Re: Leon Finné

Lijkt gewoon het lichaam van een overleden persoon waarover men uit respect een doek heeft gelegd, op zich niets vreemds aan.

332

Het gaat om de wijze hoe hij ligt, en kijk naar zijn voeten. Dat is niet echt een “natuurlijke” houding als je geëxecuteerd bent (lijkt mij)

333

Een aantal aanwezigen hebben het lichaam van Finné omgedraaid, om te zien of hij nog leefde.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

334

Dat zou misschien best kunnen zijn Ben, maar dan leg gelijk zijn ene been over het andere? Als de benen naast elkaar zouden liggen dan zou dat omdraaien een mogelijkheid kunnen zijn geweest. Dit lijkt wel erg gemaakt.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

335

Dus iemand heeft vlak naast de ingang van het warenhuis het lijk van Finné gelegd? Die persoon heeft daarna met hagel naar de winkels achter Finné geschoten? Die persoon heeft de wagen ook niet helemaal recht geparkeerd en ervoor gezorgd dat er bloedspatten op de auto van Finné waren?

Ik kan nog verder gaan maar het punt is duidelijk. Alle (met hoofdletter "A") materiële bewijzen duiden maar in één richting: Finné is daar aangekomen en vermoord door de Bende die net naar buiten kwam.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

336

Dhr Finné heeft uiteraard een bijzondere achtergrond en behorende connecties, toch denk ik niet dat hij hier in de val gelokt is. Voor mij (persoonlijk) eerder aannemelijk het scenario verkeerde plek, verkeerde tijd en daarbovenop herkenning door daders overval.

Waarom?

Toenmalige BOB’er: “Ze gingen undercoverdeals opzetten. Drugs kopen, en uiteindelijk verkopen. Simpel was dat niet. Je had een deal over een levering cocaïne. De tegenpartij wou geld zien. Dan moet je met een aktetasje vol geld komen. Dat was een probleem. De rijkswacht had daar geen budget voor. Dus belden wij Léon Finné, van de Banque Copine op de Louizalaan. Die kwam dan in zijn witte Cadillac met vlaggetjes op zijn motorkap. Speciale figuur. Altijd gewapend. Finné kwam aanzetten met zijn cash, ‘toongeld’ zoals wij dat noemen. Als het goed ging, kreeg hij achteraf zijn aktetasje terug. Zo niet hadden wij een probleem.”

Er gaan natuurlijk nog al wat mensen uit van het idee dat er leden van de rijkswacht of ex-leden daarvan betrokken waren bij de aanslagen. Als dat zo is en Finné kennelijk kind aan huis was bij de rijkswacht/BOB etc, dan had een dader hem natuurlijk eenvoudig kunnen herkennen. Dat zou de verklaring kunnen zijn voor de liquidatie en waarom ze 's nachts al zijn woning binnengingen.

Vreemd is natuurlijk wel dat er geen zichtbaar bloed lijkt te zijn van een uitschotwond door het schot met de riotgun. maar ik weet niet of daar ooit publiekelijke uitsluitsel over gekomen is. Ook het gebrek aan opvolging van kroongetuigen is natuurlijk vreemd.

337

Er is een autopsieverslag dat zelfs even online heeft gestaan maar uit respect voor de familie verwijderd werd. Daaruit bleek niets vreemds (in de zin van: de verwondingen zijn consistent met de verkeerd moment/verkeerde plek hypothese).

De huiszoeking bij Finné gebeurde op bevel van de onderzoeksrechter maar werd slecht aangepakt. Let wel, het feit dat veel bezoekers hier een betrokkenheid/band tussen de daders en (ex-) rijkswachters vermoeden betekent niet noodzakelijk dat ze ervan uitgaan dat die ex-rijkswachters ook effectief aan feiten deelnamen.