161

Re: WNP

Bakerstreet 221B wrote:
Charly wrote:

Van de website: Telefoondraden worden met bijlslagen doorgehakt.

Ja akkoord, maar dan gebruik je toch gewoon een kniptang? Heb je nu ooit al een elektricien telefoondraden weten afknippen met een vikingbijl? Het gebruik van een vikingbijl moet toch symbolisch bedoeld geweest zijn? Als moslimextremisten terreur plegen laten ze toch ook signalen achter, vlaggen, ze roepen allahu akbar (of zoiets), ... Bij eender welk terreur laten plegers op één of andere manier hun handtekening/identiteit achter. Waarom zou dat bij extreemrechts terreur anders zijn?

LEO wrote:

Je moet eens een optocht van het Vreemdelingenlegioen op 14 Juli bekijken. En goed bij de ceremonieel geklede legionairs kijken wat ze op hun schouder dragen. 14 Juli is de Franse Nationale Feestdag!

Dank u wel LEO! Precies! Dat heeft ook symbolische betekenis. En weet je wat nog meer treft: Elnikoff heeft gediend in de Algerijnse oorlog, hij leidde er een doodseskader.

Vetter wrote:

Alstublieft, net als bij uw vorige bijdrage. Wat zijn uw nieuwe feiten. Suggesties van anderen, valse(?) verklaringen van anderen? Wat voegt u toe?

De waarheid, die jou duidelijk niet aanstaat.

Overigens Bakerstreet 221B, twee van Christian Amory zijn ooms -Marcel en Jules Amory- vochten met het Vreemdelingenlegioen in Algerije. Dus niet alleen Elnikoff kan je relateren naar het Vreemdelingenlegioen.  Maar dat wist Vetter ook al natuurlijk...

162

Re: WNP

» pnws.be

163

Re: WNP

ablerty. Ik probeer het tij te keren in positieve zin. Het artikel waar je naar verwijst, is interessant in dat opzicht dat er een opdrachtgever ernstig misleid werd. Als ik het goed voorheb, Is het de staatsveiligheid die WNP misleidde. Klopt wat ik zeg? In mijn stellilng is het een extreem links regime dat de staatsveiligheid misleidde.

Tot nu toe zie ik meer elementen in mijn verhaal. Maar ik wil altijd mijn mening herzien. maar dan zal je nog andere referenties moeten aanwijzen of toch met meer dan dit artikel komen.

Ik ben wel akkoord dat er een Raison d'etat moet geweest zijn. Een soort politiek die er alle belang bij had om het probleem als 'afgehandeld' te beschouwen.

164

Re: WNP

Het doel van het WNP was om linkse, communistische infiltratie tegen te gaan in het staatsapparaat. Men wil ons dus laten geloven dat Raes en co. linkse jongens waren… Albert Raes, intimus van Boudewijn, extreem katholiek, deken van de Club van Bern zou dus een linkse jongen zijn? Enkel om dit aan te tonen schiet men 28 mensen dood in supermarkten, vreemde tactiek…

Re: WNP

Meer naar rechts. Maar anderen waren aan de linkerkant. Deze terminologie is erg westers.

166

Re: WNP

Ben wrote:

In zijn boek 'Operatie Staatsveiligheid' vat René Haquin Westland New Post waarschijnlijk nog het best samen:

[WNP is] een op militaire leest geschoeide organisatie, waarvan de organisatie als twee druppels water lijkt op die van de nazi’s voor de oorlog. Een vereniging die paraat staat op terreurdaden uit te voeren.

Het boek van Haquin kwam begin 1984 uit. Officieel heeft WNP deze terreurdaden nooit uitgevoerd ...

Kan het zijn dat de naam Westland New Post is afgeleid, van de Vlaamse Westland Divisie SS'ers, tijdens de Tweede Wereldoorlog? Diezelfde groep die ook actief was in Breendonk, opgeleid in Duitsland?

167

Re: WNP

Neen, is afgeleid van de naam van een cafe in Anderlecht in de shopping waar ze samen kwamen.

Re: WNP

WNP = Westland New Post.

Het ging over een café dat "New Post" noemde en dat zich in de omgeving van de "Westland" in Anderlecht bevond. De "Westland" in Anderlecht is een winkelcentrum dat zich in Anderlecht bevindt en dat nog steeds bestaat : aan de Sylvain Dupuislaan. Dat café "New Post", gelegen aan het winkelcentrum "Westland", werd bezocht door extreem-rechts.

Ik hoop dat het nu duidelijker is.

Re: WNP

Het zou me op dit moment verbazen als we het WNP nog echt mogen onderzoeken. Natuurlijk blijft de baan officieel open. De magistraat die extreemrechtse politici ergert, loopt hoogstwaarschijnlijk een promotie mis.

170

Re: WNP

» YouTube

Ik stel mij nog altijd de vraag: waarom heeft de staatsveiligheid alles en iedereen gemanipuleerd? Welke belangen diende de staatsveiligheid? Wat moest kost wat kost verborgen blijven? En tussen haakjes, dat de staatsveiligheid manipuleerde en het onderzoek de verkeerde kant uit stuurde is bewezen door het comité I. (Met een veroordeling als gevolg én een schadevergoeding voor de Bonvoisin.)

(En wat deed de staatsveiligheid binnen WNP? )

Ik blijf er bij, mij zou het volkomen logisch lijken dat de slachtoffers de Belgische staat voor de rechtbank sleuren .In mijn ogen is België dus niet meer in staat deze zaak verder te onderzoeken aangezien de staat zelf betrokken partij is.

Kleine nuance ivm de betrokkenheid van de staatsveiligheid.

» www.mo.be

‘De aldus geformuleerde kritiek is niet zozeer gericht tegen het geheel van de Staatsveiligheid als instelling, maar wel tegen het “parallelle en niet-officiële circuit” dat in december 1980 en begin januari 1981 werd opgericht binnen de Staatsveiligheid en dat gefunctioneerd heeft buiten de secties die als taak hadden extreemrechts te volgen en zelfs zonder hun medeweten.’

Zowel bij het leger als bij de Rijkswacht als bij de staatsveiligheid was er dus sprake van een parallel en niet- officieel circuit. Deze "circuits" zijn niet toevallig ontstaan. Tot welke organisatie behoorden dus al deze parallelle circuits? Er zijn in mijn ogen niet heel veel mogelijkheden.