Re: Willy Van Cutsem

Bruno Vandeuren is ooit eens betrapt geweest bij het buitenrijden van een parking aan de Louizalaan met een gestolen brommer. Bij hem was ook een Vietnamees toen. Of toch in elk geval iemand met Aziatisch uiterlijk. Aangezien Bruno een vriend was van je vader, herinner je je niets over vrienden met een Aziatisch uiterlijk? Iemand die goed overeenkwam met Bruno?

Re: Willy Van Cutsem

Nee dat zegt me niet echt iets.

Re: Willy Van Cutsem

Ik hoop dat je niet ontmoedigd wordt door de vele vragen. Het is niet erg als je geen antwoord kan geven. We begrijpen dat zeker en vast. De zaak is zo complex dat wij ons ook niet alles herinneren van de Bendeliteratuur. Soms valt ons iets later te binnen. Ik hoop dat je regelmatig op het forum terugkeert en je het niet vervelend vindt.

Re: Willy Van Cutsem

Zeker, geen probleem ik heb al geantwoord op je e-mail. Ik ben trouwens zelf ook geinteresseerd om te weten wat er zich destijds in ons land allemaal afspeelde. De Pomp daar werd jaren laten nog over gepraat en het cliënteel wat er kwam was niet echt allemaal de gewone 9 to 5 guy looking for some saturday night fun.

55

Re: Willy Van Cutsem

Beste Johan, ook ik vind het schitterend dat je aan dit forum deelneemt. Onze dank! Al wat je hebt gezegd onderstreept de these dat jouw vader niets met de Bende van Nijvel had te maken, maar dat hij te goeder trouw Bruno Vandeuren en anderen (die wel bij de bende waren betrokken, vermoedelijk zonder dat jouw vader dat wist) op een cruciaal moment heeft geholpen door voor hen wapens te verbergen. Overigens was er op dat ogenblik zelfs nog geen sprake van een Bende van Nijvel. Het waren wapens waarvan jouw vader niet wist dat ze bij Dekaise in Waver waren gestolen. Jouw getuigenis is erg moedig en zal veel bendeslachtoffers een hart onder de riem steken. En vooral: jouw getuigenis stelt opnieuw Bruno Vandeuren centraal.

56

Re: Willy Van Cutsem

Aubanel, ik zou toch ook niet te beschuldigend wijzen naar Bruno Vandeuren. Net als Willy Van Cutsem lijkt het me iemand die zonder het goed te beseffen in iets groter meegesleurd werd omwille van hun omgeving en contacten. En alhoewel nu ook weer niet de braafste jongens destijds, echt inslechte bedoelingen zullen ze vermoedelijk niet gehad hebben. Dat past niet bij hun profiel. De echte verantwoordelijken zitten volgens mij  elders. Bouhouche, Beijer en Buslik zitten veel dichter bij de bron.

Re: Willy Van Cutsem

Een kleine bedenking: Jacky = Jacky Lemaire? Samen met Rossignol en Ronald De Smet beheerder van vliegtuigmaatschappijtjes die betrokken waren in grootschalige internationale wapensmokkel (linken met Victor Bout en... Claude Dubois).

Re: Willy Van Cutsem

Beste Johan, bedankt voor je getuigenis. Als je op dit forum de vele robotfoto's bekijkt van mogelijke daders, zijn er dan gezichten waarbij je het gevoel hebt deze reeds eerder gezien te hebben (in het echt)?

59

Re: Willy Van Cutsem

Johan, over die vakantie in Joegoslavië, weet je daar nog iets over. Bv. wie er naast je vader, Beijer en Kapllan nog bij waren? En waarom daar net, hadden jullie daar kenissen (Kapllan misschien, gezien die als Albanees misschien familiebanden had met pakweg Kossovo?) Is er nog iets dat je bijblijft van Beijer, hoe zou je die man inschatten? Je weet wellicht dat het één van de hoofdverdachten voor de Bende is. Elk detail kan interessant zijn om het belang van Beijer naar waarde te schatten. Kapllan had ook banden met de bende Haemers, maar in die tijd misschien nog niet in die mate.

60

Re: Willy Van Cutsem

Johan, echt interessant u hier te hebben. Ik begrijp dat het erg moeilijk is je namen te herinneren. Denk je dat foto's je eventueel zouden kunnen helpen om te zeggen of je bepaalde mensen vrij vaak gezien hebt?