851

Re: Jean-Marie Tinck

Wel merkwaardig dat door deze getuige, de verschijning van Tinck voor de Raadkamer met een dag werd uitgesteld. Zegt dit iets, dat de bewijzen/dossier tegen Tinck toch maar dunnekes is?

852

Re: Jean-Marie Tinck

club_le-happy-few wrote:

Zou het om dochter Van Camp kunnen gaan?

Onmogelijk want deze dame is reeds gestorven.

853

Re: Jean-Marie Tinck

Werner wrote:

Wel merkwaardig dat door deze getuige, de verschijning van Tinck voor de Raadkamer met een dag werd uitgesteld.

De verschijning werd met een dag uigesteld omdat er een confrontatie komt tussen Tinck en de getuige.

854

Re: Jean-Marie Tinck

Het is niet noodzakelijk een vrouwelijke getuige. 'Elle' verwijst naar 'cette personne'. De journalisten weten op het ogenblik ook niets meer. Het is afwachten. Kan belangrijk zijn.

Opmerking: het gerecht betitelt soms een verdachte als 'getuige' om zijn vermoeden van onschuld te bewaren. Wie weet zit er belangrijker nieuws in de pijplijn. Vooral de confrontatie tussen Tinck en 'de getuige' deze namiddag wekt mijn interesse. Ik vraag me af of een gewone getuige genre een cafévriend aan wie hij zijn verhaal deed zou worden blootgesteld aan (geconfronteerd met) Tinck. Dus mogelijk gaat het om een verdachte, een kompaan van Tinck.

Re: Jean-Marie Tinck

Het moet inderdaad iemand 'speciaal' zijn aangezien de onderzoekers hopen dat een confrontatie met de getuige iets teweeg zal brengen bij Tinck. Het lijkt me dan ook niet een 'cafévriend'. Een confrontatie met zo'n persoon zou gewoon tot een welles-nietesspelletje leiden, en daar schieten de onderzoekers niets mee op.

Maar wie zou er wel iets teweeg kunnen brengen? Een kompaan zoals Fipilip zegt? Of eerder een boezemvriend of een familielid? Of zijn de onderzoekers op een betrouwbare ooggetuige gestoten die nu pas zijn of haar verhaal durft te vertellen?

Re: Jean-Marie Tinck

Aangezien 'de getuige' voorgedragen is door de advocaat van Tinck denk ik eerder dat het een persoon betreft uit de entourage van Tinck die elementen à décharge zal aanbrengen. Iemand die weet dat Tinck niet gedaan heeft wat hijzelf beweert? Of iemand die kan aantonen waar Tinck in de Bendeperiode (en dan vooral in mei 1982) vertoeft heeft? Of die Franse schipper die misschien een ander (extra opgeblazen) verhaal aan de speurders verteld heeft dan wat Tinck eigenlijk tegen hem heeft verteld?

Re: Jean-Marie Tinck

Un témoin important sera confronté, ce lundi, à Jean-Marie Tinck. C’est une demande de la défense. Ce qui intriguait le plus les enquêteurs c'est le fait que Jean-Marie Tinck avait confié un élément qui à l'époque n'avait pas été rendu public. Comment possédait-il cette information ? Jean-Marie Tinck a fourni aux enquêteurs une explication que précisément le témoin de ce lundi devrait en principe éclaircir.

Meer » www.rtbf.be

858

Re: Jean-Marie Tinck

De rest van het RTBF-bericht is toch ook tamelijk belangrijk. Een getuige wiens man slachtoffer was tijdens de voorlaatste aanslag van 1985 en zelf aanwezig was meent Tinck te herkennen. Persoonlijk vind ik dertig jaar te lang om zich een gezicht goed te herinneren, maar we moeten deze getuigenis toch ook niet negeren.

Op die foto in het filmpje van RTBF lijkt Tinck niet alleen op de robotfoto van de Austin maar ook op die van de blonde reus. Door zijn ex-vriendin wordt Jean-Marie Tinck 'le roi de la Bascule' genoemd. Zie RTBF-link hierboven. De Bascule is een wijk in Ukkel in het begin van de Vanderkinderestraat. Iedereen had schrik van hem.

Re: Jean-Marie Tinck

http://s8.postimg.org/icmx49hv9/JMT.png

Een jonge Tinck, vanuit het filmpje van RTBF.

Re: Jean-Marie Tinck

Volgens de ooggetuige (en haar dochter) in Eigenbrakel zou hij dus vlak voor de overval in Delhaize zich in de kledingsafdeling verstopt hebben. Ik begrijp het niet 100%. Hebben zij hem min of meer betrapt tijdens zijn observatie?

Hij is dan onmiddellijk naar buiten gegaan via lege kassa (ik vermoed zonder aankoop, heeft alles laten vallen?)? En 2 minuten later was de Bende daar (haar man werd op parking vermoord). Ze is absoluut zeker dat hij het is.

Als hij niet bij de uitvoering van de overval zelf betrokken was (maar enkel op de uitkijk stond of chauffeur was) dan is het natuurlijk mogelijk dat hij zichzelf niet echt als een "uitvoerend Bendelid" beschouwd en op deze manier de leugendetector heeft kunnen omzeilen.