Ben wrote:

Niet-geëxploiteerd PV

Een telex van de GP van Brussel dd. 27 september 1985 vermeldt door een onbekende tipgever verstrekte inlichtingen over verdachte aanwezigheden in een kantoor in de Choméstraat te Schaarbeek [Google Maps], onmiddellijk na de slachtpartijen van de Bende van Nijvel. Naar het schijnt werd dat PV niet verder geëxploiteerd.

Dat is toch niet te geloven dat men daar niets mee gedaan heeft.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.
Ben wrote:

Niet-geëxploiteerd PV

Een telex van de GP van Brussel dd. 27 september 1985 vermeldt door een onbekende tipgever verstrekte inlichtingen over verdachte aanwezigheden in een kantoor in de Choméstraat te Schaarbeek [Google Maps], onmiddellijk na de slachtpartijen van de Bende van Nijvel. Naar het schijnt werd dat PV niet verder geëxploiteerd.

Auto's

De telex van 1985 wordt vermeld in een PV van de CWB van 15 februari 1988, met opgave van de namen van de eigenaars van voertuigen waarvan de nummers door de onbekende tipgever genoteerd waren; een van de eigenaars is een zekere J., die bekend staat als een Noorse delinquent.

Woonplaatsen

Diezelfde 15 februari 1988 wordt door de CWB ook gevolg gegeven aan de telex van 1985 die betrekking had op het gerechtelijk verleden van de bewoners van het pand Choméstraat 47 [Google Maps]; daarin wordt onder meer Hage Maroun vermeld.

Auto + woonplaats

Het blijkt tevens dat een van de auto's waarvan de nummerplaat in 1985 genoteerd werd door de anonieme tipgever, eigendom geweest is van de dochter van Hage Maroun; die nummerplaat werd op 28 november 1985 door de DIV geschrapt.

Ik heb geen idee of er een link zou bestaan met de man en de feiten uit onderstaand artikel. Die feiten speelden zich blijkbaar af aan het pand Choméstraat 1.

Schaarbeek: dolle schutter neergelegd

Een radeloze man, die vanuit zijn huis op de hoek van de Leuvense Steenweg en de Henry Choméstraat te Schaarbeek met een karabijn op voorbijgangers schoot, is maandag na twee uur belegering om 19u30 door een scherpschutter van de anti-terreurbrigade in zijn raam doodgeschoten. De man, een zekere Jozef Cenerelli (33), die eerst het huis (met op de benedenverdieping een begrafenisonderneming) in brand had gestoken (foto rechts), mikte met zijn long rifle .22 op "alles wat bewoog", aldus ooggetuigen. Hij vuurde ook op de aansnellende brandweer.

Toen de anti-terreurbrigade ter hulp werd geroepen, kregen de scherpschutters na enige tijd de toestemming om de dolleman neer te halen. Toen de wilde schutter, alleen gekleed in een broek, drie hoog in het dakraam kwam staan en met zijn karabijn begon te zwaaien, werd hij inderdaad zonder pardon neergeschoten. Wat zijn drijfveer was, is niet geweten. Mogelijk gezinsproblemen.

http://nsm08.casimages.com/img/2015/12/23//15122301071514738713849527.jpg

Bron: Het Laatste Nieuws | 3 juni 1986

Op pagina 454 van 'De elite van de macht de elite' lees ik Dat Hage Maroun in het vizier van de bendespeurders raakte toen bij hem het wapen werd aangetroffen dat werd gebruikt bij de moord op Van Camp... Bij deze overval werden de wapens gebruikt die van de geneutraliseerde rijkswachters bij de schietpartij aan de Colruyt in Nijvel waren afgenomen. Indien Hage Maroun werkelijk in het bezit van een van deze wapens was, dan was er toch meteen direct bewijs om hem aan ten minste twee bendefeiten te linken?

24

Django68 wrote:

Op pagina 454 van 'De elite van de macht de elite' lees ik Dat Hage Maroun in het vizier van de bendespeurders raakte toen bij hem het wapen werd aangetroffen dat werd gebruikt bij de moord op Van Camp... 

Worden hier niet een paar feiten door elkaar gehaald? Gaat dit niet over de GP 9mm die mogelijk door Maroun verkocht werd?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Denk ik ook. Behalve dat de GP 9mm nooit in beslag genomen werd. Ik vermoed dat het hier om een feit gaat dat door Baeyens fout geïnterpreteerd werd. Eenzelfde euvel waar de boeken van Bouten onder leiden. Foute aannames die als feiten gepresenteerd worden.

26

Hage maroun a habité à une date non determiné à Erpe Mere, deelgemeente van Aalst.

Is er geweten wanneer? Erpe Mere en de gestolen wapens van Mendez, Montel, ...

Trojan, voor die omgeving en Hage Maroun is Geschier ook heel belangrijk hij wordt wat vergeten in het dossier. En volgens mij is er een link tussen hem en het rechts bikers huurlingen milieu in die omgeving.

Trojan wrote:

Copy paste van Franstalig forum:

In Aalst hebben we een bijzondere belangstelling voor de Libanese filière omdat Hage Maroun (en anderen, waaronder Nederlanders) er geregeld rondhingen.

Die band tussen Hage Maroun en Aalst interesseert me erg. Weet iemand meer hierover? En wie zijn die Nederlanders?

Nederlanders, lees wat Bultot zegt de ochtend na Aalst! Ook Montel en de Nederlanders en wapens van Mendez in Erpe Mere!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

28

the end wrote:

Trojan, voor die omgeving en Hage Maroun is Geschier ook heel belangrijk hij wordt wat vergeten in het dossier. En volgens mij is er een link tussen hem en het rechts bikers huurlingen milieu in die omgeving.

Bikers? Zijn dat dan de Blue Knights waar Niet Simpel over begon net voor zijn verbanning?

Die bestonden toen nog niet, dus in die context hebben ze er niets mee te zien. Ik zou het meer in de richting van Geschier zoeken en Londerzeel waar rechtse meetings doorgingen, via daar is er een link naar Aalst. Misschien de schietclubs rond Aalst?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

30

Hage Maroun zou 180 miljoen bfr hebben gekregen van koning Fahd voor bewezen diensten? Zie artikel Gilbert Dupont op Franstalige site.