91

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Al de mensen die iets wisten werden vermoord of gekloot zoals jij het zegt. Voor sommigen is het zelfs onmogelijk om nog ooit te getuigen omdat al hun rechten ontnomen werden. Om nog te zwijgen over de psychiatrie... Mijn moeder heeft mij verkeerde dingen geleerd, zoals: "Al is de leugen nog zo snel ..." Niet dus.

92

Re: Jean-Pierre Van Rossem

dim wrote:

Een onderhoud onder vier ogen werd het niet, wel onder acht ogen, vermits hij een kleine week later mijn kantoor in de Wetstraat binnenviel met twee kleerkasten van body guards. Geen van de twee wisselde ook maar het geringste woord, maar één van de twee liet opvallend in zijn onopvallendheid zien dat hij een holster aan zijn broeksriem had hangen. Dat ze daarmee (gewapend!) het Huis van Afgevaardigden waren binnengeraakt moet ongetwijfeld te maken hebben gehad met zijn eindeloos netwerk aan persoonlijke relaties.

Of toegang hebben tot de ondergrondse bunker... » www.demorgen.be

Re: Jean-Pierre Van Rossem

ctrix wrote:

Was er op FB mee bevriend.

Ik kan er wel nog bij zeggen dat ze die mens tot het einde van zijn leven gekloot hebben (ze = de staat).

Als je met 'gekloot' bedoelt dat de staat geprobeerd heeft om al de belastingen die hij nog moest betalen te recupereren, ja dan hebben ze hem 'gekloot'. Misschien niet genoeg en zeker te laat.

94

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Niet akkoord. Of: wel akkoord indien ze de mensen wiens zwart geld hij belegde op diezelfde manier aangepakt hadden. En dat ging tot in het kon. paleis. Denk aan de speurders die " een afdeling" binnen voelen van de Generale bank met alleen rekeningen met zwart geld
Toen opgemerkt werd dat sommige rekeningen van datzelfde paleis waren moest het onderzoek plots stopgezet en moesten speurders een papier tekenen dat ze er niet zouden over spreken. Dus wat dat " kloten" betreft graag iedereen gelijk voor de wet.

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Heeft u daar bewijzen van? Van dat koninklijk paleis dan bedoel ik?

96

Re: Jean-Pierre Van Rossem

Staat op het forum. Bewijs boekjes Willy Acke. Speurders hebben dit ook laten optekenen in oa Humo of Knack. Eén van de weinige schriftelijke sporen van deze zaak is teruggevonden in de schriftjes van wijlen substituut Willy Acke, de Dendermondse magistraat die tot 1989 aan de zijde van onderzoeksrechter Freddy Troch de Bende van Nijvel op de hielen zat.

Humo: “Via-via had Acke vernomen dat ook enkele big shots van warenhuisgroep Delhaize – voornaamste doelwit van de Bende – geheime rekeningen hadden bij de Generale.”

Misschien was er hier een spoor naar afpersing. Dat is een van de onderzoekspistes naar die Bende van Nijvel.

Uit Ackes notities is op te maken dat ‘alle speurders’ die dag door Van Honsté werden ‘verplicht’ een schriftelijke verklaring te ondertekenen waarin ze beloofden nooit met wie dan ook te praten over wat ze in de Shell-building hadden gezien.

Een speurder in Humo: “Klopt. Het was geen kwestie van willen, het was van moeten.” Naam van Albert en Boudewijn werd specifiek vermeld.


Vlak voor zijn dood zijn er een aantal reportages geweest waarin Van Rossem de tussenpersoon vermeldde. ( De halfbroer van de koning ) Op dat moment dacht ik JP je gaat niet lang meer leven of terig de cel in. Jammer maar helaas....Zal wel toeval zijn he. J P was niet bepaald blakende van gezondheid.

.

Re: Jean-Pierre Van Rossem

fenix wrote:

Staat op het forum. Bewijs boekjes Willy Acke. Speurders hebben dit ook laten optekenen in oa Humo of Knack. (...)

Misschien was er hier een spoor naar afpersing. Dat is een van de onderzoekspistes naar die Bende van Nijvel. (...)

Een speurder in Humo: “Klopt. Het was geen kwestie van willen, het was van moeten.” Naam van Albert en Boudewijn werd specifiek vermeld. (...)

Vlak voor zijn dood zijn er een aantal reportages geweest waarin Van Rossem de tussenpersoon vermeldde. ( De halfbroer van de koning). (...)

  1. U dwaalt, Mevrouw. De geschriften in het boekje van Acke, Humo of Knack kunnen niet aanzien worden als bewijsmateriaal. Hadden de speurders ballen aan hun lijf gehad hadden ze hun verklaringen aangaande Albert en Boudewijn laten opnemen in een PV maar dat (ballen dus) hadden ze klaarblijkelijk niet.

  2. Hoe kan U nu weten dat de huidige speurders op huidig ogenblik "afpersing" als een onderzoekspiste beschouwen? Whisfull thinking?

  3. Dan de speurder in Humo. Idem dito. De speurder had zijn verklaringen moeten laten acteren in een PV. Het is algemeen geweten dat het paleis niet reageert op roddels in de pers.

  4. Nogmaals idem dito. Van Rossem had zijn verklaringen moeten laten acteren in een PV. En uiteraard ook de naam van de zogezegde halfbroer noemen. Maar ja, dat heeft hij blijkbaar niet gedaan.

Besluit: U hoort wat en u ziet wat en bij gebrek aan zelfcontrole slaat uw fantasie op hol.

98

Re: Jean-Pierre Van Rossem

U hebt blijkbaar wel ballen. Toch op dit forum. Dat ik dwaal tot daar aan toe, maar Acke dwaalde zelden of nooit bij mijn weten. Sorry dat ik het zeg maar u moet blijkbaar de definitie van een pv eens lezen. Sommige pv's inzake de Bende staan vol leugens. En daar zijn tientallen of honderden bewijzen van.

Re: Jean-Pierre Van Rossem

  1. Ik heb voormalig substituut Willy Acke niet gekend maar heb wel zijn verklaringen gelezen in Bendecommissie II. En voor zover ik weet heeft hij daar geen verklaringen afgelegd m.b.t. het koninklijk Paleis.

  2. En voor wat mijn kennis van een PV betreft. Wat in een PV is opgenomen wordt als bewijskrachtig materiaal beschouwd tot wanneer het tegendeel is bewezen.

In de hoop u met deze toelichtingen van dienst te zijn geweest verblijven wij met de meest mogelijke achting.

100

Re: Jean-Pierre Van Rossem

En hebt u de nota's van Willy Acke gelezen en weet u hoe het komt dat we die nota:s hebben?