41

Re: Waterloo: 22 Februari

Dat is inderdaad vreemd Xenophon, net zoals de rest van dit dossier.

Re: Waterloo: 22 Februari

fenix wrote:

Raar maar waar, dat is nu exact wat ik denk als ik sommige posts van jou lees. Dit heeft absoluut niets te maken met op de man willen spelen inplaats van op de bal. Ik zie aan alles dat je een intelligente man bent maar toch opteer je altijd voor het boevenverhaal wat de Bende betreft ... denk eens na.

Denk eens na over het feit dat een Elio Ciolini, nota bene een Italiaanse neo-Fascist, zich binnen de bende Haemers bevond. Denk eens na ...

Allez, denk eens na » Forum

Ik weet wel zeker dat jij ook geen dwaas bent, fenix. Alleen hebben we hierover een andere visie. Bij mij komt het erop neer dat ik nogal een aanhanger ben van het scheermes van Occam en ik - tot bewijs van het tegendeel - de eenvoudigst mogelijke verklaring tracht te vinden voor een fenomeen. Eén dus waarbij zo weinig mogelijk externe elementen moeten betrokken worden om iets te uit te leggen.

Maar ik voeg er dadelijk aan toe dat die benadering, hoewel principieel correct, niet altijd tot het juiste resultaat leidt, om allerhande redenen. Met mijn 'boeventheorie' krijg ik alles ook niet helemaal verklaard. Kan ook niet op deze site, we hebben om te beginnen al geen dossier + ik ga ervan uit dat de grote meerderheid van de onderzoekers die er al decennia mee bezig zijn geen idioten zijn maar mensen die weten wat ze doen. Zij hebben het ook niet rond gekregen.

Heel dit dossier lijkt op een soort luchtspiegeling voor mij: soms denk je een glimp op te vangen van de realiteit maar ga een paar meter verder staan en je ziet iets anders. Na er duizenden bladzijden over gelezen te hebben weet ik tegelijk meer en minder dan toen ik eraan begon. Meer, want ik ken nu meer details en kan tenminste een aantal theorieën die gewoon materieel onmogelijk zijn uitsluiten. Minder want hoe meer je erover leest hoe meer invalshoeken je begint te zien en vooral: hoe meer je je realiseert hoe weinig elementen in deze zaak (zonder te beschikken over het dossier) echt zeker en vaststaand zijn, ook al worden ze algemeen als 'waar' aangenomen.

43

Re: Waterloo: 22 Februari

Xenophon, Fenix, jullie verwoorden prima wat bij velen al jaren leeft. Dus gewoon blijven voortdoen, hé.

44

Re: Waterloo: 22 Februari

Xenophon wrote:

Na er duizenden bladzijden over gelezen te hebben weet ik tegelijk meer en minder dan toen ik eraan begon.

Dat was voor mij niet anders. Maar er is nog een probleem, je weet nu meer maar laat je dit een paar weken of maanden los dan besef je dat je moet bezig blijven met de zaak wil je die duizende bladzijden niet opnieuw vergeten. Er gaat haast geen dag voorbij zonder dat ik denk ... tiens, heb ik dat geschreven. Kan met de leeftijd en met de gezondheidstoestand te maken hebben maar is er toch niet helemaal mee te verklaren (denk ik).

Terug naar het topic. Ctrix heeft groot gelijk als hij stelde dat indien het verhaal zou kloppen de daders dikke klungelaars waren. Autodieven die niet kunnen vertrekken met een wagen omdat de sleutels niet te vinden waren. Zelfs ik kon in die jaren in dezelfde Audi binnen en vertrekken zonder sleutels. Ik die er niet in slaag hier een smiley achter een zin te plaatsen. Laat staan dat ze de kogelinslagen in die wagen niet gezien hadden. Of zoals Etienne zegt: "Dit is niet zo zeker. Te veel toevalligheden. Inclusief de datum waarop de auto is gevonden."

Wat bedoel je met de datum waarop de wagen gevonden werd Etienne?

Weet er iemand hoe laat die Audi 100 teruggevonden werd? Was dat voor of na de overval in Halle (zelfde dag)?

45

Re: Waterloo: 22 Februari

fenix wrote:

Weet er iemand hoe laat die Audi 100 teruggevonden werd? Was dat voor of na de overval in Halle (zelfde dag)?

De ontvreemde wagen Audi 100 wordt teruggevonden op donderdag 3 maart 1983 omstreeks 11 uur in Elsene in de Lesbroussartstraat tegenover het gebouw nummer 52.

46

Re: Waterloo: 22 Februari

Dank je Edd.

Re: Waterloo: 22 Februari

Op een steenworp afstand van de Paul Spaakstraat.

Re: Waterloo: 22 Februari

Etienne1420 wrote:

Op een steenworp afstand van de Paul Spaakstraat.

Jij kan ver gooien.

Dezelfde buurt, er liggen nog een stuk of 20 andere straten.

Re: Waterloo: 22 Februari

Etienne1420 wrote:

Op een steenworp afstand van de Paul Spaakstraat.

Wat vanaf de Lesbroussartstraat 52 tot het begin van de Paul Spaakstraat op een 245m afstand neerkomt, mag dan wat ver zijn voor Etienne zijn steenworp, voor een goede schutter is deze boogscheut geen enkel probleem. lol

Re: Waterloo: 22 Februari

Waarom spreek ik van deze straat? Uit liefde voor kunst?

stiletto wrote:

Wat vanaf de Lesbroussartstraat 52 tot het begin van de Paul Spaakstraat op een 245m afstand neerkomt, mag dan wat ver zijn voor Etienne zijn steenworp, voor een goede schutter is deze boogscheut geen enkel probleem. lol

Het is ook te ver om de bijl van een brandweerman te gooien.