Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Er zijn oa de Zeemacht van Oostende en verscheidene brandweerkorpsen in het bezit van bootjes met heel gesofisticeerde sonarapparatuur dat enorme dieptes via een simulator alles detecteert en weergeeft op een monitor. Het voordeel aan deze bootjes is dat ze via een helikopter eender waar kunnen gedropt worden, ook op een wilde zee bij storm en een kalme steengroeve.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Ja maar stel er geen aanleiding is, dan komen ze dus nooit. Ik zou al die believers aanraden eens met de speurders te gaan praten. Hier hebben we zo'n beetje alles over die groeve wel besproken.

123

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Het zijn niet de speurders die beslissen of er gedoken wordt of niet, dat is het werk van de onderzoeksrechter. En met een onderzoeksrechter begeven we ons op het pad der politieke benoemingen. 

Stel dat er politieke onwil is om dit spoor uit te pluizen wegens ...? Stel dat een speurder blijft zeuren over de steengroeve en zijn wil zou doordrijven ... kan hij gelijk zijn matten oprollen en verdwijnen. Hij zou niet de eerste zijn in het onderzoek naar de Bende van Nijvel.

Mijn mening hoor.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Er moet een duidelijke reden zijn LEO om zo'n actie op te starten. Wat ik vermoed, is dat er geen redenen zijn. Vondst van pruik of masker een stuk verderop, is kennelijk niet genoeg reden. Bovendien de huidige onderzoeksrechter is volgens mij niet corrupt.

125

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Wat was de duidelijke reden voor de graafwerken in Haacht, Pettite Hornu, Bossu, Dour? Wat was de gemotiveerde reden om een tweede keer te gaan duiken in Ronquières? Als ze gaan duiken en ze vinden niets, kan dit spoor definitief opgeborgen worden en zijn er personen - met mij op kop - die er volledig naast zitten. PS: er zijn op veel minder interessante plaatsen zoekacties geweest. De reden waarom men niets vind, is omdat ze niet op de goede plaatsen zoeken.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Sorry kenza, al je goede bedoelingen ten spijt, maar zonder volledige dossierkennis, kan jij dit niet beoordelen.

127

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Noorderling, daar heb je 100% gelijk in. Het enige in dit dossier wat ik met zekerheid weet, is dat er niemand na 30 jaar wroeten er is in geslaagd om de bende van Nijvel te ontmaskeren dus moesten ze in de steengroeve niets vinden, is dat voor niemand een afgang.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Het feit dat ze dan in de buurt van Lessines, Overboelare, Everbeek, Chièvres komen ... en die drugs for weapons een politiek staartje zou kunnen krijgen, corruptie rijkswacht- tot en met de omgeving van VDB! Het is niet zonder reden volgens mij dat VDB ontvoerd werd, en dat weduwe Haemers de buit van overval op Post voor zichzelf mocht houden (waar in de wereld kan dat!). Net als bij Bende De Staerke zijn ze niet gestopt na de Bende van Nijvel, terwijl veel criminelen hierdoor niet meer op rooftocht durfden gaan.

Vergeet niet dat Bende Haemers in zijn vroege dagen al fungeerden als financiële loopjongens (witwassen zwart geld) van entourage VDB. Laat je niets wijsmaken van de romantische gentleman-gangster verhaaltjes. Personen die hem en zijn entourage "meegemaakt" hebben op café en uitgaansleven zeggen resoluut dat hij geschift was ... rijkeluiszoontje dat zich alles kon permitteren. De groepsverkrachting e.d. dat was volgens hen het "ware gezicht" van Haemers.

Waarom de Golf dumpen en niet laten persen? Of demonteren? Omdat louche garagisten niet altijd de slimsten zijn en hun mond zouden kunnen voorbijpraten, voor 10.000.000 BEF het verhaal misschien toch ooit zouden opbiechten. In een vlaag van paniek ... Het plan verliep niet 100% zoals afgesproken en er ontstaat paniek of ruzie. Men creëert een nepspoor en gaat er van uit dat 10-20 jaar later de zaak verjaart is.

129

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

club_le-happy-few, wat u redenering betreft dat ze niet bij een schroothandelaar terecht zouden zijn gegaan, deel ik 100% uw mening. Een schroothandelaar zijn aandeel zou miniem geweest zijn en die zou zeker na een tijdje gaan praten zijn om zijn 250.000€ te gaan ontvangen.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Dat is te simpel gedacht. Iemand anders kan de Golf naar de schroot hebben gebracht. Of de schroothandelaar kan wel een naam noemen, maar dat is nog geen garantie dat de hele Bende van Nijvel wordt opgepakt. Tenslotte kan je je afvragen of iemand die praat, zijn leven nog wel zeker is. Is je leven 250k euro waard? Met woorden als 'zeker' kan je leuk betoogje bouwen. Maar 1 ding is slechts zeker, dat niets zeker is.