Re: Jean Gol

imazibraine wrote:

In die periode verwittigt Jacques De Vlieghere, Adjunct Directeur-Generaal van de Staatsveiligheid, in elk geval zijn familie in Aalst om niet naar de Delhaize te gaan.

Kan je mogelijks vermelden op welke bron deze bewering is gebaseerd dat Jacques De Vlieghere zijn familie verwittigde in Aalst? Ben je zeker dat hij het was?

Re: Jean Gol

Hier ruf!

HERVE wrote:

“Staatsveiligheid wist dat Bende van Nijvel Delhaize zou binnenvallen” » YouTube

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean Gol

PS: David geeft in dat filmpje op YouTube aanwijzingen over wie het gaat, maar spreekt geen naam uit. Hij spreekt over "een persoon" enz. Ik weet uit goede bron en met zekerheid dat het niet over Jacques De Vlieghere gaat, maar kan/wil de naam van die andere persoon om persoonlijke reden jammer genoeg niet vermelden.

Re: Jean Gol

Grappig soms:

Hij spreekt niet over een persoon maar wel:

KSN9300 wrote:

voormalige nummer 2 van de Staatsveiligheid.

Bron: David Van De Steen - TV Oost

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean Gol

the end wrote:

Grappig soms:

Hij spreekt niet over een persoon maar wel:

KSN9300 wrote:

voormalige nummer 2 van de Staatsveiligheid.

Bron: David Van De Steen - TV Oost


dat lag vervat in mijn "hij gaf aanwijzingen"  en "enz".
Ik had dat ook gehoord dat  hij over een voormalig nr 2 van de Staatsveiligheid spreekt .....maar, het is met zekerheid niet Jacques De Vlieghere.

Re: Jean Gol

Het is dus volgen jou niet de nr 2 van de SV iemand die een ex militair was zoals David zegt:

HIPA wrote:

De man van Sv zijn naam is hier nog niet gevallen wat wil zeggen dat de meeste zelf niet weten over wie het gaat .
Wat als hij in extreme rechtse kringen vertoefde , wat als hij voor de Nato en ex militair was , en wapenfreak

Een nummer 2 van de SV die ex militair was en iets met de nato had, rara wie is het?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean Gol

the end wrote:

Het is dus volgen jou niet de nr 2 van de SV iemand die een ex militair was zoals David zegt:

HIPA wrote:

De man van Sv zijn naam is hier nog niet gevallen wat wil zeggen dat de meeste zelf niet weten over wie het gaat .
Wat als hij in extreme rechtse kringen vertoefde , wat als hij voor de Nato en ex militair was , en wapenfreak

Een nummer 2 van de SV die ex militair was en iets met de nato had, rara wie is het?

Hipa heeft gelijk. "De naam is hier nog niet gevallen wat wil zeggen dat de meeste zelf niet weten over wie het gaat."

De "wat als....."   is voor diegenen die zijn naam  niet kennen een raadsel-omschrijving ; ik heb die "wat als...." suggestie absoluut niet nodig om te kunnen beweren dat het zéker niet De Vlieghere is.
"Rarara , wie is het?"  is een goeie vraag, maar zoals ik al aangaf    "Ik  kan/wil  de naam van die andere persoon  om  persoonlijke reden jammergenoeg niet vermelden."

Re: Jean Gol

Dit is toch wel een beetje een rare discussie. David schrijft op het forum op 10 3 dat de naam nog niet gevallen is ivm de tip. toen hij dit schreef wordt De Vlieghere rakelings in 1 post genoemd niet direct als tip dus. Erna komt David met extra info zoals de nr2 van de SV en een ex militair. Welke naam die je om persoonlijke redenen niet kan noemen moet toch wel een nr 2 van de SV zijn en een ex militair. Hoe je het draait of keert die naam is ofwel de nr 2 van de staatsveiligheid, als er zogezegd 2 nr 2 van de SV zouden zijn zouden die elkaar toch heel moeten kennen.

Dus jij zegt dat er een tweede nr 2 is bij de SV die ex militair is? Of zeg je dat de info van David niet juist is?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean Gol

Diezelfde staatsveilgheid die vergat het bandje van Bulthot te bewaren waarop stond dat B. de dag voor de overval in Aalst een wapen zocht, Bultot die vergat zijn rits dicht te knopen voor de foto en Bultot die vergat een wapen te kopen of te stelen of te lenen voor een zeer goed geplande overval daags nadien. Miserie, miserie, miserie.

https://www.demorgen.be/nieuws/bultot-v … le.com%2F.

Kijk eens goed naar het gezicht van Bultot op deze foto, het lijkt wel of hij zijn lach niet kan inhouden.
Alsof het nog niet genoeg was moesten we ook nog papiertjes vinden met het handschrift van zijn vriendin.

Mijn conclusie; Bultot had dikke ambras met Bouhouche.................en dus moesten er genoeg sporen naar Bultot leiden.

50

Re: Jean Gol

Ruf Nachtergaele wrote:
the end wrote:

Het is dus volgen jou niet de nr 2 van de SV iemand die een ex militair was zoals David zegt:


Een nummer 2 van de SV die ex militair was en iets met de nato had, rara wie is het?

Hipa heeft gelijk. "De naam is hier nog niet gevallen wat wil zeggen dat de meeste zelf niet weten over wie het gaat."

De "wat als....."   is voor diegenen die zijn naam  niet kennen een raadsel-omschrijving ; ik heb die "wat als...." suggestie absoluut niet nodig om te kunnen beweren dat het zéker niet De Vlieghere is.
"Rarara , wie is het?"  is een goeie vraag, maar zoals ik al aangaf    "Ik  kan/wil  de naam van die andere persoon  om  persoonlijke reden jammergenoeg niet vermelden."

Naam hoeft niet, initialen volstaan. Da's "in", tegenwoordig. Die "rara" hoeft echt niet ... weinig respectvol naar de slachtoffers/getuigen toe.