Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Het wordt tijd dat ze bij De Morgen eens journalisten aan het werk stellen, die wel in staat zijn om te lezen » Nieuws

Hoe dan ook, lees ik dan weer op VRTnews, dat Patrick Bonkoffsky (de broer van Christiaan) op basis van 'wilde verhalen' meer informatie vrij gaf over de reden waarom Christiaan destijds aan de deur werd gezet bij Diane. Het lijkt me daar niet al te ver gezocht dat Bouhouche daar (indirect) de hand heeft in gehad. Het zou op die manier net iets makkelijker worden om Christiaan Bonkoffsky ervan te overtuigen mede deel uit te maken van de bende.

Na het schietincident is C. B. uit de Groep Diane gezet. De broer van C. B. komt nu met het verhaal naar buiten omdat er op sociale media heel wat wilde verhalen de ronde deden. "Maar dit is de enige waarheid", zegt Lenssens.

Een beetje denigrerend doen over deze site en amateurspeurders in het algemeen, maar vervolgens bij De Morgen wel elke dag 10 artikels publiceren over de Bende van Nijvel met info die ze rechtstreeks van deze site halen.

Iedereen hoopt dat de media druk blijven uitvoeren. Helaas is het medialandschap volledig veranderd. Krantenredacties zijn tegenwoordig zo samengesmolten, dat er bijna geen meer overblijven. Of ik nu HLN of De Morgen lees, het is telkens DDC die aan het woord is. Hopen dat journalisten dus nog veel aan het licht gaan brengen, moeten we ook niet doen. Verder dan wat familieleden en vrienden die wat roddels en irrelevante anekdotes vertellen komen ze niet. Eerst was het de broer die overal aan het woord kwam, dan een Aalsterse kennis die hem herkende, nu zijn vrouw. Het enige wat ze zeggen is dat hij erg op de robotfoto leek. Een robotfoto waarvan niemand weet vanwaar die precies komt, of die betrouwbaar is en waar er nog veel andere mensen ook op lijken. Geen wapens, geen details over overvallen of de organisatie, geen details over wapens of auto's,... Enkel een gelijkenis met een robotfoto en een sterfbedbekentenis. Zijn we misschien allemaal vergeten dat ook Tinck, De Staerke, Cocu... in het verleden al bekentenissen hebben afgelegd? Die hebben ook nooit tot een definitieve doorbraak geleid.

Let op, ik vind Bonkoffsky ook een interessant spoor, maar voorlopig is er nog niks concreet boven water gekomen, buiten het feit dat hij op bepaalde dagen verlof had. Die had Lekeu dus ook op bepaalde Bende-feiten. Waarom staat zijn foto dan niet op alle krantencovers? Omdat hij geen huilende broer heeft die ze bij VTM kunnen interviewen? Of moet er altijd eerst gewacht worden tot Jef Vermassen met alle cameraploegen van het land gesproken heeft?

Re: Christiaan Bonkoffsky

patrick111 wrote:

Een robotfoto waarvan niemand weet vanwaar die precies komt, of die betrouwbaar is en waar er nog veel andere mensen ook op lijken.

Een vermomming wordt met een andere vermomming vergeleken en men roept: dat is hem, ik weet het zeker. Helemaal duidelijk is het voor mij ook nog niet.

103

Re: Christiaan Bonkoffsky

CleverTrevor wrote:
Wim wrote:

Patrick Bonkoffsky is trouwens ook geen kleine jongen.

Mag ik weten wat u hiermee bedoelt? Heeft hij een crimineel verleden of weet u iets anders over hem?

Ik vind het nogal vreemd, dat types als Bouhouche en Beijer Bonkoffsky zouden bezoeken, daar allerlei dingen zouden zitten bespreken, in aanwezigheid van een persoon die niets met de zaken te maken heeft. Dat zou een enorm groot risico zijn. Mijn opmerking gaat over Patrick zijn lengte. Er zijn m.i. drie reuzen: Twee daarvan dragen de naam Bonkoffsky, de derde Haemers.

104

Re: Christiaan Bonkoffsky

Is er eigenlijk een recentere foto van Bonkoffsky beschikbaar?

105

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het is mij een raadsel waarom Bonkoffsky Christiaan nog niet in verband gebracht is met Lekeu? Ze moeten ongeveer in dezelfde periode bij de Diane gezeten hebben, en Lekeu was ook afwezig tijdens Bende-feiten. Tevens moet hij Marbaix en Godin gekend hebben.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Laptop en geld ‘De Reus’ verdwenen na zijn dood

Sinds de dood van Christiaan B., de vermeende ‘Reus’ van de Bende van Nijvel, is zijn laptop verdwenen en is er geld van zijn rekening gehaald. Een sporenonderzoek in de leegstaande woning gebeurde nog niet.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

odivg wrote:

Is er eigenlijk een recentere foto van Bonkoffsky beschikbaar?

Ben ik ook al dagen aan het zoeken...

Re: Christiaan Bonkoffsky

Over de doodsoorzaak van De Ruyver is voorlopig niets bekend.

Bron: Het Nieuwsblad

Volgens mij stinkt dit ook!

108

Re: Christiaan Bonkoffsky

PetriStef wrote:

Laptop en geld ‘De Reus’ verdwenen na zijn dood

Sinds de dood van Christiaan B., de vermeende ‘Reus’ van de Bende van Nijvel, is zijn laptop verdwenen en is er geld van zijn rekening gehaald. Een sporenonderzoek in de leegstaande woning gebeurde nog niet.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Dat zijn huis nog niet werd onderzocht, zou ik (om de speurders toch enig krediet te geven) nog durven kaderen in het gegeven dat zij het huis mogelijk wel in de gaten houden nu; en gewoon wachten op wie daar (omdat hij/zij er belang bij heeft) als eerst binnenbreekt. Dat die laptop 'verdwenen' is, vind ik echter nogal ongeloofwaardig.

De getuigenis van Marc Van Damme was wel opmerkelijk. Er wordt gevraagd om tips te geven; echter is jou tip nogal doelgericht, zo niet 'de gouden tip', ... dan intimideren ze je wel. Er zaten zoals hij dat beschrijft, twee mensen in die wagen. Wie waren dat? Deden zij dat in opdracht, en werd die agenten een andere reden op de mouw gepeld om daar te gaan stationeren?

Het zou kunnen helpen, als die agenten van toen nog in leven zijn; en indien dat zo zou zijn, zij kunnen verklaren wie hun die opdracht destijds heeft gegeven.

Re: Christiaan Bonkoffsky

patrick111 wrote:

Een beetje denigrerend doen over deze site en amateurspeurders in het algemeen, maar vervolgens bij De Morgen wel elke dag 10 artikels publiceren over de Bende van Nijvel met info die ze rechtstreeks van deze site halen.

Iedereen hoopt dat de media druk blijven uitvoeren. Helaas is het medialandschap volledig veranderd. Krantenredacties zijn tegenwoordig zo samengesmolten, dat er bijna geen meer overblijven. Of ik nu HLN of De Morgen lees, het is telkens DDC die aan het woord is. Hopen dat journalisten dus nog veel aan het licht gaan brengen, moeten we ook niet doen. Verder dan wat familieleden en vrienden die wat roddels en irrelevante anekdotes vertellen komen ze niet. Eerst was het de broer die overal aan het woord kwam, dan een Aalsterse kennis die hem herkende, nu zijn vrouw. Het enige wat ze zeggen is dat hij erg op de robotfoto leek. Een robotfoto waarvan niemand weet vanwaar die precies komt, of die betrouwbaar is en waar er nog veel andere mensen ook op lijken. Geen wapens, geen details over overvallen of de organisatie, geen details over wapens of auto's,... Enkel een gelijkenis met een robotfoto en een sterfbedbekentenis. Zijn we misschien allemaal vergeten dat ook Tinck, De Staerke, Cocu... in het verleden al bekentenissen hebben afgelegd? Die hebben ook nooit tot een definitieve doorbraak geleid.

Let op, ik vind C.B. ook een interessant spoor, maar voorlopig is er nog niks concreet boven water gekomen, buiten het feit dat hij op bepaalde dagen verlof had. Die had Lekeu dus ook op bepaalde Bende-feiten. Waarom staat zijn foto dan niet op alle krantencovers? Omdat hij geen huilende broer heeft die ze bij VTM kunnen interviewen? Of moet er altijd eerst gewacht worden tot Jef Vermassen met alle cameraploegen van het land gesproken heeft?

Helemaal mee eens Patrick111. We moeten met de voeten op de grond blijven en niet te snel gaan in deze piste. We zijn er nog niet hoor. Vergeet niet dat de naam van Tinck ook al sinds 1997 in het dossier zit na een oproep van herkenning met een robotfoto. Die piste Tinck heeft uiteindelijk niets opgebracht.

Ik ben dan ook zeer verbaasd over de toon en de overtuiging van de artikels van DDC. Het kan de juiste piste zijn maar tot op heden is daar nog geen echt bewijs voor. Hopelijk komen die er de volgende dagen aan. Als dat niet het geval is en de piste Bonkoffsky op een sisser afloopt, dan zal het niet de geloofwaardigheid van justitie zijn die flinke deuken krijgt maar zal het de geloofwaardigheid van de pers zijn die flinke klappen zal krijgen. Wat we nu kunnen missen als de pest is een collectieve hysterie want nu lijkt het toch eerder dat er een middeleeuwse brandstapel op de grote markt werd geplaatst.

Ik duim voor deze piste maar blijf voorlopig nog nuchter. We zullen de volgende dagen en weken zien waar het naartoe zal leiden.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Zou het niet zinvol zijn om ergens een overzichtslijst (een simpel tabelletje) met het aantal waargenomen daders per feit. Weliswaar in beschouwing genomen dat er voor sommige feiten de mogelijkheid bestaat dat verschillende dadergroepen op hetzelfde moment op de plaats van de feiten gesignaleerd zijn. Als we daar al de namen met een grote waarschijnlijkheid aan kunnen koppelen... Vandeuren (Dekaise - Waver), Bonkoffsky (Aalst), Becker (Temse), zou al een mooi beeld geven.

Dat de logistieke cel moet bestaan hebben uit Bouhouche & Beijer weten we misschien ook al met grote zekerheid...

Zonet ook nog eens het interview met Bultot opnieuw bekeken (Panorama). Uiteraard met een berg zout, maar gezien de recente ontwikkelingen is zijn theorie over Diane (kúnnen omgaan met zware vuurwapens) & Drugs (NDB of gerelateerd met drugs for weapons) nog eens interessant om opnieuw te beluisteren. De moordtheorie van sommige slachtoffers dan weer veel minder. Mist spuien met een beetje waarheid, er zit iets in zijn verhaal...