minuten wandelen stationair laten draaien van plaats van inbraak?

  • Was er nog een extra vluchtwagen in het spel?

  • Saab 900 turbo, maximum 4 plaatsen inclusief chauffeur - dus de overige 3 gaan aan de haal met 7 vesten, doet me denken aan iemand die naar een warenhuis gaat en geen zak koopt/heeft om z'n boodschappen in te steken... handjes vol dus.

  • Linda zei dat de overvallers de lichten van de autoparking hadden kapot geschoten. Buren moet dan toch ook wakker geworden zijn?

219

Re: Temse: 10 September

Ja hun mannier van uitvoering roept veel vragen op. Iemand van de forumleden heeft een interessante opmerking gemaakt i.v.m. Temse. Als ze de diefstal in stilte hadden gedaan was het waarschijnlijk niet met die aandacht in het nieuws gekomen. Door hun driest optreden kon het niet anders dan in de media verschijnen. Als ze enkel en specifiek voor de geheime vesten van het Nederlandse leger gingen hadden ze het waarschijnlijk anders uitgevoerd. Het is zoals Dolorean schrijft de wagens zo plaatsen met draaiende motor, verlichting stuk schieten om niet gezien te worden en wel gehoord te worden.

Het gaat dus niet alleen om de vesten, maar het moest blijkbaar ook in de media komen. Het stelen van militaire geheime stukken van een bevriend buurland sluit aan bij de diefstal bij de SIE alsook de geheime Navo-telexen passen in deze context, het gaat keer op keer om geheime militaire stukken. Tevens de wijze van uitvoering past ook in een militaire context, zie Nijvel. Als men die vesten op deze wijze steel zijn ze achteraf ook niet meer bruikbaar want als men ermee word betrapt is men betrokken met moord. Het moest blijkbaar in de media komen en bepaalde (militaire) diensten moesten blijkbaar in opspraak komen.

Als men dan ook kijkt wat er Nijvel is gebeurd zeven dagen erna: na de moord op het koppel breken ze nog in, laten het alarm afgaan en nemen de aankomende rijkswacht op militaire wijze onder vuur op de parking. En daarna nemen ze op de vlucht de achtervolgende politie eveneens op militaire wijze onder vuur.

De kans dat er meerdere wagens en of teams bij betrokken waren in Temse is groot.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

220

Re: Temse: 10 September

Dit kwam ik ook nog tegen:

En er is tenslotte de schoonzus van Jacques Van Camp (vermoord op 2 oktober 1983, drie weken na de inbraak in Temse), die werkzaam zou geweest zijn bij Wittock-Van Landeghem. De dochter van Van Camp ontkent in Humo echter dat haar tante werkzaam was bij het textielbedrijf

Bron » www.denderend.be