331

Re: Kester

Wie van hun zou Luk paard zijn?

332

Re: Kester

coconut wrote:

Toch zitten de acht bewakers niet totaal in zak en as. Zijzelf verliezen hun job niet: bijna de hele ploeg gaat aan het werk in Chèvre. Op het afscheidsfeest kregen de bewakers van commandant Eddy Van Bockstal en alle militairen een etentje en twee flessen wijn aangeboden. In zijn speech drukte de commandant zijn spijt uit over het feit dat de bewakers moeten vertrekken. ,,De samenwerking tussen hen en de militairen was altijd optimaal'', klonk het.

Chèvre? Bedoelt men hier de US/NATO Airbase Chièvres? Ik vind nergens anders een Chèvre.

Re: Kester

Amai zeg, wat een taalfouten in dat artikel. Volgens mij is er niets verkeerd met de bewakers. In de jaren 70 moesten er ook regelmatig miliciens gaan bewaken. Heb ik nog van gehoord van ex-collega. Weet niet of dit in de jaren 80 nog het geval was. Remember Aalst gebeurde weekend voor nationale feestdag. Als men van hogeraf met de bewaking aan Delhaize kon foefelen, waarom daar niet? Of deed men in het oude gedeelte totaal geen bewaking? Ik wil niet beweren dat daar iets gebeurt is, enkel dat het een piste is als vele andere.

334

Re: Kester

Nog iets, "de schietoefeningen" ter plaatse waren na 1984 aangezien de "targets" geplakt werden op bordjes van de Gordel 1984. Ja Leo, ik denk inderdaad dat ze de NAVO-basis Chiévre bedoelden. Die straffe bewaking vermeld door Luc Paard bleek dus in werkelijkheid een kotje met iemand van Securitas in. Bewaking door militairen was dus na 2006. Vind dit persoonlijk ook raar, een militair domein bewaakt door Securitas en roze balletten bewaakt door militairen.

Re: Kester

Zoals ik al zei werden miliciens ook in jaren 70 (begin 80?) naar daar gestuurd voor weekendje bewaking. Of dit vaak gebeurde en of dit in 85 nog het geval was weet ik niet.

336

Re: Kester

Guy Bouten had navraag gedaan en de oude basis zou van 1983 niet meer in gebruik zijn. Enkel als opslagplaats en wat bureaus. Er stond wel een loods met smeerput. In het hoefijzervormig gebouw was een garage. De parking van Delhaize Aalst was ook een hoefijzervormig val. Voor te oefenen op de Delhaize was dat ideaal en geen mens dat u zag.

Re: Kester

Kenza asjeblieft?! Dit is je reinste onzin hoor. Je mag er donder op zeggen dat indien wat jij schrijft echt zo zou zijn geweest dat zeker en vast zou zijn opgemerkt en dat er wel door militairen en/of RW brigade Kester een kijkje genomen zou zijn. Die basis te Kester is een strategisch belangrijke basis en ik zeg het nog maar eens: die omgeving wordt echt wel goed in de gaten gehouden! Voordien, toen en nu nog steeds!

338

Re: Kester

Idd er liep iemand met een paard rond. Luk Paard, mensen die de buurt heel goed kennen bevestigen op het forum het tegendeel van wat jij beweert.

339

Re: Kester

Als ik zeg dat er geen bewaking was aan het hoefijzer, spreek ik niet over 1985, voor alle duidelijkheid. Ik was toen 4 jaar.

340

Re: Kester

Beste Luk, als de terreinen zo goed bewaakt worden zoals U benadrukt, hoe verklaar je dan dat er binnen de oude gebouwen geschoten is op siebels? Was dat reglementair en zijn er papieren van opgemaakt? Hou in het achterhoofd dat de Rijkswacht betrokken partij was. Gebeurde het onwettelijk, dan heeft de door U zo geprezen bewaking een steekje laten vallen. Alsook de militaire NATO bewaking. In het ergste geval beschikken beiden, burgerbewaking en militaire bewaking, over concrete daderkennis.