311

Re: Kester

Heb je mijn laatste post op pagina 6 gezien? Mijn foto van de schietschijven dateert van juni 2013, dus voordat jij er geweest bent, dacht ik?

312

Re: Kester

We zijn binnen geweest en alles terug afgesloten. Ook hadden wij de CWB gecontacteerd. Die zijn met ons mee geweest, 2 correcte mannen. Ze hebben ook foto’s genomen en terug alles afgesloten en discretie gevraagd. Na meer dan een jaar nul comma nul heeft er een forumlid Guy bouten gecontacteerd waar hij bevriend mee is. En Guy viel bijna omver van verbazing en zei direct dat het ontbrekende puzzelstukjes was. Wat luk paard beweert is onzin. Emboha, ik veronderstel dat jij de streek ook goed kent dan weet jij ook dat er vroeger een baantje liep langs het crossparcours langs achter de oude basis. En kijk eens goed onder de klimop zie je 2 betonnen palen zitten waar vroeger een hek aan was bevestigd. Nogmaals dank voor het plaatsen van de foto’s (mooie foto’s trouwens).

313

Re: Kester

Top kenza. Ik zal er eens op letten de volgende keer dat ik er passeer (waarschijnlijk straks al als ik ga moutainbiken wink).

314

Re: Kester

Als je van garage Camaert komt neem je voor de nieuwe basis het wegje links en kun je zo ongezien omhoog en zie je de palen nog staan. Let wel vroeger stond daar een loods met smeerput en dat ene gebouw stond er nog niet. Ook de grote witte antenne stond op een andere plek. Als je daar toch bent kun je eens naar de ijzeren man gaan. En kijk eens naar de oude fundering als je wil.

315

Re: Kester

Ik ken het goed hoor, te voet sta ik er ook al op 5 min. wink

316

Re: Kester

kenza wrote:

Inderdaad, in de kelder lag een soort zwarte stof. Je kon duidelijk zien dat het een soort bivakmuts was maar de tand des tijds had overleeft. En je kon zien dat er een zwart rode vlek in was. Ook in een kelder lagen banden en een kapotte velg, heel waarschijnlijk van een VW. In een van de lokalen stond een loodzware elektriciteitskast met ingebouwde transformators. Achter deze kast zaten de targets nog verstopt. We hebben ze gefotografeerd en zijn nadien met de CWB terug gekomen.

Kenza, heb je nadien nog iets vernomen van die vondsten? Ik neem aan van niet maar toch ...

317

Re: Kester

Dit is een eerlijk antwoord. Er was serieus interesse, de speurders hadden totaal geen weet van het bestaan. Nog paar telefoons gekregen voor vragen. Ik vroeg uiteraard of het mogelijk kon kloppen en het antwoord was dat het een mogelijk belangrijk spoor was. Ook was er door deze speurders meer dan interesse voor Lessines. Ze waren zinnen van te gaan duiken. Maar deze 2 speurders zijn iets nadien vertrokken naar een andere dienst heb ik vernomen. Wel 2 correcte speurders dat merkte je direct.

318

Re: Kester

Het lijkt een vaste gewoonte te zijn: Zitten de speurders op een belangrijk spoor ... dan vervang je ze toch!

319

Re: Kester

Leo, je neemt mij de woorden uit de mond. Dat zullen we misschien nooit weten.

Het rare was dat de CWB nog nooit van Kester had gehoord. Maar wat ik hoor komen er belangrijke zaken naar boven.

320

Re: Kester

Interessante ontwikkeling(en), Kenza. Alvast bedankt voor de extra duiding ... afwachten en hopen maar dat het wat wordt.