Re: Temse: 10 September
Om jou dan toch maar van antwoord te dienen Pyrenéen, hoewel imazibraine hier wel gelijk heeft... (jawel, als het terecht is kan ik dat echt wel.) En omdat ik het ook over iets anders kan hebben dan over een wonderbaarlijke vondst te Ronquières, hoewel ook weer deze post sommigen anders blijven beweren...
Al deze informatie staat reeds gedetailleerd online, maar ik zal het je gemakkelijk maken:
De moordenaars bleken alleen maar belangstelling te hebben voor zeven prototypes van een technisch hoogwaardige kogelvrije vest. Die zijn in het grootste geheim bij Wittock-Van Landeghem ontwikkeld. De moorddadige dieven moeten daarvan op de hoogte zijn geweest, daarover kan niet de minste twijfel bestaan. De hamvraag voor de rechercheurs is dan ook, wie de daders hierover inlichtte. Vijf van deze vesten waren blauw van kleur, twee groen. Het betrof een experimenteel model, slechts enkele testexemplaren werden geleverd aan het Nederlands leger. Het model werd ‘Balon 2A-14 A2M’ gedoopt.
De ingenieurs van Wittock-Van Landeghem duidden deze kogelvrije vesten gewoonlijk aan als het model ‘jurk met bretellen’.
De doders van Temse wisten waar in de onderneming ze zich bevonden, vermits ze slechts enkele kartonnen kisten hebben opgesneden om de hand te kunnen leggen op de zeven kogelvrije vesten.
Bron voor deze info is het boek 'De Bende', een documentaire door journalist Gilbert Dupont en professor Paul Ponsaers uit 1988.