Re: DNA-onderzoek

Complotten, laat ons aub bij de feiten houden. wink Complotten worden op verschillende fora in leven gehouden, en dit enkel met slechte bedoelingen (dwaalpistes).

Re: DNA-onderzoek

Mijn vraag blijft open: Wat is er wel aan DNA dader-materiaal?

43

Re: DNA-onderzoek

Biggus Dickus en dim, neen, Bouten wil niet in een bepaalde richting sturen. Ik stel alleen dat ieder een bepaald niveau moet bereiken om Bouten te kunnen op waarheid analyseren. Ik begin er niet aan alhoewel ik 2/3 heb gelezen. Ik ken te weinig feiten en haal slechts een paar voorbeelden aan van vragen waar niemand een antwoord op weet. Ik vind het dus gevaarlijk foto's te gebruiken die misschien niets met de zaak te maken hebben en deze op de voorpagina te zetten van een boek.

44

Re: DNA-onderzoek

K& wrote:

Ik vind het dus gevaarlijk foto's te gebruiken die misschien niets met de zaak te maken hebben en deze op de voorpagina te zetten van een boek.


De foto op het voorblad is hoogst waarschijnlijk een dwaalspoor die door de Bende van Nijvel of in opdracht van de Bende is gelegd na de raid in Aalst, de wagen zou pas na de raid gestolen zijn dus dit is geen overvalswagen, die auto is terug gevonden op het kerkhof in Grimbergen of in die buurt toch.

45

Re: DNA-onderzoek

Renne, ik volg u in die richting.

Re: DNA-onderzoek

Kennelijk zijn alle haren en andere DNA bevattende zaken die bij de overvallen zijn gevonden, zoek geraakt. Een wonder dat die peuken uit de taxi de tand des tijds het wel hebben overleefd. Waarschijnlijk hebben de kwijtmakers van bewijsstukken die over het hoofd gezien, of onbelangrijk geacht.

Wel weer raar dat er eind jaren '90 zo'n roddel op gang kwam dat er een HIT was met dit DNA. Dat blijkt dan weer niet waar te zijn. En onduidelijk blijft ook hoeveel mensen van die 100 (ex-)verdachten er nou daadwerkelijk zijn komen opdagen. Volgens mij ben je niet verplicht om je DNA zomaar af te staan. Wrs alleen op basis van vrijwilligheid? Of is deze test echt aan alle 100 onderworpen. En Jezus wat duurt dat allemaal lang voordat er meer nieuws komt van dat ene DNA profiel:

Volledig genetisch profiel mogelijk lid Bende van Nijvel klaar

"Het laboratorium bio.be in Gosselies is erin geslaagd om aan de hand van een sigarettenpeuk een volledig genetisch profiel van een mogelijk lid van de Bende van Nijvel te maken. Dat meldt La Dernière Heure. De peuk werd achtergelaten in de taxi van Constantin Angelou. Die man werd in januari 1983 gedood tussen Brussel en Bergen. Onderzoekers hebben altijd aangenomen dat er een link was met de Bende van Nijvel. Daarom werd er van het DNA op de peuk een volledig genetisch profiel van een persoon gemaakt. De Bende van Nijvel, actief tussen 1982 en 1985, heeft 28 mensenlevens op zijn geweten"

Hoeveel jaar moeten we nu weer wachten op het volgende nieuws? Weer 10 jaar. Ik vind dit echt flauwekul en zal wel in het kader van het onderzoek geheim moeten worden gehouden. Ik vind eigenlijk de tijd rijp dat alles openbaar wordt wat in alle dossiers staat.

Re: DNA-onderzoek

Als ze dat DNA hebben, kunnen ze in principe zien welke kleur van ogen hij had, hoe groot hij min of meer was, of hij enge ziekten had enz. In zekere mate kan men zelfs etnische afkomst vaststellen. Waarom doen ze dat dan niet?

Re: DNA-onderzoek

zuiderling wrote:

Als ze dat DNA hebben, kunnen ze in principe zien welke kleur van ogen hij had, hoe groot hij min of meer was, of hij enge ziekten had enz. In zekere mate kan men zelfs etnische afkomst vaststellen. Waarom doen ze dat dan niet?

Omdat de huidige wetgeving dit blijkbaar niet toelaat. Werd ook zo tegen de familieleden verteld op een vergadering in Jumet:

"Dit was écht de laatste keer, ik kom nooit meer naar zo'n vergadering."

Justitie is in het bezit van een volledig DNA-profiel van de 'hoofddader' van de Bende van Nijvel, maar de Belgische wetgeving laat niet toe om dit genetische visitekaartje verder te onderzoeken. Dat kregen de nabestaanden van de 28 Bende-slachtoffers te horen op een vergadering met de speurders in Jumet.

Tekst van de website (bron?)

Ik vind het nog altijd straf dat de speurders overtuigd zijn van het feit dat het DNA op de peuken het DNA van een bendelid is. De speurders beweren zelfs dat het het DNA is van de killer! Waarom zijn ze daar zo zeker van? Zoals Renne en anderen hierboven al aanhaalden kan de peuk toch ook gewoon van een klant zijn. Zaten de peuken in de asbak of ergens anders in de taxi? Of gaat het hier niet om het DNA op de peuken maar op een ander bewijsstuk zoals bv de gevonden jas of het vissershoedje?

Renne wrote:

Ik denk dat het wel eens om Patrick Haemers zou kunnen gaan. Ze hebben hem nooit iets kunnen in de weg leggen in verband met de Bende van Nijvel en als men nu plots moet gaan toegeven dat Haemers wel een lid van de Bende was dan zou men moeten toegeven dat men gefaald heeft. Ook nu hebben ze gefaald maar als dit zouden toegeven zou de kritiek groot zijn (dan bedoel ik toen het resultaat bekend geraakte 1997-98). Men had in 1985 onderzoek gedaan naar de moord in Au Trois Canards en de bendefeiten in Overijse en Eigenbrakel. Had men dan beter werk verricht, had men heel ver kunnen komen, want Haemers was actief tot 1989.

Dus er waren sporen van betrokkenheid (of beter gezegd vermoedens) bij de moord in Au Trois Canards op Vanden Eynde en ik neem er nu de moord op Angelou bij. Want de peuken kwamen uit die taxi en het zijn dan nog 2 feiten die na elkaar gebeurd zijn. In december 1982 en Januari 1983. Plus de feiten in Overijse/Eigenbrakel waar zijn alibi te belachelijk voor woorden is en waar Basjrami bekend dat ze in Overijse waren. Plus dat David Van den Steen hem goed gezien heeft, ok het is een kind maar zo'n zaken blijven eerder in een kind zijn geheugen gegrift dan bij een mens.

Er zijn gelijkenissen met een robotfoto. De band met De Staerke (die Haemers ontkende). Er was een vrouw aanwezig bij (Haemers' vrouw is zeker een optie) en ze zijn 2x gezien met een jong kindje. Plus Haemers ging om met rijken en bekenden (politiekers, advocaten), hij deed er jobs voor. Ik kan geen andere reden bedenken waarom ze al die jaren dit verzwijgen. Eén positieve DNA-test kan toch heel de bende doen oprollen?!

Weet er iemand of Haemers voor zijn dood DNA-stalen heeft afgestaan? Zo ja waarom zou het gerecht dan van hem stalen gevraagd hebben? Om hem toch te kunnen koppelen aan het dossier-Bende van Nijvel? Zo van je weet maar nooit of we zijn DNA-materiaal nog voor iets nodig zouden kunnen hebben. Het DNA onderzoek in het Bende van Nijvel-dossier gebeurde in 1997 en toen was Haemers al vier jaar dood. De theorie van Renne zou kunnen kloppen maar enkel als het gerecht in het bezit is van DNA materiaal van Haemers wat ik betwijfel.

49

Re: DNA-onderzoek

De zoon van Patrick Haemers en Denise Tyack is Kevin Haemers. Hij was 2 jaar oud in 1985.

50

Re: DNA-onderzoek

En in 2010 » www.facebook.com