Re: Christian De Valkeneer

@ Poseur @ coconut

Het is zoals met de kernkoppen in Kleine Brogel en Florennes; niemand twijfelt eraan dat ze er liggen maar als een parlementair er naar vraagt ligt er niets.

Re: Christian De Valkeneer

en het kan best dat  zijn  dat die kernknoppen  of beter gezegd het protest daartegen  de druppel was die de emmer deden overlopen. En wat de staatsveiligheid betreft, die waren vanaf minuut één betrokken partij, niet aan twijfelen. Maar intussen weet ik nog altijd niet of Christian fam. was van Claude De Valkeneer, ik vind dat een niet onbelangrijk detail.

93

Re: Christian De Valkeneer

Gewoon ter info, Coconut.

FreCR wrote:

De dochter van De Valkeneer, Delphine De Valkeneer, is een vaste waarde van de politieke partij DéFi. Ze is "secretaris-generaal" (="baas") van de jongerenafdeling van DéFi. DéFi is de naam van het FDF (de partij van boegbeeld Olivier Maingain) sinds eind 2015. DéFi/FDF is in het Federale België niet zo'n grote partij, maar in het Brusselse wel een grote partij.

Delphine De Valkeneer is verkozen gemeenteraadslid voor FDF/DéFi in Sint-Lambrechts-Woluwe waar boegbeeld Maingain burgemeester is met een absolute meerderheid. Ze is werkzaam bij de UCL op de faculteit rechten en door haar politieke activiteit bestuurder bij de MIVB (openbaar vervoer in het Brusselse), bestuurder bij Brulabo (Brussels Intercommunaal Laboratorium voor Scheikunde en Bacteriologie voor de Brusselse Agglomeratie), bestuurder bij ATO/ADT (Agentschap voor Territoriale Ontwikkeling) en lid van de politieraad van politiezone Montgomery (Etterbeek/Sint-Pieters-Woluwe/Sint-Lambrechts-Woluwe). Christian De Valkeneer werd overigens gezien als een vertrouweling van Jean-Luc Dehaene.

Re: Christian De Valkeneer

Hetgeen ik vreesde klopt nog ook.

"
@etienne, vous savez ce que cela veux dire avec toutes ces personnes,et la cerise sur le gâteau, un Procureur Général notre ami Christian De Valkeneer ???, dont le frère Claude De Valkeneer avocat d'origine "Responsable de la Communication du Roi Baudouin jusqu'à sa mort, soit 30 ans", c'est pas n'importe qui non
Document demain "

https://tueriesdubrabant.1fr1.net/t3410 … ene#124499

In een verdere post schrijft iemand "Diriger notre pays n'est quand même pas un crime!"; ik vermoed dat hij het daar eerder over Dehaene dan over Baudewijn had.

Is er hier iemand die de rol van het koninklijk paleis in dit alles begrijpt of ziet?

Voorlopig durf ik niet meer dan stellen " De entourage van Baudewijn was omnipresent"

95

Re: Christian De Valkeneer

Ik ga nu even schrijven in roman stijl om problemen te voorkomen , de genoemde namen zijn fictief  .

....na een poosje moet de flamboyante kroonprins vaststellen dat men hem bij zijn 'pietje' heeft wegens zijn grensoverschrijdend sexueel gedrag . Wat doet de kroonprins tenslotte ? Hij gaat te biechten bij zijn oer-katholieke broer , de koning en vraagt om raad . Daar de koning zich verre van het gedrag van zijn broertje houd schakelt hij zijn kabinetchef in . Deze zal via zijn connecties het varkentje wel wassen , mits de optie dat hij ook de kabinetchef van de kroonprins word na een troonsbestijging ! De kabinetchef , beter bekent in die kringen als 'den iep' , spreekt dan zijn connecties aan . Afpersbare RW top-officieren ( vul zelf namen in) nemen dan het stuur over en schakelen afpersbare ondergeschikten in (vul zelf namen in) . Deze ondergeschikten contacteren dan hun afpersbare bajesklanten (vul zelf de namen in) als hulpjes en dwaalspoorleggers . Ondertussen zit ook buitenlandse inlichtingendienst te popelen sinds het debacle van Eurosystem Hospitalier om tussenbeide te komen in het voor hun onrustige en onstabiele 'Belgium' . Een afpersbare koning op de troon is voor hen een Godsgeschenk . Ondanks het terreur zaaien is het echter wachten geblazen tot 1993

Re: Christian De Valkeneer

Doet het iets ter zake dat Claude De Valkeneer homoseksueel was, of is dat niet van belang in deze context?

https://www.lalibre.be/belgique/il-ouvr … 6db9c7ebb4

97

Re: Christian De Valkeneer

Hangt af van de periode. In de jaren '80 had men als homo niet graag dat het bekend werd. De dag van vandaag nemen er niet teveel mensen nog aanstoot aan. Als hij als raadgever van de koning in dienst was zal hij en zijn omgeving zeker en vast gecontroleerd zijn door de staatsveiligheid! Dus ....?

98

Re: Christian De Valkeneer

Nieuwe functie voor procureur-generaal Christian De Valkeneer

De Luikse procureur-generaal Christian De Valkeneer heeft vandaag deze functie verlaten om de nieuwe voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg van Namen-Dinant te worden.

In een interview met RTBF blikte De Valkeneer vandaag terug op de voorbije periode.

De Valkeneer wordt vooral herinnerd in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Toen hij het onderzoek leidde, kreeg hij kritiek. Hij reageerde iets later: “Die briefschrijvers beweerden dat ik de piste-WNP in de doofpot wilde steken, en dat wij mensen van de vroegere Staatsveiligheid (VSSE) beschermden. Ik ben het met hen eens dat het spoor WNP zeer interessant is en blijft. Maar nogmaals: er waren geen aanwijzingen genoeg om (Michel) Libert en co. aan te houden.”

WNP staat voor Westland New Post. Het is een van de vele pistes in het onderzoek naar de Bende.

Bron: pnws.be | Thierry Debels | 20 April 2021

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Christian De Valkeneer

@LEO
LEO,  uw verbloemd verhaal met het koningshuis in de hoofdrol werd eerder ook al verteld in      de Beverwijk - files,     ik dacht dat het Insider was die ermee op de proppen kwam, ik heb er verder niets meer van vernomen.  Op de website stelling.nl is het verhaal van de Beverwijk-files ook plots gestopt, mogelijks onder druk wie weet..

Re: Christian De Valkeneer

LEO wrote:

Hangt af van de periode. In de jaren '80 had men als homo niet graag dat het bekend werd. De dag van vandaag nemen er niet teveel mensen nog aanstoot aan. Als hij als raadgever van de koning in dienst was zal hij en zijn omgeving zeker en vast gecontroleerd zijn door de staatsveiligheid! Dus ....?

Opvallend daarbij is dat Administrateur-Generaal Albert Raes uitgerekend Christian Smets in 1982 verantwoordelijk maakte voor de V.I.P.- bescherming.
: ". June 1982, when Smets was transferred to the sector Brussels of the Secret Services, becoming responsible for VIP protection ..."

https://en.wikipedia.org/wiki/Westland_New_Post

Die vermelding lijkt enkel in de Engelstalige tekst van de Wikipedia pagina te staan, niet in de Franstalige of Nederlandstalige.

Voeg daaraan toe dat Albert Raes in zijn kantoor geheime dossiers bijhield over Belgische V.I.P.'s, aldus Gérald Damseaux, gewezen agent van de Staatsveiligheid ('Les années noires vous intéressent'). Een levensverzekering voor als er iets mis zou gaan?

Die vertrouwensfunctie als V.I.P.-beschermer heeft nochtans niet verhinderd dat Smets jaren later langdurig geschorst werd, een schorsing waarvan de reden nooit bekend werd gemaakt, en waartegen Smets nooit enig verzet heeft aangetekend. Zijn wedde werd al die jaren gewoon doorbetaald.