101

Re: Jean-Paul Dauphin

Jean Paul Dauphin kon niet meer onderworpen worden aan enig verhoor. De Rechtbank van Eerste Aanleg heeft in kortgeding, gelet op het spoedeisend karakter van de zaak, vonnis geveld. Idem voor wat betreft de zorgbehoevendheid.

Over de verdere geestestoestand van een persoon kan de Vrederechter zijn tussenkomst verlenen wanneer de persoon een bedreiging vormt voor zichzelf en/of voor derden. Er kan ook een deskundig onderzoek worden bevolen ivm de medische toestand van betrokkene. Zowel op burgerlijk vlak als zijnde in een strafprocedure.

Re: Jean-Paul Dauphin

Bossi wrote:

Over de verdere geestestoestand van een persoon kan de Vrederechter zijn tussenkomst verlenen wanneer de persoon een bedreiging vormt voor zichzelf en/of voor derden. Er kan ook een deskundig onderzoek worden bevolen ivm de medische toestand van betrokkene. Zowel op burgerlijk vlak alszijnde in een strafprocedure.

Ja maar ik heb het over de jaren '80. Het kan zijn dat hij nu zijn verstand compleet verloren is maar toen gewoon normaal was op verstandelijk vlak. En dat is maar 1 ding natuurlijk, misschien hebben ex collega's iets specifieks onthouden, een detail dat van belang kan zijn.

103

Re: Jean-Paul Dauphin

Pierre Maréchal staat ook met stip genoteerd als zijnde chauffeur van ... kan iemand de link leggen met beiden? En indien zo, ook met Beijer? Ik weet dat ik geen namen mag noemen maar Pierre Maréchal circuleert al een tijdje op diverse fora.

104

Re: Jean-Paul Dauphin

zeno wrote:

Je krijgt hier weer dezelfde discussie als Kester. Mensen van op het terrein of de woonomgeving worden niet geloofd.

Omdat - en ik val in herhaling - er in het dossier zeer zwaarwichtige elementen zitten die Jean-Paul Dauphin linken aan de Bende van Nijvel.

Reneke wrote:

Ben, waar heb je die foto vandaan?

Ik ga mijn bronnen hier niet bekend maken.

Reneke wrote:

"Oh nee, toch niet den diene, dat kan toch niet!”

Jammer genoeg wel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

105

Re: Jean-Paul Dauphin

Is hij dan nog in staat om ondervraagd te worden? Zal dan allicht niet rechtopstaand gebeuren, vermoed ik. smile

Re: Jean-Paul Dauphin

Het is volgens mij zeer zeker mogelijk dat een iemand zoals Dauphin hand en spandiensten kan verlenen aan criminele benden. Ik acht het ook mogelijk dat zo iemand zelf over gaat tot inbraak en diefstal, voor zichzelf of in bende.

Dat zo iemand echter ingelijfd wordt als lijfwacht is bijzonder vreemd. Dat zo iemand deel zou uitmaken, uitgekozen is, om overvallen uit te voeren gewapenderhand en meer bepaald drieste en risicovolle raids op warenhuizen waarbij heel actief en snel moet gehandeld worden, is wat anders. Dat hij dan chauffeur is tevens is ook erg bijzonder want de chauffeur speelt een niet onbelangrijke rol. Een bekwame/volleerde chauffeur is nodig.

Dat een ingehuurde bende van professionele commando zich zou beroepen op zo iemand om raids uit te voeren is een vraag. Kortom, ik acht het mogelijk dat Dauphin een crimineel is maar als dit door actief te zijn met de Bende van Nijvel is, dan is deze bende zeker niet bestaand uit opgeleide commando's of huurlingen zoals sommigen hier stellen doch een bende van losgeslagen gekken. En als hij lijfwacht was bij WNP zegt dit ook veel over de professionaliteit van die bende zelfverklaarde elitairen en hun "soldaten".

107

Re: Jean-Paul Dauphin

Ben wrote:

Omdat - en ik val in herhaling - er in het dossier zeer zwaarwichtige elementen zitten die Jean-Paul Dauphin linken aan de Bende van Nijvel.

Ben, kunnen wij ergens meer lezen over het dossier Dauphin? Dank.

108

Re: Jean-Paul Dauphin

Ben, misschien kan je aan je fameuze ‘bron’ eens vragen of ik het bij het rechte eind heb. Ik haat mistgordijnen en heb nu al zin om het hier af te bollen. Door sommigen word ik beschouwd als een volwaardige getuige, anderen - waaronder uzelf - twijfelen aan mijn uitleg en blijven vasthouden aan hun piste Dauphin.

Oké, laat hem dan maar stormerderhand de parkings innemen 3 machinegeweren in elke hand en daarna aan 200 per uur door de straten van Aalst, Overijse of Braine scheuren, voor mij niet gelaten. Zoek het maar uit, ik reageer niet meer in deze topic.

109

Re: Jean-Paul Dauphin

zeno wrote:

Ben, kunnen wij ergens meer lezen over het dossier Dauphin? Dank.

Jammer genoeg niet.

Reneke wrote:

Ben, misschien kan je aan je fameuze ‘bron’ eens vragen of ik het bij het rechte eind heb. Ik haat mistgordijnen en heb nu al zin om het hier af te bollen. Door sommigen word ik beschouwd als een volwaardige getuige, anderen - waaronder uzelf - twijfelen aan mijn uitleg en blijven vasthouden aan hun piste Dauphin.

Reneke, niemand hier twijfelt aan het feit dat je met Dauphin hebt samengewerkt. Maar je moet beseffen dat er in het dossier elementen staan die van Dauphin een hoofdverdachte maken. Als je die gegevens niet kent, is het natuurlijk moeilijk om een volledig beeld te krijgen over Dauphin. Lees gerust ook het verslag van het verhoor van Dauphin door de BOB van Waver in december 1985 » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

110

Re: Jean-Paul Dauphin

Vergis ik mij dat deze persoon formeel erkend is nadat iemand 32 gezwegen had? De persoon was affiches aan het kleven van de CVP en de man op de ladder moest speciaal naar beneden komen en ze schoten eerst een kind dood en dan de man van de ladder. Zijn vriend kende de dader en heeft daar na 32 jaar aangifte van gedaan maar de man is spoorloos.