51

Re: Etterbeek: 31 December 1981

Filip wrote:

Maar ik vind precies niet terug wat die connectie is?

Er is geen connectie tussen diefstal bij de Groep Diane en de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

52

Re: Etterbeek: 31 December 1981

Er zijn geen bewijzen gevonden hiervan. Da’s iets helemaal anders.

53

Re: Etterbeek: 31 December 1981

Ja, inderdaad. Ik zou niet durven zeggen dat er geen connectie is.

54

Re: Etterbeek: 31 December 1981

Vergeef me mijn naïeve vraag maar wat is dan de connectie tussen de diefstal van wapens bij de rijkswacht en de feiten van de Bende van Nijvel? De wapens die gestolen zijn bij de rijkswacht zijn voor zover we weten nooit gebruikt door de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

55

Re: Etterbeek: 31 December 1981

Je zegt het zelf, "voor zover we weten" ... Probleem is dat we niet veel weten, toch?

56

Re: Etterbeek: 31 December 1981

Op basis van wat we weten, is de kans groter dat ze niet gebruikt zijn dan dat ze wel gebruikt zijn. Maar het klopt dat we niet veel weten. Daarom is het ook "gevaarlijk" om er zomaar van uit te gaan dat de inbraak bij de rijkswacht gekoppeld kan worden aan de Bende van Nijvel.

Als er connecties bestaan, ben ik oprecht benieuwd om te weten wat deze connecties zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

57

Re: Etterbeek: 31 December 1981

Als Bob in zijn laatste leugen beweert dat hij betrokken was bij de diefstal, dan is dat imho al een connectie.

58

Re: Etterbeek: 31 December 1981

Ctrix wrote:

Ja, inderdaad. Ik zou niet durven zeggen dat er geen connectie is.

Ben wrote:

De wapens die gestolen zijn bij de rijkswacht zijn voor zover we weten nooit gebruikt door de Bende van Nijvel.

Ctrix wrote:

Je zegt het zelf, "voor zover we weten" ... Probleem is dat we niet veel weten, toch?

Dus de redenering is : er is een connectie omdat we niet weten of er een connectie is. Geweldig.

En ik beweer dat er een connectie is tussen het Heizeldrama en de Bende van Nijvel want er zijn, voor zover we weten, geen verbanden bekend tussen Liverpool en Juventus.

Ctrix wrote:

Als Bob in zijn laatste leugen beweert dat hij betrokken was bij de diefstal, dan is dat imho al een connectie

Halleluja! Het woord van Bob de Manipulator is natuurlijk het Heilige Evangelie. En zelfs al zou den Bob inderdaad bij de diefstal Dyane betrokken zijn, wat is dan de onweerlegbare connectie tussen den Bob en de Bende? Daar zijn ze al 40 jaar naar aan het zoeken namelijk.

Volgens de pers zit hij momenteel vast wegens “niet in orde met zijn verblijfspapieren in Thailand” en niet wegens “niet gekende connecties met de bende van Nijvel”.

Het is natuurlijk éénieders recht te vermoeden dat er een verband is tussen (ex-) leden van Dyane, of de roof bij Dyane, en de Bende van Nijvel, en dat is ook helemaal niet uitgesloten, maar er is nog steeds een verschil tussen vermoedens en reëele aanwijzingen of verbanden. Maar bij hoog en laag beweren dat er “connecties zijn” en dat staven met dit soort drogredeneringen doet me toch eerder denken aan blind fanatisme dan aan logisch redeneren.

59

Re: Etterbeek: 31 December 1981

Zijn we zeker dat er een verband is met de Bende van Nijvel? Neen
Zijn we zeker dat er géén verband is? Neen

Daar ging het over. Niemand beweert hier bij hoog en bij laag dat er een verband is, maar als je het wil uitsluiten omdat je het niet kan bewijzen, dan kan meer dan de helft van dit forum in de vuilbak. Hoe kan je ooit nog iets onderzoeken, als je alles wat niet bewezen is a priori gaat uitsluiten.

Sorry hoor

Billy& wrote:

Dus de redenering is : er is een connectie omdat we niet weten of er een connectie is. Geweldig.

Nee, dat is  NIET de redenering, dat maak jij er van. Jouw redenering is dan: als we het niet kunnen bewijzen, is het er niet. Ook geweldig. En op de rest van je onzin ga ik geen woorden meer vuil maken.

Re: Etterbeek: 31 December 1981

ctrix wrote:

Als Bob in zijn laatste leugen beweert dat hij betrokken was bij de diefstal, dan is dat imho al een connectie.

Was het niet op aangeven van Madani Bouhouche dat een aantal van deze wapens werd teruggevonden onder het viaduct van Vilvoorde?