151

Re: Jef Vermassen

Raf wrote:

Wel, ik wil er het volgende over kwijt. Tijdens de herdenking op het kerkhof van Aalst dit jaar, spraken wij met Dhr Vermassen. Hij vertelde het lumineuze idee te hebben eindelijk eens profilers op de zaak te gaan zetten, niet wetende dat er al 3 geweest zijn (Zucker, ...). Het was snel duidelijk dat zijn Bende-kennis nogal beperkt is, en dan druk ik me nog zwak uit.

Kan best zijn wat je zegt Raf. Maar sluw heeft een andere betekenis dan kennis. Wie komt er weer op zijn pootjes terecht na de onthulling van Palsterman en de nieuwe tip?

Re: Jef Vermassen

De man die met Meester Jef Vermassen wou spreken op zijn sterfbed zou een bejaarde man zijn uit Hoeilaart, die zijn fortuin heeft gemaakt in de handel van fruit en groenten. Eens de overlijdensberichten afspeuren van de laatste dagen op het internet ... Een "zeer" oude man zelfs, dan denk ik aan iemand van rond of boven de 90 jaar.

Re: Jef Vermassen

Merovinger wrote:

De wereld op zijn kop. Klacht tegen wat dan?

Vermassen overweegt klacht tegen familie Palsterman en Knack

Jef Vermassen overweegt intussen klacht in te dienen tegen de familie Palsterman, één van de nabestaanden van de Bende van Nijvel. En ook tegen het weekblad Knack. De familie Palsterman begrijpt niet waarom de advocaat niets heeft gedaan met een lange anonieme brief die hij kreeg. Die bevatte gedetailleerde informatie over het onderzoek.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Maakt de brieven openbaar, of gaat om de tafel zitten voor een oplossing. Met modder blijven gooien naar elkaar heeft als uitkomst lachende derde.

154

Re: Jef Vermassen

Merovinger wrote:

Vermassen overweegt klacht tegen familie Palsterman en Knack

Jef Vermassen overweegt intussen klacht in te dienen tegen de familie Palsterman, één van de nabestaanden van de Bende van Nijvel. En ook tegen het weekblad Knack. De familie Palsterman begrijpt niet waarom de advocaat niets heeft gedaan met een lange anonieme brief die hij kreeg. Die bevatte gedetailleerde informatie over het onderzoek.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Dit is toch totaal onbegrijpelijk! Eerst verliezen ze hun vader door de Bende van Nijvel, dan zijn ze het slachtoffer van een falende justitie en politiek en als kers op de taart worden ze nog eens bedreigd door hun ex-advocaat. Waar is de woede en verontwaardiging hierover? De eerste die nu nog durft zeggen dat Vermassen "sluw" is of dat we "blij moeten zijn met Vermassen" kom ik persoonlijk een toek op zijn bakkes geven (zoals we hier in 't stad zouden zeggen).

(Sorry, ben even kwaad.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

155

Re: Jef Vermassen

Je mag kwaad zijn Ben, dat is een normale reactie. Maar als ik zeg dat Vermassen sluw is is dat niet positief voor Vermassen. Hij komt op zijn pootjes terecht ten koste van het slachtoffer. En wat die toek op iemand zijn bakkes betreft, kom maar af.

Re: Jef Vermassen

Ben wrote:

Dit is toch totaal onbegrijpelijk! Eerst verliezen ze hun vader door de Bende van Nijvel, dan zijn ze het slachtoffer van een falende justitie en politiek en als kers op de taart worden ze nog eens bedreigd door hun ex-advocaat. Waar is de woede en verontwaardiging hierover? De eerste die nu nog durft zeggen dat Vermassen "sluw" is of dat we "blij moeten zijn met Vermassen" kom ik persoonlijk een toek op zijn bakkes geven (zoals we hier in 't stad zouden zeggen).

(Sorry, ben even kwaad.)

Ik ben het, zoals ik eerder aangaf, volledig met u eens dat Vermassen zich onbehoorlijk en onwaardig gedraagt tegenover de familie Palsterman. Het verbaast me dat de media er zo stil over zijn. Maar journalisten vinden hun relatie met Vermassen waarschijnlijk belangrijk dan die met de slachtoffers van de Bende van Nijvel. Ik ben dan weer wel "blij" met de nieuwe tip, omdat elke tip in principe hoop geeft, maar ik maak graag onderscheid tussen boodschap en boodschapper.

Vraag me overigens altijd af in hoeverre we moeten juichen over het principe van lekken, want ook al zegt Vermassen dat niet te doen, naar buiten treden met een tip is toch een vorm van lekken. Nog levende daders volgen immers het nieuws, mogen we aannemen, en zouden maatregelen kunnen nemen na een lek.

157

Re: Jef Vermassen

Dan kan ik jou eens mijn hele verhaal doen bij een frisse pint en dan zal je wel anders oordelen. Van een toek komt niks in huis. Maar ik ben er zeker van dat het meer dan een pint zal worden. Btw, no hard feelings, ook al zijn we het niet altijd eens met mekaar.

158

Re: Jef Vermassen

Ben wrote:

Dit is toch totaal onbegrijpelijk! Eerst verliezen ze hun vader door de Bende van Nijvel, dan zijn ze het slachtoffer van een falende justitie en politiek en als kers op de taart worden ze nog eens bedreigd door hun ex-advocaat. Waar is de woede en verontwaardiging hierover? De eerste die nu nog durft zeggen dat Vermassen "sluw" is of dat we "blij moeten zijn met Vermassen" kom ik persoonlijk een toek op zijn bakkes geven (zoals we hier in 't stad zouden zeggen).

(Sorry, ben even kwaad.)

Ja, wees maar eens goed kwaad. Ik ben dat soms ook en dat kan opluchten. Maar dat terzijde; iedereen heeft recht op zijn eigen standpunt-visie-gevoel in deze of gelijk welke andere zaak. Dat je hierbij de kant van Palsterman kiest is je goed recht. Ik ben ook van ’t stad en bij ons zeggen ze ‘een peir oep a bakkes’. smile

159

Re: Jef Vermassen

Ben wrote:

Dit is toch totaal onbegrijpelijk! Eerst verliezen ze hun vader door de Bende van Nijvel, dan zijn ze het slachtoffer van een falende justitie en politiek en als kers op de taart worden ze nog eens bedreigd door hun ex-advocaat. Waar is de woede en verontwaardiging hierover?

(Sorry, ben even kwaad.)

Maak even abstractie van je sympathie voor de slachtoffers: de familie Palsterman heeft het exclusieve voorrecht om gedurende jaren gratis gebruik te mogen maken van de diensten van 1 van de meest vooraanstaande advocaten in België. Die advocaat zegt hun specifiek dat ze geen kopij mogen hebben van de brief maar achter zijn gat nemen ze toch een foto. Die advocaat moet zichzelf indekken en stuurt hen een officiële brief. Vervolgens maken ze diezelfde advocaat - opnieuw, na jaren gratis dienstverlening - volledig af in een interview.

Ik heb eerder gepost dat ik niet hoog oploop met Vermassen, maar puur feitelijk bekeken is het niet omdat je een slachtoffer bent dat je per definitie gelijk hebt.

Een misschien wat rare persoonlijk anecdote ter vergelijking - van een totaal andere orde: ik doe momenteel een project voor een bedrijfje aan een absoluut voorkeurstarief (bijna tegen kostprijs), uit sympathie (zij hebben ook ooit iets moois gedaan voor iemand in mijn familie). Meer dan de helft van de gemaakte afspraken zijn ze niet nagekomen zodat ik niet de kwaliteit kan leveren waar ik voor sta én waardoor ik een hoop extra werk heb. Ik heb hun ook een aangetekende brief moeten sturen om mezelf in te dekken, en ze namen dit erg persoonlijk. Een brief met factuur- en contractvoorwaarden jargon.

Ik weet dat ze al tegen minstens 1 andere klant van mij zijn gaan klagen dat ik dreig met een rechtszaak, en waar ik het lef vandaan haal (terwijl elke degelijke zelfstandige hetzelfde zou doen, en dit quasi een standaard document is dat bij Unizo te verkrijgen is). Dit is beperkt, maar als dit ooit een krant zou halen dan moet ik ook stappen overwegen. Ik kan dus de redenering van Vermassen volgen, los van het feit dat hij in mijn ogen een gluiperd is.

160

Re: Jef Vermassen

Jef Vermassen zou de nieuwe informatie, van man op zijn sterfbed, overmaken aan de federale politie. Federale politie en niet cel Charleroi?

Bron » tueriesdubrabant.winnerbb.com