1

Topic: Heling

Ik wil deze topic open houden, zodat iedereen zijn mening kan ventileren over hoe het nou zit met de gestolen goederen. Wat is er mee gebeurd? Is het voor eigen consumptie geweest (mogelijk een deel, maar toch niet alles)? Misschien voor familie, kennissen, vrienden e.d.? Hiervoor geldt misschien dezelfde speculatie, wellicht een deel, maar mogelijk toch niet alles.

Of is het via via doorverkocht aan bijvoorbeeld (o.a.  voedingsmiddelen, wijn, champagne en ganzenlever) horeca gelegenheden, (auto onderdelen) garagehandelaren etc.? Of misschien wat gevoeliger aan woonwagenkamp bewoners (zie blz. 70, 109 van onderstaand document). Mogelijk op bestelling? Denk aan de aantallen. Het gaat volgens mij niet om kleine hoeveelheden.

Zie hier een link m.b.t. een wetenschappelijk document over helingpraktijken » www.google.nl

Denk gaarne mee. En respect voor ieders mening. Alvast een prettige jaarwisseling. smile

Re: Heling

Karel, goed onderwerp wat nog niet zo specifiek ter sprake is gekomen! Ik denk dat de goederen - en dan denk ik vooral aan de voedingsmiddelen - vooral voor eigen gebruikt waren of gebruik door directe familie, bijvoorbeeld in Beersel hebben ze zich na de moord ook tegoed gedaan aan van alles en nog. Voedingsmiddelen waren voor hun waardevol, misschien zegt dat iets over hun afkomst. Daarbij levert de doorverkoop van goederen nou niet heel veel. Bij auto onderdelen ligt dat weer anders, evenals autoradio's. In die tijd dat kon wel wat op brengen.

3

Re: Heling

Kan interessant zijn, maar dan moet je wel eerst exact weten welke voedingswaren of auto-onderdelen de daders gestolen hebben. Het topic Ontbrekende bewijsstukken kan u op weg helpen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube