Re: Dinant: 13 Maart

Vaststaand feiten:

• Willy Pourtois (Centaure) stond in voor de samenwerking met Joseph Cattai , dit was de reden dat hij een zeldzame Faul (beperkte editie) in zijn uitstalraam mocht plaatsen. (Zeldzaam wil niet zeggen van onschatbare waarde).

• Willy Pourtois werkte samen met Daniel Dekaise aan de ontwikkeling van een prototype geluidsdemper voor Willy's wapens.

• Willy Pourtois was een louche Belgische wapenhandelaar + geen onbekende voor het duo Bouhouche & Beijer

• Willy Pourtois was informant voor zowel de Amerikaanse Geheime Dienst als voor de Belgische Staatsveiligheid

• Vaststaand feit voor beschouwing : Albert Raes weet meer via Willy Pourtois dan hij laat blijken.

112

Re: Dinant: 13 Maart

Is bij de diefstal van de Faul wel eens gekeken naar het gegeven dat deze lijkt op een Lupara, een afgezaagd dubbelloops hagel geweer wapen dat door de mafia werd gebruikt voor liquidaties in Italië?

Als in die tijd de maffia meer voet aan de grond kreeg in België kan het zijn dat een killer om in zijn comfort zone te blijven een vertrouwd wapen zocht.

Ik weet, de signalementen van de twee dieven zijn niet per se Italiaans, maar ik weet niet hoe betrouwbaar die signalementen zijn.

Let op ik doe niet de suggestie dat de Italiaanse mafia achter de bende zit, het gaat mij om deze diefstal op zich.

Ik wil alleen een verklaring aandragen waarom dat specifieke wapen is gestolen. Het meest voor de hand liggend lijkt mij een gelegenheidsdief die het eerste wapen voorhanden pakt. Verder is er al veel geschreven over de andere motieven in dit topic. Als de diefstal wel gericht was op dit specifieke wapen dan draag ik alleen een alternatief aan. Mogelijk zet dit iemand anders op dit forum aan het denken. Dat is alles.

Ik poneer dus absoluut niet de stelling dat de mafia achter de bende zit, ik heb namelijk geen idee.