Re: Rodolphe Culot
Culot arrêté avec Simone Menin en 89 pour chèques volés. Menin ça vous dit rien ... et évidemment Nitelet.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Andere Personen → Rodolphe Culot
Culot arrêté avec Simone Menin en 89 pour chèques volés. Menin ça vous dit rien ... et évidemment Nitelet.
Ik heb net zitten bellen met Rodolphe Culot. Hij zegt dat hij meer dan 40 jaar geleden ooit is aangehouden als verdachte voor de moord in Aux Trois Canards. "Bewijsmateriaal heeft mij toen vrijgepleit", zegt hij. "Omdat ik er ook helemaal niks mee te maken had." Hij zegt dat hij toen ongeveer 10 dagen in voorarrest heeft gezeten. Hij bevestigt dat hij Cathérine Van Camp, die 5 jaar ouder was dan hij, goed heeft gekend en dat hij als kind geregeld met z'n moeder iets ging eten in het restaurant. Ik weet dat dit soort mensen niet noodzakelijk de waarheid spreekt, maar ik vond de man vrij helder en overtuigend klinken.
Hallo, weet je hoe hij in het bezit is gekomen van de VW Golf van Van Camp?
Culot zal natuurlijk aan de telefoon niet zeggen dat hij de moordenaar van Van Camp is. Heeft hij gezegd op basis van welke feiten hij werd aangehouden en welk bewijsmateriaal dat hem heeft vrijgepleit?
Want op 21 oktober 1983 werd bij hem een huiszoeking uitgevoerd en kort daarna vertrekt hij naar Ibiza. Werd hij bijvoorbeeld enkel vrijgepleit omdat er tijdens de huiszoeking niets werd gevonden? Want dat is bv. iets anders dan "bewijsmateriaal dat je vrij pleit".
Heeft hij je ook iets verteld over zijn vriend Eric De Keyser?
Ik ben benieuwd of hij gaat vertellen over aan wie hij die Volkswagen Golf GTI van Cathérine van Camp heeft verkocht.
Heeft deze man echt gezegd dat hij de Golf heeft bezeten? Of is het de geluid van de wind?
BOB arresteert helper van Philippe De Staerke
Na een lang onderzoek in een zaak van gestolen cheques arresteerde de BOB van Halle, in samenwerking met de rijkswacht van Waterloo, Rodolf Culot. Culot verzilverde tijdens de voorbije maanden een paar duizend gestolen cheques in het buitenland.
Culot woonde officieel aan de Chaussée de Bruxelles 186 te Waterloo, maar dit bleek een vals adres te zijn. Hij werd ten slotte gearresteerd in zijn werkelijke woonplaats aan de Chemin du Paradis te Lasne.
In deze zaak arresteerde de BOB van Halle, in samenwerking met de BOB van Leuven en Brussel, over een periode van één jaar, een dertigtal personen, waaronder de bendeleden Philippe De Staerke, Claude Nitelet en Alain Savonet.
In verband met de diefstallen van cheques en andere voorwerpen boden zich reeds een duizendtal benadeelde personen aan bij de BOB van Halle.
Bron: De Standaard | 11 Juli 1987
Bende van Nijvel → Andere Personen → Rodolphe Culot