561

Re: Temse: 10 September

Now wrote:

Toen ik enkele jaren geleden geleden een gesprek had met een officier van de SFG over Temse en Nijvel was vooral zijn opmerking waarom die dingen doen met de wapen combinatie riotgun 0.22? Het is een soort van handtekening een discrepantie in de uitvoering! De daders doen dit bewust, zoals die Saab een bewuste keuze was!

Die specifieke handtekening in de uitvoering werd aangeleerd en toegepast door specifieke instructeurs. men deed het voor het psychologische effect. Bij dit clubje kan je niet zomaar geraken trouwens en het overstijgt Belgie. Genval en de diplomaten wagen ook niet vergeten.

een soort van handtekening een discrepantie in de uitvoering

Dit wil ik nog een keer vanuit een andere hoek benaderen. Bij IQ testen word discrepantie gezien als een beperkt verstandelijk vermogen. Een voorbeeld "iemand schrijft als een reactie op een post ik ga her niet op reageren omdat het onzinnig is" Reageren met de worden ik zal er niet op reageren is een discrepantie. Het haalt dus de logica weg als het toegepast wordt! Hoe kunnen de daders nu slim zijn, zie eens hoe te keer gaan die discrepantie!

Wat me verbaast is het stelen van kogelvrije vesten voor de nachtelijke inbraak in Nijvel, wat blijkbaar minder riskant is. A priori omdat merkwaardig genoeg een volumetrisch alarm - zeldzaam in Belgié in 1983 - werd geactiveerd. Het is onmogelijk om je niet af te vragen of de diefstal van kogelvrije vesten zou kunnen worden verklaard door de kennis van dit volumetrisch alarm.

563

Verklaar u nader.

Wat ik me afvraag is of sommige leden van de bende niet wisten dat er een alarm zou afgaan in Nijvel en dat de gendarmes zouden aankomen. Wat zou verklaren :

• zeer zware bewapening voor een inbraak's nacht.

• de voorafgaande diefstal van kogelvrije vesten.

Wat een andere vraag oproept : waren alle bandleden in Nijvel voor hetzelfde doel?

565

Now, ik kan bij jouw omschrijving en denkend aan de namen die hier al gepasseerd zijn, enkel maar aan Calmette denken. Zijn er dan nog andere(n), die hier nog geen eigen topic hebben? Of die hier nog niet vernoemd zijn?

566

"The end (Banned)" wees ook in de richting van 'een soort handtekening' bij de moorden. En ook "... een groepje waar je niet zomaar bij hoorde ...".

jameir972 wrote:

Het blijft merkwaardig. Je voelt duidelijk dat het niet klopt. Waarom parkeerden ze hun wagen opvallend verkeerd op dat fietspad maar wisten ze wel specifiek waar ze binnen moesten zijn en welke doos ze specifiek moesten open snijden in welke kast?

Omdat ze de job snel gingen klaren… en snel weg wilden zijn. Maar waarom kwam er dan 1 gangster gewapend naar die wagen, zoals buurman ooggetuige bevestigde? Wittock lag vlak bij de hoofdbaan, bij het kruispunt… waarom dan zo flagrant verkeerd rijden terwijl je toch goed voorbereid bent op de uit te voeren klus?

Er klopt iets niet, maar wat? En wat bedoelt die Xavica met dat ene detail van die overval?

Men kan zich ook afvragen of de auteurs de plaatsen kenden. Ze parkeerden hun auto in de Gasthuisstraat en gingen naar het fabrieksterrein te voet, waar het nog perfect mogelijk was om de fabriek rond te rijden met hun auto. Zo zou hun auto niet zichtbaar, voor het geval er een patrouille langskwam in de straat. De afstand tussen de plaats waar ze de auto parkeerden en het lab was 180m! En daarna moet je 180m terug met 3 man en 7 kogelvrij jassen. Sorry, maar als je de locatie goed kent, dan rij je gewoon met je wagen binnen.

568

Dat was net ook wat ik dacht. Waarom niet parkeren of het fabrieksterrein zelf maar opvallend verkeerd op het dubbele fietspad (fietspad ligt maar aan 1 kant)? Daardoor hebben 3 buren (!) de wagen opgemerkt. En dan nog verkeerd rijden na de moord(en) ... terwijl ze 100% correct gebriefd waren om te weten waar ze op het grote terrein moesten zijn. Dat zegt eigenlijk al heel veel over de daders.

569

pyrénéen wrote:

Wat ik me afvraag is of sommige leden van de bende niet wisten dat er een alarm zou afgaan in Nijvel en dat de gendarmes zouden aankomen. Wat zou verklaren :

• zeer zware bewapening voor een inbraak's nacht.

• de voorafgaande diefstal van kogelvrije vesten.

Wat een andere vraag oproept : waren alle bandleden in Nijvel voor hetzelfde doel?

Sorry, maar ik begrijp niet wat u bedoelt.

570

gloacoster wrote:

De afstand tussen de plaats waar ze de auto parkeerden en het lab was 180m! En daarna moet je 180m terug met 3 man en 7 kogelvrij jassen. Sorry, maar als je de locatie goed kent, dan rij je gewoon met je wagen binnen.

De Saab is maar opgemerkt op het eind van de actie. Ze hebben ervoor gekozen om in stilte naar de fabriek te gaan te gaan. misschien dachten ze dat ernaar rijden te veel lawaai ging maken. Een luchtfoto.

http://nsm08.casimages.com/img/2013/12/02/13120204115114738711785133.jpg

Om door te rijden tot aan de fabriek zonder op te vallen neem je ook risico, er branden lampen aan de fabriek en sommige buren hadden langs de achterzijde van hun huis goed zicht. Om er te geraken met de wagen midden in de nacht rij je bijna door de achtertuin van sommige huizen. Dat ze die 180 meter te voet afleggen, zeker in het aankomen zo vreemd is het niet.