Re: Willy Van Cutsem

jvc1971 wrote:

Mijn vader reed toen met een goudkleurige Toyota carina.

Reed je vader met zulk model?

http://www.koni.gr/products_img/1335285268_0.jpeg

112

Re: Willy Van Cutsem

Merovinger wrote:

jvc1971, kan jij ons vertellen wie die vriend van Vandeuren zou geweest zijn? Hij werkte blijkbaar in het café van je vader.

Nee, geen idee wie dat zou kunnen geweest zijn.

Merovinger wrote:

Reed je vader met zulk model?

Die wagen, ik denk het niet, ik herinner me dat die "ronder" was, dus waarschijnlijk het model ervoor of erna. Niet echt zeker hoor, kan ook best dit model geweest zijn.

113

Re: Willy Van Cutsem

Merovinger wrote:

jvc1971, kan jij ons vertellen wie die vriend van Vandeuren zou geweest zijn? Hij werkte blijkbaar in het café van je vader.

Ik heb anderzijds ook dit genoteerd: Wim Van Lierde = tijdje portier van De Pomp; opgepakt voor feiten op luchthaven - kennen we iets over die man zijn strafblad?

114

Re: Willy Van Cutsem

Merovinger wrote:

Zo ja, weet je dan soms wie die voormalige rijkswachter uit Zaventem was die samen met je vader betrokken zou geweest zijn bij deze wapendiefstal?

Bij de brandstichting bij "Pour" was naast "Flupke" Van Engeland ook de ex-rijkswachter Michel Van Hove betrokken. Wetende dat ook "Rocky" hier mee gemoeid was is er dus mogelijk een link naar De Pomp. Zou dit toevallig deze ex-rijkswachter geweest kunnen zijn?

Wanneer Demol op 1 april 1980 ontslag neemt bij de rijkswacht, doet - diezelfde dag - ook zijn collega Michel Van Hove dat. Van Hove was eveneens actief bij het Front de la Jeunesse. Erg actief. Hij nam in juli 1982 deel aan de brandstichting bij het weekblad Pour, het bekendste wapenfeit van het FJ.

Bron » forum.politics.be

115

Re: Willy Van Cutsem

Johan, ben jij bekend met een zekere Daniel Van Cutsem?

116

Re: Willy Van Cutsem

Hier en hier heeft Johan het over Daniel Van Cutsem.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

117

Re: Willy Van Cutsem

Johan, die Jean Geerts waar je over sprak, heb je die goed gekend? Weet je daar iets meer over?

118

Re: Willy Van Cutsem

Ja dat was een zware jongen destijds in het Diegemse/Zaventemse/Vilvoorde, een zeer grote en agressieve man, type geweldenaar, vele malen gevangenis in/uit, marginaal type ook.

119

Re: Willy Van Cutsem

Over bingo's: de Chinese vrouw van Willy Van Cutsem was de dochter van een Chinees die in bingo-apparaten handelde.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

120

Re: Willy Van Cutsem

Ik was destijds klant in De Pomp, leerde er mijn man kennen, woonde er vlakbij. In die tijd ging het er anders aan toe dan nu, er waren in elke gemeente wel een bende, wat niet echt "bende van Nijvel" hoeft te betekenen, eerder zware jongens uit net die of die gemeente, zo had je bende van Zaventem, bende van Vilvoorde. Diegem had er geen, ...

Dat dancing De pomp werd uitgekozen door eerder zwaardere jongens was toen niet argwanend, er werd weleens gevochten, jonge kemphanen tegen elkaar ... de zoon van Willy kan hier ook niet zoveel vertellen want binnen mijn weten was hij er als klein manneke bijna nooit, dat had ook te maken met Conny, de maîtresse waarmee Willy meestal in De Pomp vertoefde, en de echte mama hield hem daarvan ver weg, wat ik dus ook goed versta. Voor Willy's overname noemde deze dancing de Capri, als ik mij niet vergis, door Denise en haar man uitgebaat, heel brave mensen. Ik kan enkel spreken over de tijd van De Pomp, daarna in het Binnenhof ben ik nooit geweest, al heb ik er veel horen van vertellen (maar wat is waar van "horen zeggen"?).