Re: Temse: 10 September

Is het niet de manier waarop de slachtoffers neergeschoten zijn, waar een 'handtekening' van een bepaalde schutter / groep in zat. Niet gekend bij gewone publiek of onderzoekers, maar wel herkenbaar bij bepaalde personen in het wapenmilieu. Voor hen zou dit typerend zijn voor bepaalde groep of iemand...

Voor wie het herkende geldde dit als een dreigement of drukkingsmiddel om te zwijgen. Misschien hadden ze ook wapens gebruikt / gestolen van deze insiders en was het sowieso voor hen moeilijk om dit aan te geven... omdat ze dan zelf ook zouden doorgelicht worden, en denk niet dat men in wapenmilieu dol is op pottenkijkers.

Het is maar een veronderstelling van mij, ik ken de waarheid niet. Maar wapens, diamanten en drugs zijn miljardenindustrie waar collateral damage soms niet te vermijden zijn.

Geld gaat voor op mensenlevens in dit geval. Voor ons is dat cru, maar voor hen zijn 'oorlogsituaties' met onnodige doden dagelijkse kost.

562

Re: Temse: 10 September

Ik weet ook niet wat die xavicca bedoelt… Sommigen hebben duidelijk inzage gehad in delen van het dossier?

Dat ene detail? Manier van schieten was toch niet 1 keer gebeurd? Maar the end verwees hier ook naar, dat klopt. Het is onmogelijk NIET te willen/kunnen geloven dat de daders getipt waren voor deze unieke vesten, maar door wie? Rijkswachters en/of wapenhandelaars? combinatie bestaat ook ...

Bouhouche was er zo een en de rol van Collard is nooit voldoende onderzocht!

563

Re: Temse: 10 September

Je moet geen inzage hebben in het dossier om bepaalde details te kennen he. In de buurt wonen is mss ook genoeg ... of al eens een pint gaan drinken. God mag weten wat de mensen in Halle op die manier al te weten gekomen zijn in verband met de Bende van Nijvel en de moord op ... Sinds internet is de wereld klein he. Allemaal onbelangrijk. Alleen het detail is misschien belangrijk.

564

Re: Temse: 10 September

Wel er moet toch eens bij stil gestaan worden dat ivm Temse er zoveel unieke details zijn. Om te beginnen de Saab identieke wagen als de buur van de rijkswacht generaal na Nijvel is die gevonden met zelfs de nummerplaat van die man op. Dus bewust op voorhand die Saab. In de namiddag om 16u is de wagen gezien met 5 man aan boord. Bij de feiten in Temse spreekt men over 3 daders. Dus mogelijks meer daders en een extra wagen.

Nu is dit ook het begin van de riotgun periode, de handtekening van de bende trouwens. Een van de meest opmerkelijke elementen is de combinatie van de gebruikte wapens, met natuurlijk de Saab en de vesten waar bijna niemand van op de hoogte is.

Toen ik enkele jaren geleden geleden een gesprek had met een officier van de SFG over Temse en Nijvel was vooral zijn opmerking waarom die dingen doen met de wapen combinatie riotgun 0.22? Het is een soort van handtekening een discrepantie in de uitvoering! De daders doen dit bewust, zoals die Saab een bewuste keuze was! Het Lekeu hoofdstuk komt daar nog eens bij.

565

Re: Temse: 10 September

In het rapport van Cyrille Fijnaut en Raf Verstraeten is er duidelijk een probleemomschrijving van informanten die tegelijkertijd verdachten waren in hetzelfde dossier! (Ook de leden van de Delta-cel beaamden dit, inclusief Sack, Van Rie en Troch!).

Waarom kunnen en durven ze dan niet de hand in eigen boezem steken? Als je gelooft dat je als enige een eiland bent in de corruptie en in de wantoestanden die er toen alom heersten… waarom laat je dan geen grondig onderzoek daarin toe?

Troch zei letterlijk bij Lieven Van Gils dat het overal zat. Waarom dan niet bij hem?

En on topic, dit telt absoluut ook over Temse. Het onderzoek naar de voorkennis bij de rijkswacht over het nieuwe type kogelvrije vest en daarom de rijkswacht als als prille klant in 1983 bij Wittock Van Landeghem is een lachertje gebleken…

Collard en de rijkswacht volgden alle ontwikkelingen op de voet, Arsene Pint heeft dat beaamd. Ik denk dat Wittock-Van Landeghem toch zeker een grote afname door stabiele klant als de militaristische rijkswacht en het leger zeker op het oog had… dus dat ze daarom totaal niet betrokken waren lijkt me zo goed als onmogelijk…

566

Re: Temse: 10 September

Now wrote:

Toen ik enkele jaren geleden geleden een gesprek had met een officier van de SFG over Temse en Nijvel was vooral zijn opmerking waarom die dingen doen met de wapen combinatie riotgun 0.22? Het is een soort van handtekening een discrepantie in de uitvoering! De daders doen dit bewust, zoals die Saab een bewuste keuze was!

Die specifieke handtekening in de uitvoering werd aangeleerd en toegepast door specifieke instructeurs. men deed het voor het psychologische effect. Bij dit clubje kan je niet zomaar geraken trouwens en het overstijgt Belgie. Genval en de diplomaten wagen ook niet vergeten.

een soort van handtekening een discrepantie in de uitvoering

Dit wil ik nog een keer vanuit een andere hoek benaderen. Bij IQ testen word discrepantie gezien als een beperkt verstandelijk vermogen. Een voorbeeld "iemand schrijft als een reactie op een post ik ga her niet op reageren omdat het onzinnig is" Reageren met de worden ik zal er niet op reageren is een discrepantie. Het haalt dus de logica weg als het toegepast wordt! Hoe kunnen de daders nu slim zijn, zie eens hoe te keer gaan die discrepantie!

Re: Temse: 10 September

Wat me verbaast is het stelen van kogelvrije vesten voor de nachtelijke inbraak in Nijvel, wat blijkbaar minder riskant is. A priori omdat merkwaardig genoeg een volumetrisch alarm - zeldzaam in Belgié in 1983 - werd geactiveerd. Het is onmogelijk om je niet af te vragen of de diefstal van kogelvrije vesten zou kunnen worden verklaard door de kennis van dit volumetrisch alarm.

568

Re: Temse: 10 September

Verklaar u nader.

Re: Temse: 10 September

Wat ik me afvraag is of sommige leden van de bende niet wisten dat er een alarm zou afgaan in Nijvel en dat de gendarmes zouden aankomen. Wat zou verklaren :

  • zeer zware bewapening voor een inbraak's nacht.

  • de voorafgaande diefstal van kogelvrije vesten.

Wat een andere vraag oproept : waren alle bandleden in Nijvel voor hetzelfde doel?

570

Re: Temse: 10 September

Now, ik kan bij jouw omschrijving en denkend aan de namen die hier al gepasseerd zijn, enkel maar aan Calmette denken. Zijn er dan nog andere(n), die hier nog geen eigen topic hebben? Of die hier nog niet vernoemd zijn?