1,141

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ja Etienne, maar er zijn veel meer warenhuizen dan scherpschutters bij de speciale eenheden. Ik vermoed dat Bonkoffsky gelet op zijn vroegere training gekwalificeerd zal zijn geweest en daardoor ingeschakeld werd. Nood breekt wet.

Ik weet niet hoe het exact geconcipieerd was maar zou denken een team van twee (schutter en spotter) op een dak en dan nog een team van minstens 2 rijkswachters in burger in het warenhuis. Het is niet realistisch dat die langer dan 4 uur scherp blijven dus reken maar uit: 3 teams van 4 personen per team per dag, per warenhuis. Minimaal. Dan moet je nog geluk hebben dat één scherpschutter het volledige gebied kan coveren, geen evidentie. Da's een eindig verhaal.

Gelet op de context zullen ze vermoedelijk een algemene toestemming gehad hebben om te vuren zodra er een wapen vertoond werd. Bij louter een vermoeden lijkt het me logisch dat ze dat zouden gemeld hebben en dat de rijkswachters in het warenhuis dan een controle deden. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het in het geval van Vernaillen is gegaan, behalve dat er niet geschoten werd.

1,142

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bono kan geen verdachte meer zijn omdat hij rijkswachter was. Alle rijkswachters zijn ontschuldig. Zeker diegene van Oost- en West-Vlaanderen. En nog meer de leden van Diane.

1,143

Re: Christiaan Bonkoffsky

Militaire achtergrond

Christiaan Bonkoffsky is een telg van een Poolse voorvader die in het begin van de achttiende eeuw naar Dendermonde kwam als militair in dienst van de Habsburgse vorsten. (1) Dendermonde was immers een garnizoensstad. En die militaire traditie werd ook nadien in eer gehouden.

Zo was François Bonkoffsky, vader van Christiaan, tijdens de Duitse bezetting in WOII lid van het Geheim Leger en nadien beroepsmilitair. En de vroegtijdig overleden oom Luc en broer van François was dan weer bij de Dendermondse politie. Een man met trouwens een goede reputatie in de stad.

Ironisch is het feit dat Christiaan Bonkoffsky afkomstig was uit de Dendermondse Greffelinck. In datzelfde straatje woonde ook de vroeg overleden substituut procureur Willy Acke die tot zijn zelfmoord – Voor velen een verdachte zaak – er woonachtig was en met onderzoeksrechter Freddy Troch het onderzoek leidde. In wezen hoefde hij voor zijn reus dus niet echt ver te zoeken. Bij de buur eens aankloppen.

Staatsgreep

Daarbij is de getuigenis belangrijk van Marc Van Damme, zoon van Willy Van Damme, toen de uitbater van café Tijl in de periode dat Christiaan Bonkoffsky er regelmatig zat. Die stelde dat Bonkoffsky een staatsgreep nodig achtte. Marc Van Damme gaf zijn informatie in 1998 al anoniem aan het gerecht door maar voelde zich nadien afgeluisterd en gevolgd en werd bang. En het gerecht negeerde zo te zien deze info. Nooit ondervroeg men Bonkoffsky.

» deblauwetijger.com

En ex-Diane én naam in dossier én deze getuigenis over staatsgreep én nooit ondervraagd. Il faut le faire.

Wat mij een aantal keren opgevallen is dat een vrij groot aantal van de namen genoemd in het dossier vaders hadden die bij het leger waren (en meestal in vrij belangrijke functie"s) en er ook vaak sprake is van dat geheime leger. Doet dat een Gladio belletje rinkelen?

1,144

Re: Christiaan Bonkoffsky

De Greffelinck ligt op een steenworp, pal tussen alle genoemde plaatsen in het schandaal rond de kerk.

1,145

Re: Christiaan Bonkoffsky

Politie zit op dood spoor in onderzoek Bende van Nijvel

Het team dat onderzoek doet naar de beruchte Bende van Nijvel in België lijkt op een dood spoor te zitten. De onderzoekers geloven niet langer dat ex-rijkswachter Christiaan Bonkoffsky het prominente bendelid 'De Reus' was, bericht de Belgische krant Het Laatste Nieuws op basis van bronnen binnen justitie.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

1,146

Re: Christiaan Bonkoffsky

Klopt mijn stelling? De onderzoekers hebben "iets" in hun bezit waardoor ze Christiaan Bonkoffsky kunnen uitsluiten voor 99%. Met dat "iets" kunnen ze dan blijkbaar weinig of niets doen. Waarom niet? Omdat ze bijvoorbeeld DNA of bloedgroep niet mogen koppelen aan een identiteit wegens wetgeving en/of omdat de eigenaar van dit gegeven bijvoorbeeld in een land zit waar geen uitlevering of onderzoek mogelijk is (ik heb hier geen rekening gehouden met het feit dat we het niet mogen weten). Of zoals Vermassen zegt, waarom mogen we niet weten waarom of Chris of zijn broer of mogelijk allebei gelogen hebben? En sluit de verklaring, wij kennen de "hoofddader" hier mogelijks bij aan?

Dit soort verklaringen ivm Christiaan Bonkoffsky is zoals een sportjournalist die in het nieuws zegt, de uitslag van de wedstrijd Brugge Anderlecht was 1- x.

1,147

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik heb hier ook al een tijd over nagedacht, want waarom kunnen ze daar 99% zeker van zijn? Dat kan natuurlijk alleen als ze alle daders inmiddels kennen, maar om een 1 of andere reden niet kunnen arresteren (bv. omdat ze overleden zijn en inderdaad in het buitenland zijn waar geen uitlevering door mogelijk is).

1,148

Re: Christiaan Bonkoffsky

Overleden is in deze geen probleem he Edd.

1,149

Re: Christiaan Bonkoffsky

Tenzij gecremeerd en niet meer te koppelen aan DNA voor definitief uitsluitsel.

1,150

Re: Christiaan Bonkoffsky

Toch wel Edd, via het DNA van zijn broer.