Re: Kester

Mocht er toch een symboliek achter de Bende zitten. Zowel in Kester als Brain-le-comte (Bois de la houssière) staat er een ijzeren man (site géodésique).

Foto met afstanden naar Jumet en Mont-Saint-Géneviève. De afstand naar Kester en Waterloo ben ik vergeten, en kan momenteel niet bij mijn eigen foto's.

http://static.skynetblogs.be/media/156339/dyn008_original_500_750_jpeg_2601302_80b1672e93e49e381c8c7ae053e3ba32.jpg

52

Re: Kester

Met alle respect, maar ik denk niet dat er vluchtwegen/schuiloorden gepland worden naargelang er geografische meetpunten van bijna 130 jaar oud staan. In heel België werden in 1890 56 van deze palen geplaatst, eender waar je dus op Belgisch grondgebied bent, je zit nooit erg ver van zo een ding verwijderd. De laatste keer dat ze echt nuttig geweest zijn, was in 1953. Sindsdien zijn ze als monument geklasseerd, en staan ze er gewoon mooi te wezen. Een zeer groot aantal ervan zijn in de loop der tijden verdwenen, door de Duitsers meegenomen om te smelten...

53

Re: Kester

In verband met het wel of niet gebruik van de "Kestersite": Stel dat de bende Navo gelinkt was? Dan zitten ze voor een rust- of debriefing periode in Kester mooi op weg naar de Chièvres Air Base waar US special forces gelegerd waren. Het zou niet voor de eerste keer zijn dat huurlingen enz. hand- en spandiensten verlenen aan, en bekostigd worden door regeringen/regimes. Zie Congo in de jaren '60! Het zou ook de "ongrijpbaarheid" van de bende verklaren alsmede de "onwil" van Justitie! Eénmaal op de luchtbasis lost de bende zich op in het niets!

54

Re: Kester

Voor alle duidelijkheid, ik beweer niet dat de Kestersite er helemaal niets mee te maken kan hebben, maar de ijzeren man op zich lijkt me uiterst twijfelachtig.

55

Re: Kester

kenza wrote:

en in Kester ter hoogte van kruispunt Hogenberg zijn ze rechtdoor gereden. Dan kun je maar op 2 manieren in Saintes of het Bois de la Houssieres geraken: via de abdij van Heikruis waar de mis juist gedaan was en enorm veel volk naartoe gaat of via Halle.

Aan de verkeerslichten in Leerbeek zijn ze met hoge snelheid rechtdoor gereden (richting Pepingen, Halle). Aan het woord de schepenzoon die de Golf achtervolgde:

'Aan de verkeerslichten in Leerbeek, na een achtervolging van twee kilometer, ben ik gestopt. Die GTI knalde door het rood en zo gek was ik nu ook weer niet. Toen ik nadien hoorde van het drama in Aalst, ben ik natuurlijk geschrokken."

Waarom zou de Bende na Leerbeek terugdraaien naar de militaire basis in Kester en terugkeren naar de streek die ze net zo snel mogelijk willen verlaten?

Ik sluit Kester dus uit als schuilplaats voor de Bende na Aalst. Er is geen enkel argument.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

56

Re: Kester

Als ze effectief rechtdoor zijn gereden, kun je enkel in Pepingen rechtsaf naar Saintes en passeer je altijd de abdij van Heikruis en als je rechtdoor rijdt geraak je nooit in Saintes want er loopt een spoorlijn door dat gebied. Dan kun je enkel naar Halle rijden en waren ze zeker meermaals opgemerkt, plus je zit daar in een soort vallei waar er volgens mij geen enkel schuiloord is! Moest je een schuiloord weten, dan ben ik wel benieuwd hoor!

Re: Kester

Er blijven zeer vele vragen over de genomen vluchtroute. Zijn ze op de bewuste kruising met 200km in de achtervolging vol door gereden en hebben ze nadat de achtervolging gestaakt was de eerste rechts genomen. Deze Kestersesteenweg brengt je ook bij Satcom. Was de GTI wel de wagen die betrokken was bij de raid in Aalst. Er zijn ook vele twijfel over de GTI gevonden in het bos. Het is tekort door het bos om iets uit te sluiten

58

Re: Kester

kenza wrote:

Als ze effectief rechtdoor zijn gereden, kun je enkel in Pepingen rechtsaf naar Saintes en passeer je altijd de abdij van Heikruis

Ik vermoed dat de "abdij van Heikruis" de Sint-Bernarduskerk is in Heikruis en "Saintes" Sint-Renelde? Indien ja, dan passeer je niet de "abdij van Heikruis" als je van Pepingen naar Sint-Renelde rijdt.

kenza wrote:

en als je rechtdoor rijdt geraak je nooit in Saintes want er loopt een spoorlijn door dat gebied

In heel die regio is er nergens een tunnel, brug, weg over/onder de spoorlijn?

kenza wrote:

Moest je een schuiloord weten, dan ben ik wel benieuwd hoor!

Ik heb geen enkel idee. Ik kijk naar de feiten en die wijzen er op dat er geen enkel argument is voor Kester. 't Is geen schande om dat toe te geven.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

59

Re: Kester

Zou kunnen, ik was er niet bij! Maar volgens mij zou het zeker kunnen! En zijn er heel wat elementen dat het wel zou kunnen, o.a. dat het een communicatiebasis was en wie was er toevallig radiocommunicator? Michel Libert. Het extreem-rechtse bedevaartsoord van Staf de Clercq. Ze zijn daar voor het laatst gezien. Het verhaal van Joel Lhost dat hij WNP naar Chièvres moest loodsen en de basis in Kester behoort rechtstreeks tot Chièvres en het is een ideale schuilplaats.

Re: Kester

Ik zie Kester ook als strategische antenne plaats, gezien de hoogte ten opzichte van de omgeving. Indien daar een zender stond, en er zou worden gecommuniceerd naar de bendewagens ten velde, dan moesten die auto's ook voorzien zijn van een mobiele antenne. Is er ergens melding van antennes op de gesignaleerde bendewagens in die omgeving op dat tijdstip?