Re: Kester

Zou zo zeggen; kijk eens op welke data Kenza basis is verlaten en te koop is gezet bij de domeinen. Zou gelijk even kijken bij pogingen van de gemeente en de lokale cross-club om het in bezit te krijgen. Laatste woord mijner zijde over Kester is gesloten. PS: waar is bewezen dat de schepenzoon achter de Aalster GTI aanzat?

192

Re: Kester

Staar je niet blind op het woord militaire basis, het is een zakdoek groot. En FreCr schrijft over Kester en machinegeweren, hij zal waarschijnlijk kunnen zeggen waar de wapenkamer is, of niet?

Weet je, we gaan het een keer over SHAPE-basis hebben zonder fantasie. In Aalst zijn er de Nederlanders met een link naar het Nederlandse koningshuis naar een prins die in Gladio-sferen zit (om het nog zacht uit drukken), een Belgische prins is heel close met een Libanees die een deel van de dokken beheert in Antwerpen, erbij is een ex-minister van defensie nogal aangebrand. Zonder het nog maar over de wapendeals die ermee te maken hebben te schrijven. Als SHAPE enig nut heeft zal ze met wat in die hoek gebeurt de nodige interesse tonen. Nu is simpel de vraag; welke rol zou de SHAPE-basis in Kester daarin vervullen, zo cruciaal gelegen in de nabijheid van Aalst?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Kester

We dwalen af, de vraag was of de militaire basis open of dicht was ten tijde. Aan Kenza door mij diverse keren gevraagd, helaas geen antwoord. Nu, aan de hand van krantenverslagen hier gedeeld; de basis was niet gesloten. Op zijn vroegst ongeveer 25 jaar dicht. Nu the end omdat jij ook off topic gaat, welke Mercedes met AA kenteken was in bezit van het Nederlands koningshuis ten tijde van Aalst? Moet toch zeker wel afbeeldingen van zijn.

194

Re: Kester

FreCR poste een telefoonnummer waar je kon naar bellen voor info? FreCR kent de basis, dat is wel duidelijk. En ik ben er van overtuigd dat FreCR het Bende van Nijvel-verhaal wil opgelost zien! FreCR, kun jij te weten komen welke eenheid de leegstaande kantine van de oude basis in Kester mocht gebruiken in 1985? Waarvoor dank.

195

Re: Kester

zeno wrote:

Haha, jij schrijft verhaallijnen die zelfs de andere fantasten hier laat verbleken, cobra incluis. smile FreCr & Luk; bijt op jullie tong maar probeer zo iemand niet te overtuigen; één gek kan meer vragen dan honderd wijzen kunnen beantwoorden. smile

Fantasten en gek, wel het feit is dat men 13 jaar wacht om robotfoto's openbaar te maken. Heb jij er een verklaring voor? En de eerstelijnsgetuigen die niet ondervraagt werden? In functie van het oplossen van een uitermate gruwelijke misdaad waarbij de eerste uren of dagen cruciaal zijn, is dit niet te verstaan. Er zit een hele logische verklaring achter die niks met fantasie te maken heeft.

vleermuisje1971 wrote:

We dwalen af, de vraag was of de militaire basis open of dicht was ten tijde.

Wat maakt het uit of die open of dicht was? Hij was trouwens open. Een maand eerder - in het weekend van Overijse - is op 5 min. rijden van Kester een Golf in stukken achtergelaten vlak voor een villa van VDB. Tijdens Overijse was er ook iets met SHAPE, merkwaardig dat hetzelfde weekend in de buurt van Kester een Golf wordt gevonden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Kester

the end wrote:

Wat maakt het uit of die open of dicht was?

Voor de modus operandus maakt het zeker uit. Kleine voetnoot; de Golf is sinds jaar en dag het meest gestolen merk.

197

Re: Kester

Een eind verder heb je de steengroeve van Lessines en ik maak mij sterk dat de Golf van de overval in Aalst ligt 16 meter rechts van de pomp op ongeveer 34 meter diepte.

198

Re: Kester

Aangezien ik ook nog een leven heb buiten dit forum, heb ik misschien niet op alles geantwoord of geen volledig uitgebreid antwoord gegeven omdat dit ons te ver zou leiden. Indien er een specifieke vraag is die onbeantwoord bleef en die noodzakelijk blijkt rond de Bende van Nijvel, dan hoor ik het wel.

kenza wrote:

FreCr, u vraagt waar ze de auto konden verstoppen?

Je hebt me juist begrepen Kenza (waarvoor dank), ik vraag dat dus ja.

kenza wrote:

Ik nodig iedereen op het forum eens naar de oude basis te gaan kijken.

Hedendaags is dit privaat terrein. Zomaar op privaat terrein gaan rondlopen, ik weet niet als dat mag. Mits toestemming van de huidige eigenaar wil ik er zelfs een rondleiding gaan geven. wink Ikzelf heb genoeg foto's van onderbroken-cirkelvormige-gebouwen (a.k.a. de "oude" basis in Kester) van vroeger (zelfs ook van voor 1980) tot nu, inclusief zelfs grondplannen, elektrische schema's, materiaalhandleidingen, en zoveel meer. Ook al heb ik tegenover niets of niemand enige vorm van zwijgplicht in verband met dit, ik ga dit niet online gaan zwieren.

kenza wrote:

waarvoor werd de oude basis gebruikt in 1985

Een correct en volledig antwoord daarop geven vergt toch wel een veel langer bericht dan dit. Eigenlijk zou ik niet toekomen met enkele pagina's, maar (zéér) kort gezegd samengevat tot enkele woorden: line of sight straalverbindingen.

kenza wrote:

er was een lokaal aan met kantine

Een van de lokalen werd als kantine gebruikt, dat klopt. Stel u daar wel niet teveel bij voor. (Ook de Satcom-basis had een kantine, maar dat was uw vraag niet.)

kenza wrote:

Frecr, kun jij te weten komen welke eenheid de leegstaande kantine van de oude basis in kester mocht mocht gebruiken in 1985? Waarvoor dank.

De basis was niet "leegstaand" in 1985, ook de kantine niet.

kenza wrote:

En was die bewaakt in 1985?

Ja. Maar zoals ik in een vorig bericht schreef, was het niet zo dat ze daar rond liepen te patrouilleren rond het gebouw met een machinepistool op scherp. Ongemerkt de gebouwen betreden en u daar bovendien nog enkele uren schuil houden, dat zou niet gelukt hebben in 1985.

the end wrote:

Plaatsen genoeg waar ze eventjes halt kunnen houden en de berichten van de overheidsdiensten afluisteren.

Ik denk dat de Bende hun prioriteit op die moment eerder "zich uit de voeten maken" was en niet eventjes halt houden om berichtjes te gaan beluisteren. Tegen dat de overheidsdiensten een bericht van mogelijke locatie hadden ontvangen, was de Bende daar al lang verdwenen en vele kilometers verder al. Daarvoor hoefde men zelfs niet aan 200 km per uur te gaan vlammen.

the end wrote:

Plus de bewaking rond de basis boven (noord) was minimaal, misschien zelfs geen. de basis van SHAPE beneden (zuid) is ook niet altijd even up-to-date geweest en niet altijd zo belangrijk

Ik zei het reeds in een voorgaand bericht lang geleden. Had de Bende Van Nijvel daar met hun GTI door het hekken gevlamd en met hun zware bewapening op alle aanwezigen daar geknald, ongetwijfeld had geen enkele aanwezige het daar overleefd. Echter, dit zou wel behoorlijk opgevallen hebben en hun passage zou niet onopgemerkt gebleven zijn.

the end wrote:

Plus er is in die periode door een bende met sterke banden met de bende een overval gepleegd vlakbij een andere SATCOM bol.

Kan je even verduidelijken over welke overval je het hebt want daarbij kan ik niet volgen.

the end wrote:
FreCR wrote:

Ik onderschat hier niemand op dit forum, zeker ook u niet. Maar wat dit betreft heb ik het vermoeden dat je echt niet weet waarover je spreekt.

Je vermoeden klopt langs geen kanten om het zacht uit te drukken.
Misschien is er een link tussen de inzittenden van die golf die gezien is in Kester en de inbraak in Vielsam?

Ik ken u niet, jij kent mij ook niet. Ik ga dus ook niet meedoen aan het spelletje "ik ken het beter dan jij" omdat ik simpelweg niet weet wat jij weet of niet weet. Ik onderschat niemand. Of er een link is met Vielsalm  (2 x de letter L in de naam, dit ter info), dat kan, daar heb ik geen idee/kennis over en kan ik niets op aanvullen of opmerken.

the end wrote:

dat de Kester Golf met de G15 laatst gespot is in Kester is geen toeval.

Waar precies is die het laatst gespot volgens u?

the end wrote:

En FreCr schrijft over Kester en machinegeweren

Ik schreef dat ze daar niet met machinegeweren liepen te patrouilleren of op wacht stonden of zo iets.

the end wrote:

Nu is simpel de vraag welke rol zou de SHAPE basis in Kester daarin vervullen

"SHAPE basis in Kester"? De enige "SHAPE basis" er is, dat is die van Casteau.

the end wrote:

Tijdens Overijse was er ook iets met SHAPE

Wat was er dan?

Non semper ea sunt quae videntur

199

Re: Kester

the end wrote:

Fantasten en gek, wel het feit is dat men 13 jaar wacht om robotfoto's openbaar te maken. Heb jij er een verklaring voor, en de eerstelijnsgetuigen die niet ondervraagt werden. In functie van het oplossen van een uitermate gruwelijke misdaad waarbij de eerste uren of dagen cruciaal zijn is dit niet te verstaan. Er zit een hele logische verklaring achter die niks met fantasie te maken heeft.

Natuurlijk zijn er in en na Aalst bewuste en onbewuste fouten gemaakt. Het is echter niet door het verhaal rond Kester onrealistisch te maken dat je dichter bij de waarheid zult komen. Ik onderschat zeker uw kennis niet, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar je hebt nu de luxe dat FreCR hier op het forum zit met info uit eerste hand, dus moet je dit nu even gewoon “geloven”.

200

Re: Kester

Ik zou the end toch niet als fantast beschrijven. Hij heeft toch best veel dossierkennis en heeft al heel wat zinnige zaken gepost. Heel misschien is de Golf ergens in de bossen gaan schuilen maar ik betwijfel dat heel sterk.