161

Re: Getuigenis Joël Lhost

Misschien heb je gelijk coconut. Als Joel Lhost gelijk heeft dan toont dit wel 1 ding goed aan, met name de minutieuze planning, voorbereiding en de organisatorische mogelijkheden van "een groep individuen" of een orgaan. Dit professionalisme strookt langs de andere kant niet met sommige daden of slordigheden van het uitvoerend personeel. Als die mannen vanuit Chièvre vertrokken zijn, wie heeft dan een week later Aalst gedaan? Want Joel Lhost werd geen verkenning meer gevraagd. Andere groep?

Re: Getuigenis Joël Lhost

Het boerderijtje van de boezemvriend van Beijer. Of was het nu het boerderijtje van Farcy. Jammer genoeg lukt het niet om hiervan bevestiging te krijgen van Geens en Bouten. Beijer beweerde (licht geïrriteerd) op Franstalige forum dat zijn boezemvriend daar pas veel later is komen wonen. Desondanks staat de carrosserie van zijn boezemvriend 'al' sinds 1973 ingeschreven op dat adres. Niet ver daar vandaan was ook de (travestieten)bar (Marceline Monsieur) waar o.a. De Staerke belangen in had. Er is op die locatie nog steeds een bar als ik me niet vergis (Temple d'Eve).

163

Re: Getuigenis Joël Lhost

Wat het uitvoerend personeel betreft, ik denk dat het gemengde groepen waren tenzij ... iedereen binnen gevlogen werd uit het buitenland maar men bijvoorbeeld gezocht heeft naar lookalike's van bestaande criminelen die men dan eerst ter plaatse stuurde. Ik geef een voorbeeld. Men zoekt een lookalike van De Staerke in het buitenland (Gladio? huurling?) maar men laat een week voor de overval of een dag voor de overval De Staerke rondwandelen in de Delhaize.

Ik blijf nog altijd denken dat de scenario's uitgedacht zijn door een paar knappe koppen bijvoorbeeld bij het leger of bij kolonels huurlingen. Ik ken niets van militaire strategie, ik kan dus ook niet spreken met kennis van zake of strategieën herkennen. Het kan dan ook zijn dat het "klungelen" een klungelen met opzet was. Koppel daar nog wat "raadgevingen" aan van een bureau voor desinformatie en we zijn vertrokken.

Vous allez cassez vos dents la dessus, volgens mij had Bouhouche gelijk en wist hij op dat moment heel goed wat hij zei.

164

Re: Getuigenis Joël Lhost

Naar aanleiding van de informatie van Joel Lhost heb ik nog een aantal bijkomende vragen / opmerkingen (als aanvulling op mijn vragen van deze ochtend):

De overvallen waren in Eigenbrakel en Overijse. Hoe groot is dan de kans dat er wegversperringen zouden zijn tussen het Bois de la Houssière en Chièvres?

De tweede overval was in Overijse. Als de daders richting het Bois de la Houssière zijn gevlucht, dan betekent dit dat ze langs Eigenbrakel zijn gereden (als we ervan uitgaan dat ze de kortste / snelste weg nemen). Is het niet zeer dom en gevaarlijk om terug langs de plaats te rijden waar je net drie mensen hebt doodgeschoten? De kans dat je daar extra politiebewaking tegen komt, is toch zeer groot.

En misschien een detail: kan je de volledige datum van het pv meedelen?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

165

Re: Getuigenis Joël Lhost

Hey Ben, klinkt inderdaad onwaarschijnlijk behalve als het om twee verschillende teams ging.

166

Re: Getuigenis Joël Lhost

Ik heb ook altijd het idee gehad dat er 2 teams waren. Is het zeker dat er bij beide overvallen met dezelfde wapens is geschoten?

167

Re: Getuigenis Joël Lhost

Hier is het antwoord:

"Dery was zeer loyaal tegenover zijn schaarse vrienden. Een van hen was zijn streekgenoot Bougerol, die hij samen met andere militairen ontmoette in de Milice de Jésus-Christ, een zeer conservatief katholiek genootschap dat aan de CIA gelieerd was. De commandant zal aan zijn collega Michel Vanden Stock uit Aarlen zelfs toegeven dat men hem soms onder druk zette om bepaalde wapenanalyses te vervalsen. ‘J’ai été obligé de falsifier des rapports'."

Nog net voor zijn dood wou hij zijn hart luchten (de zoveelste) maar dat is niet meer gelukt.

168

Re: Getuigenis Joël Lhost

2 HU teams en minstens 2 x 2 auto’s denk ik. Koffiedik kijken. Kan je na Overijse niet naar de loods rijden, ander voertuig nemen en naar Chièvres rijden zonder te dicht bij Eigenbrakel te passeren? Bleven ze dan definitief in de US? Dus een derde ploeg met minstens weer 2 auto’s voor Aalst? Mochten deze niet naar Chièvres en de US? Gestraft?

169

Re: Getuigenis Joël Lhost

Nog voor alle mensen die op de grond lagen recht gestaan zijn sta je in de loods. Het is in ieder geval minder dan 3 minuten op chrono.

170

Re: Getuigenis Joël Lhost

Reneke wrote:

Bonjour Joël, qui vous a informé que la bande était composée de 7 personnes, dont 3 militaires etc?

Je répète cette question.