1

Topic: Jean-Pierre Van Rossem

Jean-Pierre Van Rossem beweert dat hij weet wie achter de Bende van Nijvel zit. Volgens hem was het een aparte cel van Staatsveiligheid in 82-83 en werden de bendes Haemers en De Staerke ingezet voor de bloederige moorden (ook kinderen) in 85. Hij zegt dat hij toen wist waar de gelaste VW te vinden waren maar geen enkele onderzoeksrechter de stal durfde uit te mesten. Bovendien wees hij op bedreigingen.

Jean-Pierre Van Rossem is misschien een ongeloofwaardige, desalniettemin interessante bron.

2

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Jean-Pierre Van Rossem weet alleszins behoorlijk wat over de Atlas-groep: Cools, Przedborski, Deferm, ... Ik weet niet in hoeverre hij van de Bende op de hoogte is, maar ik zou hem niet zomaar onderschatten.

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Maar hoe weet hij dat dan? Zit hij in dat wereldje of zo?

4

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Hij zat op een bepaald moment behoorlijk "in het wereldje". Er moest nu eenmaal geld worden gewassen en dan passeert het via "wasmachines" en af en toe wordt zo'n wasmachine wel eens uitgenodigd op een feestje.

5

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Van Rossem zegt dat het een poging van legerofficieren was om het land onder harde hand van Vanden Boeynants te besturen. Om meer terreur op te wekken moesten er ook kinderen worden doodgeschoten, maar dat wilde geen van de militairen. dus werd er contact opgenomen met de bendes van De Staerke en Haemers om het vuile werk op te knappen. Dit werd volgens hem gefinancierd door landsverdediging via een speciale cel.

Hij is naar eigen zeggen herhaaldelijk ondervraagd over zijn bronnen maar men deed er niets mee, ook niet toen hij wist waar de VW's met gelaste schietstanden in de Ardennen kon vinden.

6

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Tevens zijn Van Rossem & Willy De Sschepper geen onbekenden van elkaar, enkele jaren geleden verdedigde Willy De Sschepper zelfs Van Rossem op het politics-forum

Re: Jean-Pierre Van Rossem

dim wrote:

Jean-Pierre Van Rossem weet alleszins behoorlijk wat over de Atlas-groep: Cools, Przedborski, Deferm, ... Ik weet niet in hoeverre hij van de Bende op de hoogte is, maar ik zou hem niet zomaar onderschatten.

Zeker, maar wij weten ook dat hij is ook bijzonder manipulerend. Hij moet bewijs tonen (een copie van de brief van Haemers, bijvoorbeeld). Wij praten over Bultot. Ik heb ook geschreven ivm Paul Cams:

Bultut a approché [Michel Noel] dans le cadre des armes, selon les dires de [Michel Noel]. Bultot avait de sérieuses convictions d'extrême droite, donc fréquentait ce monde propre à [Michel Noel]. [Michel Noel] étant le plus riche, il a toujours été au centre de toutes sortes d'activités. [Michel Noel] a financé pas mal d'actes violents, notamment par le biais de Delhuvenne, Houdart, et des gendarmes de la région Namur-Charleroi-Dinant. ([le  propriété de Michel Noel] d'Arbre-Profondeville est au centre de ces trois cadastres).

Noot: Wij weten dat Delhuvenne en Haemers zeer goede vrienden waren.

8

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Zou dit ook de rijkswachter L. Bouchat omvatten (zie affaire Braine-l'Alleud en de stuntman aldaar)? En zie, wie er op een steenworp van de voormalige woning van wijlen Noël woont » www.wittegids.be

Een L. Bouchat, 't zal toch niet dezelfde gast zijn zeker? Moeten we even nagaan. Werkte Bouchat ooit voor de gendarmerie in Namen of enkel in Braine?

9

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Vergeten vermelden: de rijkswachter Bouchat zou volgens krantenberichten uit Jemeppe-sur-Sambre zijn, dus niet zo onwaarschijnlijk dat hij nu op bovenstaand adres te vinden is. Hij is hoe dan ook rijkswachter, vertoont banden met de Bende-dossiers (meer bepaald met hoofdverdachte A.V. volgens Deprêtre) en is uit de onmiddellijke streek van Noël. Ik zou hier haast een beetje geld durven inzetten...

10

Re: Jean-Pierre Van Rossem

En wat waren de contacten tussen Bouchat en Mievis (brigade Braine!).