Re: Dossier Pinon
Stierekwak ... hoe kun jij nu weten wat zich in dergelijke milieu's afgespeeld heeft?
Een doordenkertje van formaat!
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Roze Balletten → Dossier Pinon
Stierekwak ... hoe kun jij nu weten wat zich in dergelijke milieu's afgespeeld heeft?
Een doordenkertje van formaat!
De sex- en drugsfuiven hebben plaats op verschillende adressen in Brussel: in de privé-club 'Circus' aan de steenweg op Waterloo, op een privé-adres aan de Square Vergoten, in de clubgebouwen van een exclusief golfterrein in Waals Brabant en in een dito tennisclub waar de rijkswachtgeneraal in het bestuur zit.Roze Balletten
Het lichaam ligt op de tweede (vanaf het warenhuis gezien) parkeerstrook voor de winkelgalerij, zich bevindend tussen het warenhuis en de Coffee Shop.
Te lezen in het boek van Hilde Geens:
"Beijer en Bouhouche waren twee humoristen,’ herinnert de vroegere chef van de BOB van Brussel Paul Calluy zich. ‘Poetsen bakken, plezier tappen. Het hoofd van de sectie drugs, Van de Walle, een onvolwassen man, vond hen steengoed. Hij vroeg me hen bij mij te roepen om ze te feliciteren voor hun inzet. Ik heb dat gedaan. De anderen van de drugssectie hadden daar moeite mee. Ze vonden de felicitaties onterecht. Bouhouche en Beijer deden ’s nachts invallen, zogezegd om zware drugshandelaars te betrappen in winkelgalerijen en kroegen, maar er werd nooit wat gevonden. De verdachten waren telkens getipt. Dat viel op omdat het zo vaak gebeurde."
Wat bedoelt u juist met uw laatste post Tiens?
Analogie met Hugo Persijn. De tipgevers werden bang. Finné was een tipgever van Reyniers. Wie heeft er Pinon, Roze Balletten en staatsgreep in dit 'dossier' 'binnen gebracht'...? Juist.
"Bouhouche en Beijer deden ’s nachts invallen, zogezegd om zware drugshandelaars te betrappen in winkelgalerijen en kroegen, maar er werd nooit wat gevonden. De verdachten waren telkens getipt. Dat viel op omdat het zo vaak gebeurde."
Het ging de hele tijd om 'framing'.
Wie is of was "Hugo Persijn"? Is het die hierna?
"Er is een Belgische of Luxemburgse Hugo Persijn die actief is (geweest) als Loadmaster bij Cargolux Airlines."
Hugo Persijn is één van de personen die terecht stonden tijdens het proces-François. Hij werkte op Zaventem, was een tipgever van André Cammerman en werd verdacht van drugssmokkel. Hij werd vrijgesproken.
Dank u Ben. Ik denk dat er ook meer info misschien te vinden is in De Bende & Co, 20 jaar destabilisering in België van journalist Hugo Gijsels.
Bende van Nijvel → Roze Balletten → Dossier Pinon