281

Re: Christiaan Bonkoffsky

Juist. Maar de klemtoon van het Bonkoffsky-spoor is volgens mij enkel dat hij iets met de bende te maken heeft, en dat de Diane er ook mee te maken heeft. Meer niet! En van dit klein gegeven zijn er in het dossier vele aanwijzingen die ook in die richting wijzen. Het is zelf overvloedig aanwezig. Als zelfs Pint in Aalst de handtekening herkent! Een misdaad lost men op door te focussen op de feiten en niet de verhalen, wat was de vaststelling van Pint?

Ik wil ook nog eens de aandacht vestigen op de vaststellingen en de bedenkingen die de grootvader van David deed die avond in Aalst. Dit zijn feiten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

282

Re: Christiaan Bonkoffsky

Welke vaststelling vallen jou het meest op?

283

Re: Christiaan Bonkoffsky

the end wrote:

Juist. Maar de klemtoon van het Bonkoffsky-spoor is volgens mij enkel dat hij iets met de bende te maken heeft, en dat de Diane er ook mee te maken heeft. Meer niet! En van dit klein gegeven zijn er in het dossier vele aanwijzingen die ook in die richting wijzen. Het is zelf overvloedig aanwezig. Als zelfs Pint in Aalst de handtekening herkent! Een misdaad lost men op door te focussen op de feiten en niet de verhalen, wat was de vaststelling van Pint?

Ik wil ook nog eens de aandacht vestigen op de vaststellingen en de bedenkingen die de grootvader van David deed die avond in Aalst. Dit zijn feiten.

Pint stelde vast dat de overvallers dezelfde tactieken gebruikten als de groep Diane en vroeg zich daarom af of er geen leden bij betrokken waren.

Het is wel al gebleken dat (ex-)rijkswachters en allerhande wapenfreaks samenklitten in schietclubs en onder andere allerlei vormen van practical shooting beoefenden. Ik zou dus de piste dat via zo'n clubs door minder discrete rijkswachters en ex-rijkswachters bepaalde tactieken zijn geintroduceerd aan anderen niet zomaar overboord gooien. Het moeten zelfs geen rijkswachters zijn geweest maar gewoon anderen die met deze tactieken in aanraking kwamen god weet waar en ze dan wat gingen showen op de club. Natuurlijk mag de piste dat het echt rijkswachters zijn geweest ook niet zomaar worden afgedaan als een fabeltje.

Maar zo belanden we in een gedachtewisseling over een te breed onderwerp, hier gaat het over Bonkoffsky en welke aanwijzingen er zijn dat hij bij de Bende betrokken was. En of dat nu als "Reus" was of niet, want dat wordt inderdaad ook allemaal op een hoop gegooid.

284

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik heb een interessant artikel gevonden die een beetje de criminaliteit (vrij zware criminaliteit dan) beschrijft uit Mijlbeek (de regio genoemd rond de parochie Mijlbeek). Dit is een bij mijn weten onopgeloste zaak te Aalst. Ooit toen ik tiener was gehoord van buurtbewoners daar dat het ging over een vorm van intimidatie naar een bewoner daar (kan dus de eigenaar van de wagen zijn, of een inwoner van 1 van de huizen daar in de Binnenstraat). Ik krijg de voorpagina wel niet geüpload hier. Dus ergens doe ik iets fout.

» Forum

285

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het gaat erom om de dingen zo exact mogelijk te bepalen. Wat in '85 gebeurde was meer dan practical shooting. Er was de voorbereiding de vele valse sporen, de interne kennis van hoe de ordediensten werkten, de gruwel, en de stilte die de daders al jaren in stand houden.

Ik denk niet dat de rijkswacht zelf de opdrachtgevers zijn maar dat er elementen uit de rijkswacht ingezet zijn zonder echt te weten in welk duister web ze terecht gekomen zijn. Het is duidelijk dat de rijkswacht aan schadebeperking gedaan heeft.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Poseur wrote:

In het artikel gepost door Merovinger staat dat Bonkoffsky er op stond dat zijn contacten met de CWB in het Frans verliepen. Is het niet zo dat de persoon die op robotfoto nr. 19 zou staan inderdaad werd omschreven als Franstalig maar iemand die zich kon uitdrukken in het Nederlands?

Neen, het was iemand perfect Franstalig, maar genen echte. wink De getuige zei dat je kon horen dat hij eigenlijk Nederlandstalig was. Zijn ex heeft bevestigd dat hij perfect frans kon.

287

Re: Christiaan Bonkoffsky

Over kasteel in Buggenhout, zou Genthof zijn, huidige eigenaar is grote baas van Ontex. Daarvoor tijd leeggestaan, in de jaren 80 geen idee.

Over mensen die zich hebben verrijkt met illegale wapenhandel maar finaal niet aan hun winst raken: Zie een vrij recente assisenzaak in Antwerpen, zaak Romain Adriaens, die merkwaardig parallel is. Is aflevering van De Rechtbank geweest als ik me goed herinner. De man die vastzit, na de moord op zn vrouw, al dan niet terecht, ik denk onterecht, kan mogelijk veel weten over Bende van Nijvel context.

Voor wie nu nog altijd twijfelt: godverdomme! Stop daarmee. Ik ken meerdere mensen die bedreigingen hebben gehad nadat ze nieuwsgierig werden naar de Moorselbaan in Aalst. Er zijn daar bv. vergaande pogingen ondernomen om mensen te doen verhuizen. Waarvan het raam uitkijkt  op de voordeur van nr. 117. Respect voor Vermassen!  Dat hij miserie riskeert, is zacht uitgedrukt. Hoekhuis waar paar dagen geleden politie inval is geweest, was ideaal huis om nr. 117 te surveilleren.

288

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Voor wie nu nog altijd twijfelt: godverdomme! Stop daarmee. Ik ken meerdere mensen die bedreigingen hebben gehad nadat ze nieuwsgierig werden naar de Moorselbaan in Aalst. Er zijn daar bv. vergaande pogingen ondernomen om mensen te doen verhuizen. Waarvan het raam uitkijkt  op de voordeur van nr. 117. Respect voor Vermassen!  Dat hij miserie riskeert, is zacht uitgedrukt. Hoekhuis waar paar dagen geleden politie inval is geweest, was ideaal huis om nr. 117 te surveilleren.

Het zou in dat kader dan interessant zijn om te zien of iemand daar na zijn dood 'plots' is gaan wonen; en/of iemand daar is verhuisd kort erna.

289

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bonkoffsky was de eigenaar van een lapje private grond met daarop een caravan, dit was aan een camping in Cerfontaine in Wallonië, maar met deze caravan gebeurde in de periode ergens in 2001 iets heel bizar. Samen met zijn toenmalige partner N. was Bonkoffsky de eigenaar van deze caravan maar "deze caravan is in brand gestoken" volgens de broer van Bonkoffsky (Patrick B.). Het was een grote caravan, het plan was dat ze daar op termijn een rustige oude dag zouden beleven. De caravan is helemaal afgebrand, de brand was overduidelijk aangestoken. Er is zelfs een strafklacht geformuleerd met burgerlijke partijstelling, maar de dader is nooit gevonden.

Christiaan Bonkoffsky is in 2000 opgeroepen voor een speekseltest en vingerafdrukken, maar is nooit ondervraagd over zijn betrokkenheid bij de Bende van Nijvel.

Bonkoffsky leerde N. ook in 2000 kennen, en korte tijd later ging de caravan volledig in vlammen op, en het zou om opzettelijke brandstichting gaan. Dit was ook de periode waarin hij harder ging drinken.

Zou de speekseltest waarvoor hij werd opgeroepen (plots kwam zijn naam in aanmerking met de Bende Van Nijvel en werd het warm onder zijn voeten) iets te maken hebben met een paniekreactie en de brand van de caravan? Zou daar nog iets gelegen kunnen hebben wat niet geweten/gevonden mocht zijn? Of zou iemand "die absoluut niet wou dat Bonkoffsky zijn mond zou voorbij spreken na de speekseltest" met de brandstichting een vorm van angst aanjagen hebben willen veroorzaken bij Bonkoffsky?

De CWB doorzocht de resten van de caravan, maar vond geen bruikbaar spoor. Ook dit gebeuren is weer zonder sporen na te laten gebeurd, maar moet toch een reden hebben gehad, enerzijds iets verbergen, of anderzijds iemand schrik aanjagen zodat hij gewaarschuwd was en zeker zou zwijgen ...

PS: de camping waar deze caravan stond, die was niet zo heel ver van Dinant waar de Bende ook aktief geweest is.

Hier nog een foto van Christiaan Bonkoffsky "met zijn hoedje" ... en vermoedelijk uit de periode dat hij nog eigenaar was van zijn caravan. Ik denk dat deze foto echt het meeste aansluit bij de gekende robotfoto (incl. vissershoedje):

http://imageshack.com/a/img922/4541/TXAHmr.jpg

Het bedrijf van de verhuur van deze kayak is trouwens:

La Vernede Canoe Kayak en Ardèche
Route des Gorges
07150 Vallon Pont d’Arc

290

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat betreft woonplaats 117: Via een bron (die graag anoniem blijft; omwille van reden captatie informatie) verneem ik wel dat aldaar tot en met 04/06/2015 energie werd geleverd op naam van Bonkoffsky.