21

Re: Alain Vincx

coconut wrote:

Vinckx ... Nitelet ... loods. Lucien heeft ooit bij iemand laten vallen ... iets met autosport. Maar de man had het niet goed begrepen. Daarom heb ik er niet verder op gezocht.

Kan maar kan evengoed Podevijn of andere verdachte rally-piloten zijn hoor. Ik heb mij trouwens al pleuris gezocht achter ene Angelina, niks te vinden.

22

Re: Alain Vincx

Met referte aan post nummer 19 op dit topic, stel ik ook vast dat Alain Vincx inderdaad niet de dief hoeft te zijn geweest van de in 1983 bij de slachtpartij bij de Colruyt in Nijvel gebruikte blauwe Saab 900 turbo. Echter, dat wil niet zeggen dat hij geen heler daarvan was, laat staan dat hij niet de bestuurder van die auto was ten tijde van die slachtpartij.

Komt daar nog bij dat Vincx verstand had van autopreparatie, waarbij ook is vast komen te staan dat die Saab na de diefstal daarvan zwaar was opgevoerd.

Dat Vincx - een getormenteerde man - kennelijk een onbedwingbare (impliciete) behoefte had om zijn leven in de waagschaal te stellen. Mede gedreven door (de gevolgen van) zijn harddrugverslaving, zocht hij al dan welbewust naar de grenzen van leven en dood, hoewel ik dit eigenlijk niet mag stellen als niet-medicus, maar ik doe het toch.

Wat mij betreft voldoet Vincx, op basis van de aan hem klevende entourage in veel opzichten aan het profiel van één van de daders van de Bende.

Eigenlijk vind ik het te bizar deze conclusie, die in feite al eerder is getrokken, door anderen - ik las die, links en rechts! - hier te trekken en denk: wat in vredesnaam bezielt ook de huidige onderzoekers en hun spreekbuizen in de zaak van de Bende? Komt hier vandaag, onder auspiciën van de minister van Justitie, Koen Geens, geen perscommuniqué over?!

Eddy Vos, hoe kijkt u hier tegenaan? Zeg er eens wat van!

23

Re: Alain Vincx

Goed dat je bijgelezen hebt Darty. Kijk ook eens naar robotfoto G8. Wordt al eerder naar verwezen in dit topic.

Re: Alain Vincx

Voor de vuile klusjes zijn drugsverslaafden een gemakelijke prooi. Ze zitten nl. constant in geldnood. Zeker in die tijd toen cocaïne en heroïne niet te betalen was voor gewone mensen. Criminaliteit of zelf dealen was de enige optie. Denk bv. ook aan de chauffeur Bende van Dutroux (Lelièvre). Het enige wat nog telt is een volgende dosis kunnen scoren. Een lijstje van harddrugsverslaafden kan nuttig zijn:

  • Louvaert

  • Moussa

  • Van Obbergh

  • Haemers (kon schuld aan Phil De Staerke niet meer betalen)

  • Jean-Marc Usuwiel (eigenaar Mok Ma Zwet)

Farcy (DEA) en Martial Lekeu (DEA en sex offender), hadden de hero en de coca. En konden de verslaafden en prostituees gemakelijk inschakelen. Was het niet Michel Verdeyen die Mok Ma Zwet aangaf als schakel tussen boven- en onderwereld? We kunnen het hem niet meer vragen. Na zijn optreden op het Franstalige forum heeft hij zich doodgevallen op zijn eigen keldertrap.

Ook de seksdelinquenten zijn gemakkelijke prooien, zeker degen met voorkeur voor kinderen (Lekeu, Lammers, Haemers: zo vader zo zoon?). De gokverslaafden: alweer vader Haemers, vader Smars,...?

25

Re: Alain Vincx

EricF wrote:

Goed dat je bijgelezen hebt Darty. Kijk ook eens naar robotfoto G8. Wordt al eerder naar verwezen in dit topic.

Laten we robotfoto G8 dan ook maar toevoegen aan het lijstje feiten en omstandigheden, waaruit kan worden gedestilleerd dat Alain Vincx kan worden aangemerkt als verdachte van onder andere (mede)plegen van diefstal en/of heling van een Saab 900 turbo en/of meermaals medeplegen van diefstal, (zwaar) lichamelijk letsel en/of de dood ten gevolge hebbend en/of meermaals moord of doodslag, gepleegd in vereniging.

Sterker nog, indien Alain Vincx geen (sluitende) alibi(s) had, kan ik niets anders doen dan concluderen dat Vincx lid was van de Bende van Nijvel.

Ik ga nu met de politie bellen, met dien verstande dat het recht op strafvervolging vervalt met de dood van de verdachte.

Ik wil nu met Eddy Vos spreken!

club_le-happy-few wrote:

Voor de vuile klusjes zijn drugsverslaafden een gemakelijke prooi. Ze zitten nl. constant in geldnood. Zeker in die tijd toen cocaïne en heroïne niet te betalen was voor gewone mensen. Criminaliteit of zelf dealen was de enige optie. Denk bv. ook aan de chauffeur Bende van Dutroux (Lelièvre). Het enige wat nog telt is een volgende dosis kunnen scoren. Een lijstje van harddrugsverslaafden kan nuttig zijn:

  • Louvaert

  • Moussa

  • Van Obbergh

  • Haemers (kon schuld aan Phil De Staerke niet meer betalen)

  • Jean-Marc Usuwiel (eigenaar Mok Ma Zwet)

Farcy (DEA) en Martial Lekeu (DEA en sex offender), hadden de hero en de coca. En konden de verslaafden en prostituees gemakelijk inschakelen. Was het niet Michel Verdeyen die Mok Ma Zwet aangaf als schakel tussen boven- en onderwereld? We kunnen het hem niet meer vragen. Na zijn optreden op het Franstalige forum heeft hij zich doodgevallen op zijn eigen keldertrap.

Ook de seksdelinquenten zijn gemakkelijke prooien, zeker degen met voorkeur voor kinderen (Lekeu, Lammers, Haemers: zo vader zo zoon?). De gokverslaafden: alweer vader Haemers, vader Smars,...?

Mer eens en dat punt wilde ik feitelijk ook maken in het geval van Vincx, te meer omdat hij zich ervoor leende om voor geld een auto-ongeluk te veroorzaken, teneinde de verzekeraar te tillen, waarvoor hij strafrechtelijk is veroordeeld. Past goed in het plaatje van een persoon die zich daartoe moet verlagen om zijn drugsverslaving te bekostigen. Zag het gezicht van Vincx, kort voor zijn fatale crash op het Circuit Zandvoort. Wat moet die man voor zijn dood hebben geleden...

26

Re: Alain Vincx

Zo-even deelde Vos mij het volgende mede: 'met dit dossier valt geen eer te behalen.'

27

Re: Alain Vincx

Dat heeft Vos eerder al aan vijftig anderen gezegd, en ook aan Guy Bouten.

28

Re: Alain Vincx

Het geval Vincx vertoont op een aantal vlakken gelijkenissen met dat van Haemers, in dier voege dat laatstgenoemde zich vooral bezig hield met het beroven en opblazen en/of beschieten van geldwagens en/of de zich daarin bevindende beveiligingsbeambten en ook daar speelde harddrugverslaving en daarmee gepaard gaand grensoverschrijdend gedrag - ook zelfoverschatting - een rol van betekenis. Zag de gelaatstrekken van Haemers tijdens zijn proces in 1993. Net als Vincx, in 1987, liep hij in mentaal opzicht op zijn laatste benen en verloste zichzelf uit zijn lijden.

Linksom zouden de slachtoffers en/of nabestaanden de burgerlijke rechter kunnen verzoeken om de Belgische Staat te veroordelen tot betaling van een schadevergoeding, op basis van een door diezelfde rechter af te geven verklaring voor recht dat Vincx niet als dader is veroordeeld als gevolg van een onrechtmatige daad, gepleegd namens de Belgische Staat. Over het eventuele probleem van civielrechtelijke verjaring wil ik het vooralsnog niet hebben.

29

Re: Alain Vincx

» www.anp-archief.nl

De man naast Alain op de foto, over reus gesproken ...

Re: Alain Vincx

De heer Vincx is alleszins een "raar" figuur. De levenswandel en stuntman! Zijn verleden dus. Iemand die een beetje met het leven lacht en dus ook met zijn eigen leven. Drugsverslaafd en crimineel zo blijkt en dan kan je wel denken dat zo iemand wel tot heel rare dingen in staat kan zijn. Het leven is een spelletje als het ware ... een spelletje zelfs op leven en dood en hij was niet bang om zijn eigen leven op het spel te zetten! En dan haal ik eventjes de gebroeders Sliman er bij! De Fransmannen die van niks bang waren en overvallen pleegden en moordden alsof ze een appeltje schillen!

Ik heb geloof ik ook ergens foto's gezien (ik denk op facebookpagina van Xavier Sliman ... maar die is een tijdje geleden uit de lucht gehaald) waarbij ofwel Thierry ofwel Xavier bij snelle dure racewagens pronkt! Zouden die elkaar gekend hebben? Vincx en Sliman bedoel ik.

Ook heeft de heer Vincx klaarblijkelijk een reus in de kennissen/vriendenkring en dat kan je zien op de link die Mincky hierboven plaatste. Het kan natuurlijk gewoon een "fan" zijn die een praatje komt slaan of het kan een verre kennis zijn of het kan een goede vriend zijn?

Kortom: een bende Franse zotten ... een stuntman die met het leven lacht en dan kan heel wat mogelijk worden toch? Als die de handen in elkaar slaan bedoel ik. En ja dan staat daar 1 reus!