201

Het onderzoek naar WNP mochten ze niet al te gretig verderzetten heb ik al meer dan eens gelezen dat zal dan wel begin 85 geweest zijn (de CCC  moesten er noodgedwongen pas eind 85 mee stoppen) . Betreft het een staatsgreep zoals die majoor Bougerol eind jaren 70 zou georganiseerd hebben. Misschien kan u the end een soort meerkeuze vragen stellen (wegens ziekte heb ik de laatste tijd veel tijd om zoveel mogelijk te lezen hier). Dit is de reden dat ik eens probeer te antwoorden je maakt het wel niet echt makkelijk enfin zou dit een soort antwoord kunnen zijn (daarom misschien ver van juist ik probeer maar eens).

202

Dat WNP gebruikt is om Smets en Raes te raken en in opspraak te brengen is een soort van "greep" krijgen op. Tussen jan 83 en jan 85 is duidelijk te zien dat Raes zijn eigen dienst en andere diensten weinig vertrouwd. 2 slachtoffers Finne en Mendez laten merken dat er dingen staan te gebeuren. Beide namen kennen ervaringsdeskundigen, en of mogelijke uitvoerders, Bourgerol vertoefd ook in die middens natuurlijk.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Indien Léon Finné inderdaad een geldkoerier was, dan gebeurde het volgende. Léon brengt cash geld naar het buitenland en stort het daar naar een buitenlandse rekening. Vanaf deze rekening wordt het nog een paar keer doorgestort naar andere buitenlandse rekeningen. Op die manier wordt het spoor bijster. Vaak wordt dit gedaan op naam van een vennootschap. Om het geld terug te brengen wordt er vanuit het buitenland in belgie vastgoed aangekocht of geinvesteerd in renovatie. Dit in naam van een advocaat die natuurlijk geen klantnamen mag noemen.
Voldoende namen om toe te passen!

204

Vergeet je ook Haemers niet als geldkoerier? Een geldkoerier van zwart geld van de elite en overvaller van geldtransporten. Wie heeft daar een goeie kandidaat in gezien voor warenhuisovervallen/liquidaties?

sherlock wrote:

Vergeet je ook Haemers niet als geldkoerier? Een geldkoerier van zwart geld van de elite en overvaller van geldtransporten. Wie heeft daar een goeie kandidaat in gezien voor warenhuisovervallen/liquidaties?

Sherlock, ik spreek in dit geval voor de bende van nijvel. Dit is iets dat al lang aan de gang was.
Patrick haemers kan idd nadien ook ingeschakeld zijn.
Was leon mss de persoon die de boekhouding deed?