1

Topic: Waarom niet?

Beste forumgangers,

Ik heb veel, heel veel, gelezen/gezien/gehoord .. noem maar op. De meest indrukwekkende complottheorieën passeerden de revue. Doch, misschien is het wel meer voor de hand liggend. De hypothese waar ik het meest in geloof is misschien niet zo gek. Ik schets hieronder kort wat ik er over denk, graag had ik aanvullingen, opmerkingen, bevestigingen, kritiek gekregen om dit constructief uit te werken of definitief van de baan te vegen..

Enkele zaken die we als getuigenis kunnen opnemen (let wel op: alles is onder voorbehoud of desbetreffend persoon de waarheid spreekt en ingevuld om tot een mogelijk iets te komen)

  • De vijf initialen van Deprêtre (AV, WD, TS, JPF en IR --> Alain Vinckx, Willy Delpierre, Thierry Senterre, ?, Isaac Rousseau = Sudisten) (Alain V. verongelukt?)

  • Er was ergens sprake via een getuigenis (weet niet meer door wie) dat drie personen die meer weten/betrokken waren al gestorven waren (Vandeuren B, Smars T, Louvaert V.) van deze opgenoemde sterfgevallen kunnen we altijd van verdachte omstandigheden spreken.

  • Bewijsstukken gevonden omtrent afpersen Delhaize bij Bouhouche en Beijer + Willy Van Cutsem (De Pomp).

  • Twee daders/betrokkenen zouden zich in Frankrijk bevinden: de vrienden Senterre en Delpierre.

  • Bij Lammers werd een vest uit Temse gevonden.

  • In De Pomp zou de buit (of een deel ervan) van de overval bij Dekaise gevonden zijn.

  • Amory weet te zeggen dat er eens sprake was om Dery uit de weg te ruimen.

  • 'Asterix' weet te zeggen dat P.VDB van iets weet -> vermoord.

  • Louvaert weet nog te zeggen dat Van Camp en Willy De Schepper deelnamen in Temse).

  • Het cliënteel in De Pomp (Baugniet, Daniel Van Cutsem, Kapllan, Dubois Claude, Buslik, Bultot, Vandeuren, Bouhouche en Beijer, Delpierre, Senterre, ...)

Enkele bevindingen (niet bewezen of getuigd, meer insinuatie)

  • Tip omtrent vesten in Temse (of via de rijkswacht (Bouhouche) of via Van Camp omtrent zijn nicht (V. Camp kwam regelmatig in cafés te regio Eigenbrakel -> 421? Senterre/Delpierre)

  • Waarom de overval/inval bij Van Camp waarbij deze wordt vermoord -> betrokken?

  • Gebruikte Bouhouche de mannen Dery, Collard voor sabotage en tips.

  • Kwam Bouhouche via Weykamp en dus de WNP aan zaken om bv. P.VDB, Deprêtre te overtuigen tot sabotage? (Zie handelingen Deprêtre tijdens onderzoek: zijn raar, woorden van Asterix over VDB.)

  • Via het mogelijke clienteel van de pomp kunnen we andere verdachten er gaan bijlinken

* Dubois -> Lippens Raymond -> De Staerkes
* Sudisten (TS en WD) -> Cocu -> Borains (Becker?) + Darville JC -> Haemers' ?
* Bouhouche -> Lekeu -> Smars/Haemers?
* Bultot kent ook wel wat krapulekes
* Bouhouche -> Weykamp -> Lammers

  • Maakte VDB P gebruik tijdens het gechanteerd worden om iets bij te regelen? Finné?

  • Nog wat vriendendiensten? Aalst?

  • Tape stelen van Fourez - De Wit (als deze er al was, indien zo dus niet via WNP?)

  • Maakte Bouhouche misschien gebruik van zijn vriend Podevijn (gemeenschappelijk Mendez) om daar de wapens te prepareren (Mendez risico = moord?)

  • Tip via verantwoordelijke (met of zonder opzet) van bewaking (Securitas) VW D'Ieteren in café 421 (kwam daar regelmatig)?

Mijn idee:

Het imperium van Bouhouche en Beijer moest groter en uiteindelijk hebben ze zich het gewoon te onmogelijk gemaakt en is het gestopt op die manier (het afpersen was dan misschien wel gelukt maar toch je bent misschien te ver gegaan).

Nu in De Pomp leren ze wel wat onderwereld figuren kennen (rechtstreeks of via via), en vergeleken met hen zijn dat marginalen, mannen die niet beter weten en alles doen voor erkenning of wat geld. Het begint met wat basic zaken en eindigt met een extreme afpersing voor geld. (ondertussen hebben ze ook de rijkswacht goed gepest). Mogelijke loslippigen worden simpelweg uit de weg geruimd.)

Voor bepaalde zaken kon het zijn dat door eens met elkaar te spreken op café men elkaar op ideeën bracht?

- - -

Tot zover dit relaas! Ik heb zoveel mogelijk van in mijn hoofd papieren hier proberen neerzetten en hopelijk is dit wat gelukt. Nu is het aan jullie en ik hoop dan ook van harte op respons en een goede samenwerking.

Zoals je ziet laat ik hier enorme complotten eens achterwege.

Met vriendelijke groet!

2

Re: Waarom niet?

Extra: Alles is echt wel goed georganiseerd, toch? Dit lijkt me iets voor Bouhouche en Beijer..

3

Re: Waarom niet?

Kozen Bouhouche en Beijer, mocht dit steek houden, later voor 'ernstigere' mannen. Deze in de vorm van de 'harde' kern van WNP (Libert, Elnikoff, ...).

-> Plausibel zeker met de contacten Weykamp: Maar! Doen deze dit uit ideologie en worden ze daaraanvolgend weinig betaald of worden ze wel betaald. Dan verliezen Bouhouche en Beijer veel geld als bovenstaande (eerste post) zou kloppen. Een Louvaert of een De Staerke zal wellicht goedkoper werken dan deze mensen van WNP.

Het kan wel verschillende motieven (cirkels) komen samen op één punt en dan gebeuren er de feiten. Win-win voor iedereen.

Maar dan zij we opnieuw ver aan het uitweiden, of niet?

Re: Waarom niet?

Het is geen onmogelijke route als je het algemeen bekijkt.

Maar als je alles van dichterbij bekijkt dan wordt het veel ingewikkelder en duiken er bizarre feiten en connecties op.

Servo per Amikeco