Re: Jean-Marie Tinck

Scaramouche wrote:

En, zoals ik heb gehoord, werd deze Jean-Marie Tinck zelfs nooit ondervraagd... Of ben ik mis?

Ze hebben eind jaren '90 zijn DNA gecontroleerd. Ik vermoed dat ze hem dus ook wel eens ondervraagd zullen hebben.

Re: Jean-Marie Tinck

Misschien, is niet zeker. En zijn gerechtelijk verleden met zo een vreselijke geweldpleging?

Re: Jean-Marie Tinck

Tijdens de gevangenisstaf die hij kreeg opgelegd in 1983 wist Tinck te ontvluchten uit de penitentiaire inrichting van Vorst in Brussel. Tinck wordt momenteel van negen verschillende feiten verdacht. Tinck is onder meer verdacht van brandstichting, autodiefstallen, overvallen en moorden.

Bron » www.crimescene.pro

Re: Jean-Marie Tinck

Van harte dank voor je bericht Johan666! Heel heel interessant! Maar mijn vraag is nog heviger na het lezen van je bericht. Het gerecht wist toch dat deze man een zware misdadiger was?

Re: Jean-Marie Tinck

club_le-happy-few wrote:

Er staat blijkbaar artikel in zondagseditie van Nieuwsblad met titel:

Buren stomverbaasd 'Hij draagt nog altijd de muts van op de robotfoto"

Weet iemand of je ook een online editie kan kopen (los nummer) van de krant van vandaag via internet?

Ik heb het artikel van zaterdag in Het Nieuwsblad via Pressreader.com gekocht en gelezen.

Re: Jean-Marie Tinck

Euh, is er eigenlijk niet iets cruciaals dat ontbreekt in dit hele verhaal? roll

Op de persconferentie werd gezegd dat Tinck in 1997 door drie mensen aangegeven werd als iemand die lijkt op één van de robotfoto's die in 1997 zijn verschenen. Daarop zou dan DNA afgenomen zijn geweest van Tinck. Nu in 2014 wordt Tinck aangehouden op basis van het verhaal dat hij in een café heeft rondgebazuind en zijn gelijkenis met een robotfoto.

Maar werd Tinck eigenlijk wel ooit eens getoond (in 1997 of nu) aan het slachtoffer of de getuige op wiens aanwijzingen die fameuze robotfoto werd gemaakt? Is dat niet de eerste onderzoekstaak die moet gebeuren? Over de al dan niet gevoerde confrontatie is met geen woord gerept! Tenzij het slachtoffer of getuige al overleden was/is natuurlijk.

Volgens de Franstalige media zou het om robotfoto 17 gaan. Die foto is verbonden aan de diefstal van de Austin Allegro in Elsene.

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Bron » www.crimescene.pro

Dit viel me op: De Belg zou jaren geleden tegenover een Fransman zijn betrokkenheid bij de moorden hebben bekend. Jaren geleden. Dus niet recent. Heeft de Fransman dit jaren voor zich gehouden, of heeft justitie er jaren niks mee gedaan?

Re: Jean-Marie Tinck

De diefstal van de Austin Allegro? Is dat niet de wagen waarmee de misdadigers de garage Brichau (Volkswagen-garage in 1502 Lembeek - waar ik woon), zijn binnengedrongen op 11 mei 1982 en de blauwe VW Santana uit het uitstalraam hebben gestolen?

69

Re: Jean-Marie Tinck

Boemerang wrote:

Wat betreft Tinck, die zou volgens Coveliers verbonden zijn met WNP.

Coveliers had het in zijn interview met NOS niet over Tinck maar over Marcel Barbier (rond 1 min. 50).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

70

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Tijdens de gevangenisstaf die hij kreeg opgelegd in 1983 wist Tinck te ontvluchten uit de penitentiaire inrichting van Vorst in Brussel.

Als we nu ook nog eens de exacte data van de strafduur en ontsnapping in 1983 wisten?