Re: Jean-Marie Tinck

Ik heb het gevoel dat er sinds kort op dit forum veel Nederlanders aanwezig zijn die graag hard van stapel lopen. smile Elke dag verschijnen er vijf pagina's extra over Tinck, maar zelden vind ik nieuwe informatie die de moeite waard is. Ben heeft gelijk, iedereen heeft wel eens een bijl vast of een zakje van Delhaize. Niemand kan met zekerheid zeggen wat zijn lengte is, doch is hij volgens sommige al zeker de reus, terwijl anderen in hem de killer zien. Kortom, ik lees zelden schokkende dingen, alleen vage interpretaties van zaken die hoogstens als indirect bewijs kunnen dienen.

Re: Jean-Marie Tinck

Ik ga hem niet beschuldigen van wie of wat ie in de bende wel of niet geweest is, maar vond het wel belangrijk vast te stellen wie die man dan (in het nu zeg maar) is. Dat delen kan ook mensen weer aanwijzingen geven waar te zoeken en dan mogelijk verbanden te leggen met het verleden (zeg jaren 80). Jullie hebben veel meer dossier, plaatsen en namen kennis. Je weet nooit waarje op die manier dan gesamenlijk achter kan komen.

*My 50 cent.

Re: Jean-Marie Tinck

We moeten een ding niet vergeten: Tinck zit altijd fout. Als hij niets met de bende te maken heeft, dan komt het totaal niet van pas om te bluffen over een handlangerschap, vanwege de 28 slachtoffers en de vele voor het leven getekenden. Dat zijn privacy nu behoorlijk wordt aangetast, heeft hij volledig aan zichzelf te wijten.

Ik vind die vondsten (foto's, filmpjes) buitengewoon interessant en ook de commentaren daarop. Waarom zouden we een terugtrekkende beweging moeten maken als nu eindelijk eens een sprong voorwaarts mogelijk is? Misschien zitten we helemaal fout, maar dat merken we dan wel. Medelijden met Tinck hoeven we echter totaal niet te hebben.

Een doel van dit (geweldige!) forum is toch het doen van een parallel sub-onderzoek?

294

Re: Jean-Marie Tinck

Dat spreek ik absoluut niet tegen, en we hebben al veel informatie verzameld. Maar het probleem is dat niemand, maar dan ook niemand, hem lijkt te kennen. Ik heb een paar mensen gecontacteerd en allemaal zeiden ze hetzelfde: "nog nooit van gehoord". En met zo weinig informatie beschikbaar, begint iedereen overal wel verbanden te zien.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

295

Re: Jean-Marie Tinck

Hopelijk kunnen bepaalde mensen hier uitpluizen waar Tinck zijn tijd versleet in de periode van de Bende van Nijvel en wie zijn 'copains' waren. Misschien kunnen we dan namen gaan linken.

296

Re: Jean-Marie Tinck

Juist Eric.

Peter rd Vries : "Je moet aan de boom schudden, dan vallen er pas appels uit".

Re: Jean-Marie Tinck

Ik als rechtshandige zou trouwens een bijl met mijn rechterhand boven vast houden en niet onder.

Re: Jean-Marie Tinck

Hmm, als ik langer nadenk wellicht ook de linkerhand weer loslaten en de rechter laten zitten om weer op te tillen. Als de foto niet gespiegeld is, is waarschijnlijk rechtshandig, anders heb je de bijl ook aan de andere kant van je lijf neem ik aan.

Re: Jean-Marie Tinck

Mincky wrote:

Inderdaad, zijn uiterlijk heeft meer weg van de robotfoto van de killer!

Ik vind eerlijk gezegd dat hij totaal niet lijkt op de robotfoto van de killer. Er is zelfs geen enkel aanknopingspunt. En was hij de reus? Dan zou hij moeten lijken op robotfoto nr. 19. Wat klopt er:

  • bril;

  • snor;

  • vissershoedje;

  • grootte.

De rest klopt niet, maar wat is de rest? Er is weinig te zien, behalve de haargrens en die lijkt niet te kloppen. Maar het is een robotfoto (in Nederland noemen we dat een compositietekening) en die is samengesteld aan de hand van een flard van een herinnering van een of meer extreem angstige mensen.

300

Re: Jean-Marie Tinck

Persoonlijk vind ik het juist interessant om hier te lezen en te zien wat ik niet al in misdaadpers en in de gewone pers lees, ja okay dat is bevestigd (semi officiel, whowhowho), maar wat heeft dit forum dan nog voor zin? Ik hou zelf mijn persberichten wel bij, wat dat betreft. Juist reacties en creatieve ideeën van mensen vind ik interessant. En inderdaad: "Als je maar lang genoeg aan de boom blijft schudden valt er op een keer iets uit".

En ik vind ook Tinck heeft het er zelf naar gemaakt, als hij z'n waffel had gehouden was dit niet gebeurd en de professionele pers was de eerste die een foto presenteerde, dus mij dunkt dat wij dan mogen volgen. En wie weet dragen we een steentje bij... een duidelijker beeld van de man kan bij allerlei mensen een herinnering oproepen! Misschien heeft de politie wel express laten lekken om juist dit op gang te brengen, ik hoop dat er iemand mee leest en denkt verrek, actief burgerschap!