Re: Dossier Pinon

Het enige wat ik mij, in de context van de Bende van Nijvel, bij de zaak-Pinon (Roze Balletten) kan bedenken, is dat hij zwaar drukte op een of meer personen die (in)direct waren verbonden aan de firma Delhaize, welke personen vanwege die zaak en hun rol daarin zijn afgeperst in 1985.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Dossier Pinon

10.2.88: Verhoor van Jacques Lagasse in Bende-dossier in Charleroi: Hij verwijst naar partouzes in de Golf du Bercuit, bij dr. Bettens in Waterloo en in een kleine zijstraat van Louisalaan in, Brussel. Hij praat ook over de zelfmoord van twee minderjarigen (1 met een revolver en de andere met een strop).

Rapport van gerechtelijk officier Alain Etienne aan procureur Dejemeppe:

‘Relations du ‘dossier Pinon' et d'autres affaires de moeurs".

Nous trouvons Fortunato Israel qui dès 1968 était la maîtresse de Roger Boas (Asco). A cette époque, elle aurait constitué son réseau de prostitution qui aurait notamment servi à obtenir par chantage ou cadeaux la signature du ministre de la Défense nationale Vanden Boeynants pour le contrat d'achat des chars BMF par la Belgique

5.89: Rapport van gerechtelijk officier Alain Etienne aan procureur Dejemeppe:

‘Relations du ‘dossier Pinon' et d'autres affaires de moeurs".

“L'ensemble des recherches que nous avons réalisées nous ont permis de déterminer que les faits de moeurs ‘dossier Pinon’ seraient des épisodes d'un vaste réseau de prostitution et d'organisation de séances de moeurs dans lesquelles seraient impliqués des mineurs permettant la main-mise de financiers sur des hommes, influents de notre pays.

Rapport van A. Etiennne, ambtenaar van de gerechtelijke politie. Bij het lezen van het dossier ten laste van Montaricourt stelt men vast dat zij soms beroep deed op minderjarigen om aan de wensen van haar klanten te voldoen.

Bron: PV 1982 door de BOB van Brussel

GP-commissaris Peelos: "Er werd ons vrij recent gemeld dat tijdens een van deze orgieën twee minderjarigen om het leven kwamen."

93

Re: Dossier Pinon

Bedankt Thomas. Ikzelf doe geen moeite meer want het heeft geen zin.

Iemand hier die ooit één stap in de Golf du Bercuit gezet heeft?

Alle nuttige info hierover staat niet meer op het forum. Tik het woord Bercuit in in de zoekfunctie en dan zal u zien dat er nog sporen naar verdwenen content zijn.

Re: Dossier Pinon

fenix wrote:

Iemand hier die ooit één stap in de Golf du Bercuit gezet heeft?

Ja, ik. Het is een golfclub godbetert! Ik ben er geweest op uitnodiging van een lid - ben zelf een luizige golfer - maar ook niet leden kunnen er reserveren en spelen. Niks mysterieus aan en ook niet bijzonder elitair (in vergelijking met andere clubs). Ze hebben er ook een brasserie die naar 't schijnt niet slecht is maar ik ben wat op mijn honger blijven zitten want vegetariër dus voor mij was het de klassieke salade met geitenkaas. De bosnymfen die ik heb zien rondhuppelen waren zeer zeker meerderjarig en droegen golfclubs.

Als je ook wil langsgaan (niet met dit weer natuurlijk) » royalbercuitgolfclub.be

En je kan er ook delen afhuren voor evenementen, zoals op zoveel plekken. Ik ging zeggen, tot in een klooster toe maar da's vermoedelijk niet de meest gelukkige referentie in deze context.

95

Re: Dossier Pinon

fenix wrote:

Iemand hier die ooit één stap in de Golf du Bercuit gezet heeft? We spreken over de jaren 80."

Dit is geen relevante vraag. Beter zou zijn, wie heeft deze Golfclub in de jaren zeventig bezocht (niet de jaren tachtig zoals u aangeeft). Niemand, denk ik. smile

Serieus nu, terug naar de jaren zeventig. Dit was een veel exclusievere club (golf was toen sowieso veel exclusiever). Vergeleken met nu relatief afgelegen (geen directe buren) en een langere oprit naar de parkeerplaats. Weinig kans dus dat er zomaar bezoekers op de parkeerplaats afdwalen.
Maar veel interessanter… wie waren toen de 2 eigenaren van de club.

Charlie De Pauw, geen introductie nodig denk ik. En wie CDP zegt, zegt ook “Polle Panch”. Maar veel relevanter is Efraïm Ilin, ooit zionistische paramilitaire activist en vooral zakenmagnaat, die in het naoorlogse tijdperk onder meer actief was in internationale wapentransacties namens ... ja inderdaad, de Mossad. En had Effie al vroeg connecties met de Belgische politiek? Zie hier Effie samen met zijn vriend Gidon Refael, Israëlische ambassadeur in België, de Belgische zakenlui en politici ontvangen: bekijk clip vanaf 45secs » jfc.org

En wat is één van de proven tactics van de Mossad… kijk hier eens » www.timesofisrael.com

Geen wonder dat mensen vandaag de dag nog steeds nerveus worden als je in bepaalde onderwerpen, zelfs van vele decennia geleden, gaat graven...

Re: Dossier Pinon

Ldc wrote:

En wat is één van de proven tactics van de Mossad… kijk hier eens » www.timesofisrael.com

Geen wonder dat mensen vandaag de dag nog steeds nerveus worden als je in bepaalde onderwerpen, zelfs van vele decennia geleden, gaat graven...

Perfecte illustratie van het punt dat ik hierboven maakte ...

97

Re: Dossier Pinon

Precies:

Since then, numerous theories have swirled about Epstein’s true cause of death, making the leap from conspiracy fodder into the cultural mainstream.

98

Re: Dossier Pinon

Straffe uitspraken hier.

<ironic mode>
Zou dat dan wel allemaal waar zijn wat er volgens sommigen in de internaten en dergelijke gebeurde met priesters en kinderen?
</ironic mode>

Re: Dossier Pinon

Niemand betwist dat. Maar er is een verschil tussen dat -zeer reëel- misbruik en alle fantasieverhalen die gesponnen worden rond 'hooggeplaatsten' tot en met netwerken van pedofielen die blijkbaar volgens sommigen de staat zouden runnen. Da's ook het 'recept' natuurlijk: neem een feit A, neem een feit B, giet daar dan een sensationele saus over van geheime diensten, zogenaamd obscure organisaties en een parallelle staat, goed mixen et voilà.... Feiten A en B zijn meestal niet gerelateerd, behalve dan door het gesponnen verhaal dat blijkbaar nooit objectief vastgesteld kan worden want volgens de believers is het allemaal één groot complot waar alle overheidsdiensten inzitten. Wie kritische vragen stelt of opmerkingen maakt is ofwel een gehersenspoelde domoor, ofwel deel van het complot.

Da's hoe een sekte zichzelf organiseert.

100

Re: Dossier Pinon

Stierekwak ... hoe kun jij nu weten wat zich in dergelijke milieu's afgespeeld heeft? Dergelijke verhalen kunnen of zullen NOOIT objectief vastgesteld worden. Volg de actualiteit een beetje, Xenophon, en zelfs een opmerkzame speurneus als jij zal moeten vaststellen dat dergelijke doofpotoperaties of pogingen daartoe nog steeds brandend actueel zijn.