131

Re: Racketeering

fenix wrote:

ivm post 123 hierboven. Ik vind die "169.460 'Darra' van de Rijkswacht van het district Brussel." niet terug.

Voor zover ik het mij herinner was het in die tijd zo dat alle roepnamen van de rijkswachtdistricten begonnen met de letter D van District. District Brussel waaronder al de brigades van het Brusselse grondgebied vielen gebruikte de roepnaam Darra. Maar uiteraard behoorde de brigade Aalst niet tot het District Brussel. Darra heeft daar dus niks te zoeken. Ik hoop dat ik het mij nog goed herinner, zo niet mijn excuses.

132

Re: Racketeering

In elk geval is er morgen weerde zoveelste trieste verjaardag met nog steeds geen oplossing in zicht. David Van de Steen maakte een filmpje op Facebook waarin hij nogmaals stelt dat hij persoonlijk in de piste van afpersing gelooft.

Re: Racketeering

Afpersing is een geloofwaardige piste, maar dan in combinatie met psychopathie. Iemand chanteren door tientallen mensen waaronder kinderen dood te schieten is wel zeer extreem en volgens mij ook zonder voorgaande. Zoveel slachtoffers maken duidt eerder op een religieus/politiek motief (hedendaagse voorbeelden genoeg helaas), wraak (een wreed beestje) of psychopathie in haar zuiverste vorm, het doden voor fun of nog erger genot. Wat Aalst betreft geloof ik het meest in deze laatste mogelijkheid. Aalst = Cynisme in haar meest morbide vorm.

134

Re: Racketeering

Volgens Eddy Vos in het Humo-interview te lezen in Humo-editie van 6 februari 2024 had de Bende van Nijvel dus te maken met 'Racketeering en afpersing':

Daar heb ik altijd gedacht aan afpersing. Het was een periode waarin veel grote bedrijven te maken kregen met afpersers: Battard (later opgegaan in Colruyt, red.), GB-Inno-BM, Nestlé. Die fabrikant kreeg brieven waarin geld werd geëist, of men zou gif in de babyvoeding mengen. In sommige van die afpersingsdossiers waren Bouhouche en Beijer verdachten. En dan was er ook het plan van Bouhouche om supermarkten op grote schaal af te persen.

135

Re: Racketeering

Tiens: ik denk persoonlijk dat er indertijd héél veel zaken waren die op zich met elkaar geen uitstaans hadden, behalve dat er een paar personages gemeenschappelijk in voorkwamen.

Bepaalde rijkswachters waaronder het bekende trio die actief waren in heel het wapens betaald met drugs circuit (of beter gezegd: circuits) dat uitmondde in de zaak François en waar men zelfs de oppervlakte nog niet volledig van verkend heeft. En die tot lang na 'François' bleven doorgaan. Cf. link met Farcy (die ook zeer goed weggekomen is, alles wel beschouwd en voor zover ik weet nog steeds geniet van tropische oorden en tot voor kort nog zakelijke belangen had in België). En ook Asterix, Suleiman, etc.

Wat heb je nodig in een soort Iran-contra constructie? Een wapenleverancier, tussenpersonen, betaling in drugs die hierheen moesten raken en drugs die daarna in geld moesten worden omgezet + geld dat moest worden doorgesluisd en witgewassen.

Een paar van bovenstaande figuren zaten m.i. ook nog in andere dingen verweven en die racket-piste en de bendefeiten van 1985 lijkt me daar beslist niet uitgesloten. Ik vermoed dat dat ook het punt was waarop Mendez klem zat: hij was zeer goed op de hoogte van het eerste aspect en vermoedde betrokkenheid van kompanen bij het tweede, waar hij absoluut niet van wilde weten.

Echter, wat ik niet zie maar dat ligt misschien aan mij is een link tussen het eerste en het tweede. Behalve dat de in het eerste deel opgedane ervaring de betrokkenen heeft geleerd dat ze quasi ongenaakbaar waren in het bestaande bestel. En dat andere betrokkenen er geen belang bij hadden dat deel twee bovenkwam uit angst dat anders het veel grotere eerste verhaal ook op tafel zou komen. Hoe komt het dat Bouhouche arm gestorven is?

136

Re: Racketeering

Let op met 'informatie' die ondertussen al lang weerlegd is Xenophon.

137

Re: Racketeering

Wat, specifiek?

138

Re: Racketeering

Daar ga ik niet op antwoorden. Maar 1 recent voorbeeld want hier onlangs alweer gepost: Professor Van den Eeckhout heeft bepaalde onderzoeksresultaten van - de zeer gewaardeerde - professor Cassiman opnieuw geanalyseerd op vraag van de CWB. Er zullen wel redenen voor zijn dat er forumgebruikers opnieuw zaken blijven posten, die ondertussen al lang weerlegd zijn.

Recht op vrije meningsuiting, heet dat blijkbaar.

139

Re: Racketeering

Ik hoop dat je niet suggereert dat ik één van die forumgebruikers ben want in dat geval kan ik enkel zeggen dat je je lelijk vergist.

Voorts alle respect want het is duidelijk dat je veel weet over het hele dossier en ik heb zeker niet de wijsheid in pacht maar als je niet wil zeggen op welk specifiek punt ik verkeerd zou zijn kan ik dat ook niet bekijken.

140

Re: Racketeering

Met die twee zinnetjes van jou kan ik hier het ganse forum onderuit halen Tiens. (Alles hé)

Tiens wrote:

Let op met 'informatie' die ondertussen al lang weerlegd is

En:

Tiens wrote:

Wat specifiek is weerlegd? Dat zeg ik niet of daar ga ik niet op antwoorden.

Fantasten hebben dan nog de creativiteit om zelf een antwoord te verzinnen. En pseudo geleerden proberen dan een uitleg te schrijven die geen kat snapt (zijzelf ook niet).