11

Patrick Haemers in een interview (Uit De Bendetapes door Danny Illegems, Raf Sauviller en Jan Willems):
"En hoe zit het dan met al die andere illustere figuren met wie de naam Haemers voortdurend in verband wordt gebracht: de dode Brusselse misdaadcaïd Michel Dewit, diens vrouw Simone Ménin, zijn luitenants Alain Moussa en de vermoorde Ramadan Dodack, de heren van de Bende van Johnny de Staerke..."

“Wie zeg je?" vraagt Haemers. "Nooit van gehoord. Ik ken geen gespuis."

(Simone Menin is de weduwe van Michel Dewit en de moeder van Michèle Dewit, zij was de ex-vriendin van Patrick Haemers, de ex-vriendin van Eric Haemers en de ex-vriendin van Axel Zeyen. Axel is veroordeeld geweest voor zwendel met cheques samen met oa Simone Menin. Michèle Dewit heeft nog tot na Patrick’s zelfmoord in de bakkerij bij Achille Haemers in Frankrijk gewerkt.)

“en dit allemaal om de Bende te koppelen aan De Staerke, Haemers, …”

12

https://imgur.com/B09YSVo.jpg

13

xavier wrote:

Patrick Haemers in een interview (Uit De Bendetapes door Danny Illegems, Raf Sauviller en Jan Willems):
"En hoe zit het dan met al die andere illustere figuren met wie de naam Haemers voortdurend in verband wordt gebracht: de dode Brusselse misdaadcaïd Michel Dewit, diens vrouw Simone Ménin, zijn luitenants Alain Moussa en de vermoorde Ramadan Dodack, de heren van de Bende van Johnny de Staerke..."

(Simone Menin is de weduwe van Michel Dewit en de moeder van Michèle Dewit, zij was de ex-vriendin van Patrick Haemers, de ex-vriendin van Eric Haemers en de ex-vriendin van Axel Zeyen. Axel is veroordeeld geweest voor zwendel met cheques samen met oa Simone Menin. Michèle Dewit heeft nog tot na Patrick’s zelfmoord in de bakkerij bij Achille Haemers in Frankrijk gewerkt.)

Te complex voor de meesten om het verhaal te kunnen vatten. Maar mijn laatste post hoort ook hierbij:

Topic gerelateerd nog even dit in herinnering brengen:
“ 19 December 1987
De vechtpartij tussen Dodack en Moussa in september ’85 loopt niet fataal af. Moussa is wel zwaargewond en dient opgenomen te worden in de kliniek. Dodack wordt in hechtenis genomen. Wanneer Moussa zowat veertien dagen later wordt ontslagen uit de kliniek, neemt hij contact op met Philippe De Staerke, die op dat moment ondergedoken zit, nadat hij niet terugkeerde naar Sint-Gillis uit penitentiair verlof. Moussa vraagt aan Philippe
De Staerke iemand voor hem te vermoorden. Later, op 19 december ’86, wordt Ramadan Dodack doodgeschoten in Neder-over-Heembeek.”
“ ,,Er kleeft geen bloed aan zijn handen'', zei meester Thierry Delobel, de advocaat van Philippe De Staercke.”

xavier wrote:
xavier wrote:

Te complex voor de meesten om het verhaal te kunnen vatten. Maar mijn laatste post hoort ook hierbij:

Topic gerelateerd nog even dit in herinnering brengen:
“ 19 December 1987
De vechtpartij tussen Dodack en Moussa in september ’85 loopt niet fataal af. Moussa is wel zwaargewond en dient opgenomen te worden in de kliniek. Dodack wordt in hechtenis genomen. Wanneer Moussa zowat veertien dagen later wordt ontslagen uit de kliniek, neemt hij contact op met Philippe De Staerke, die op dat moment ondergedoken zit, nadat hij niet terugkeerde naar Sint-Gillis uit penitentiair verlof. Moussa vraagt aan Philippe
De Staerke iemand voor hem te vermoorden. Later, op 19 december ’86, wordt Ramadan Dodack doodgeschoten in Neder-over-Heembeek.”
“ ,,Er kleeft geen bloed aan zijn handen'', zei meester Thierry Delobel, de advocaat van Philippe De Staercke.”

Velen hebben ons verlaten, laten we zeggen voortijdig, zelden in hun bed en zelden in hun mooie dood. Marin zou zijn verdronken. Jules was zijn poedel aan het uitlaten toen hij een windvlaag kreeg. Dodack kwam een 15-jarige dame tegen die gewapend was met een 357 Magnum. Moussa ontsnapte aan het bloedbad ... maar tegen welke prijs!

15

Dank u gloacoster, lijkt mij meer dan helder.

16

Dank u gloacaster voor deze info.
Vertel ons ook nog eens even om volledig te zijn -want dat ben je hier ook alweer -bewust?- niet- ca. wie Jules Montel de informant was, waarvoor en met wie Jules Montel veroordeeld wordt (oei!) en wie nadien betrapt werd met het moordwapen va Jules Montel (waarvan PV).

17

Nogmaals dus, ik beweer niet en heb noot beweerd dat Philippe De Staerke schuldig is aan ALLE toegeschreven wandaden van die “Bende van Nijvel”.

Jij Mincky, blijft onophoudelijk beweren, voor de afronding van het gerechtelijk onderzoek en de eventuele gerechtelijke uitspraak door een jury en/of een bevoegde rechter, dat Philippe De Staerke volledig onschuldig is aan al deze misdrijven.

Vermits dus niemand hier durft te denken dat je zomaar onbezonnen uitspraken doet Mincky…

…wat is jouw persoonlijke belang, om voorafgaand aan het gerechtelijke proces, nu al (ex-) gangster Philipe Johnny De Staerke nu al persé veilig te willen/moeten blijven pleiten?

18

Inderdaad, een afgestrafte en gerehabiliteerde EX gangster ...

19

Iedereen leest mee Mincky.

Ik heb nooit gezegd dat Philippe De Staerke schuldig is aan een of meerdere wandaden van de Bende Van Nijvel.

Er is nog steeds geen proces over die 'Bende Van Nijvel' geweest, dat komt mogelijk en hopelijk nog.

Jij Mincky blijft onophoudelijk claimen dat Philippe De Staerke onschuldig is voor ALLE misdaden toegeschreven aan die 'Bende Van Nijvel'.

Dit dus, voor alle duidelijkheid, nog voor dat eventueel proces van start zou gaan.

Jij Mincky, jij speelt onderzoeker en rechter.
Jij Mincky, post hierboven,  wilt persé Philippe De Staerke nu al vrij pleiten, zonder dat proces af te wachten.

Waarom doe je dit Mincky?

Ga je nu weer op de man spelen, hetgeen je zelf verfoeit, of ga je nu eindelijk eens antwoorden op een concrete en normale beleefde vraag?

20

Op concrete, normale en beleefde vragen antwoord ik altijd.