Re: Leon Finné

Xenophon wrote:

Bekijk de feiten eens van in het begin gewoon strikt nuchter, louter de zaken die vaststaan (voor zover wij die kennen).

De louter bottom up prédateurs beweging heb ik meermaals geprobeerd, op een bepaald punt loopt dit steeds ergens vast. Ik probeer het eveneens nuchter te bekijken maar in tegenstelling tot jouw visie zie ik in een aantal feiten in de eerste golf een grote kans op zuivere liquidaties; Anderlues, Ohain, Angelou. Aalst en Overijse  doen hier niet ter zake (tweede golf) en Nijvel is al tot in het oneindige bediscussieerd; in alle eerlijkheid een Bende feit waar voor mij geen enkele hypothese bevredigend werkt. Het kan best een uit de hand gelopen (schijn)overval zijn, één van die random overvallen die in mijn hypothese zijn opgezet om de echte feiten met doel (liquidaties) te verdoezelen.

Mijn punt was dat ik schrik van de desinformatie rond Finné, waarbij ik stel dat mogelijk heel wat feitelijkheden uit '85 onjuist zijn omdat ze vertrekken vanuit aannames én vaststellingen die betrekking hebben op '82/'83. Of dit manipulatief is gebeurd dan wel voortspruit uit menselijke natuur en dito falen laat ik in het midden. Al ben ik wel van mening dat alles wat de eerder links georiënteerde pers publiceert vaker kritiekloos wordt aanvaard, eveneens geldend voor het Bende verhaal.

Een voorbeeld van hoe het spook van '82 '83 over '85 bleef dwarrelen; destijds in Aalst vernomen dat de Golf bij de overval in Aalst kort na de feiten in een vrachtwagen is gereden. Deze persoon zou deze kennis van een Rijkswachter hebben vernomen. Echter voor zover bekend is er geen officiële melding van de betrokkenheid van een vrachtwagen bij deze feiten, terwijl deze modus operandi wel ter sprake komt bij de feiten uit de eerste golf.

Zoals bovenstaande zijn er wellicht nog zaken overgewaaid en voor waarheid genomen van golf één naar golf twee. De vermeende liquidatie en genadeschoten op Finné zie ik in dit licht. Wat dat betreft kunnen we gewoon niets met zekerheid zeggen zonder het inkijken van (correcte) autopsierapporten.

332

Vermeulen wrote:

Foto zonder karretje:

https://plus.lesoir.be/sites/default/files/dpistyles_v2/ena_16_9_extra_big/2017/10/22/node_120642/9193408/public/2017/10/22/B9713581795Z.1_20171022195307_000+GNRA16CI3.1-0.jpg?itok=q8OX17Zy

Geen brandend achterlicht. Lijkt me foto van vlak na de aanslag gezien de bewapening.

Kijk ook eens naar de schoenen van Finné. Het kan door de pixels komen, maar op verschillende foto's heb ik het idee dat dat eerder zwaar geprofileerde zolen, beetje type zool combat-schoen zijn. Niet echt iets voor kostuum-mijnheer. Kan ook aan de foto's liggen. Misschien heeft iemand hogere resolutie foto's.

Dit heb ik al eens eerder geschreven (toen onder de naam Mistery), als iemand in wordt geëxecuteerd is het dan aannemelijk dat men er zo als Finné bij ligt? Is net alsof hij reeds opgebaard is.

Lijkt gewoon het lichaam van een overleden persoon waarover men uit respect een doek heeft gelegd, op zich niets vreemds aan.

334

Het gaat om de wijze hoe hij ligt, en kijk naar zijn voeten. Dat is niet echt een “natuurlijke” houding als je geëxecuteerd bent (lijkt mij)

335

Een aantal aanwezigen hebben het lichaam van Finné omgedraaid, om te zien of hij nog leefde.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

336

Dat zou misschien best kunnen zijn Ben, maar dan leg gelijk zijn ene been over het andere? Als de benen naast elkaar zouden liggen dan zou dat omdraaien een mogelijkheid kunnen zijn geweest. Dit lijkt wel erg gemaakt.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

337

Dus iemand heeft vlak naast de ingang van het warenhuis het lijk van Finné gelegd? Die persoon heeft daarna met hagel naar de winkels achter Finné geschoten? Die persoon heeft de wagen ook niet helemaal recht geparkeerd en ervoor gezorgd dat er bloedspatten op de auto van Finné waren?

Ik kan nog verder gaan maar het punt is duidelijk. Alle (met hoofdletter "A") materiële bewijzen duiden maar in één richting: Finné is daar aangekomen en vermoord door de Bende die net naar buiten kwam.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube