Kennelijk zijn alle haren en andere DNA bevattende zaken die bij de overvallen zijn gevonden, zoek geraakt. Een wonder dat die peuken uit de taxi de tand des tijds het wel hebben overleefd. Waarschijnlijk hebben de kwijtmakers van bewijsstukken die over het hoofd gezien, of onbelangrijk geacht.
Wel weer raar dat er eind jaren '90 zo'n roddel op gang kwam dat er een HIT was met dit DNA. Dat blijkt dan weer niet waar te zijn. En onduidelijk blijft ook hoeveel mensen van die 100 (ex-)verdachten er nou daadwerkelijk zijn komen opdagen. Volgens mij ben je niet verplicht om je DNA zomaar af te staan. Wrs alleen op basis van vrijwilligheid? Of is deze test echt aan alle 100 onderworpen. En Jezus wat duurt dat allemaal lang voordat er meer nieuws komt van dat ene DNA profiel:
Volledig genetisch profiel mogelijk lid Bende van Nijvel klaar
"Het laboratorium bio.be in Gosselies is erin geslaagd om aan de hand van een sigarettenpeuk een volledig genetisch profiel van een mogelijk lid van de Bende van Nijvel te maken. Dat meldt La Dernière Heure. De peuk werd achtergelaten in de taxi van Constantin Angelou. Die man werd in januari 1983 gedood tussen Brussel en Bergen. Onderzoekers hebben altijd aangenomen dat er een link was met de Bende van Nijvel. Daarom werd er van het DNA op de peuk een volledig genetisch profiel van een persoon gemaakt. De Bende van Nijvel, actief tussen 1982 en 1985, heeft 28 mensenlevens op zijn geweten"
Hoeveel jaar moeten we nu weer wachten op het volgende nieuws? Weer 10 jaar. Ik vind dit echt flauwekul en zal wel in het kader van het onderzoek geheim moeten worden gehouden. Ik vind eigenlijk de tijd rijp dat alles openbaar wordt wat in alle dossiers staat.