Re: Christiaan Bonkoffsky

In een van de artikelen las ik vandaag dat DNA-onderzoek geen zin heeft omdat de man is gecremeerd. Dat is ietwat bevreemdend, want zijn broer leeft nog en die deelt onherroepelijk een aantal genen. Via hem kan er een gedeeltelijke match zijn met een eventueel DNA-spoor (zat er wat op het hoedje van de reus of zijn ze dat in Jumet al ergens verloren, zo tussen de soep en patatten?). Dan heb je geen 100 procent zekerheid, maar kan je - met wat geluk - uitsluitsel krijgen of er een Bonkoffsky bij de zaak betrokken was. Je zou dan een serieuze stap verder zijn, want zoveel Bonkoffsky's zijn er niet in België.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Is er inmiddels al meer info over café in Erembodegem dat mogelijks samenkomstplek was van bende?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Toch wel 2 ex-collega's die zeggen dat het een "speciale" was, tussen de overlijdensberichten. Blijkbaar viel er toch wel iets op of wisten mensen meer over hem.

34

Re: Christiaan Bonkoffsky

Heeft er iemand al nieuws over dat café in Erembodegem?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Weet iemand hier of er een link is naar Beijer/Amory of Bouhouche?

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Christiaan Bonkoffsky

Mistery ... en of er een link is met Podevijn. Als er een link is met Podevijn, kom je ook uit bij Bouhouche, Mendez (ex-Werknemer) & co.

Over Albéric Otten, de jeugdvriend van Beijer, lijkt iedereen over te lezen ondanks hij Beijer vals alibi gaf, net als Lekeu in Florida zou gezeten hebben, 2 bekende criminelen huisveste, ARI, ... Ik ga het niet opnieuw herhalen.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Eigenlijk is het wachten op officiële informatie via bijvoorbeeld een persconferentie. Men zal toch wel naar buiten moeten treden, al was het alleen maar om rondzingende geruchten (namen van onschuldigen et cetera) te bezweren. Is Bonkoffsky al helemaal zeker een dader? Ik kan me nog de kwestie Tinck herinneren. Ook daar een soort bekentenis, gelijkenis met een robotfoto en alles leek in elkaar te grijpen. Maar het was een dood spoor. Toch heb ik goede hoop dat het nu gaat lukken en dat ook de andere daders van een naam zullen worden voorzien.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Mensen in de buurt van Aalst-Erembodegem info over dat extreem-rechtse café in Erembodegem?

Volgens de pers misschien wel de 'vergaderplaats' van de Bende, wat ik toch nogal voorbarig vind. Dit is toch wel een ander soort misdaad dan wat racistische toogpraat in het gemiddelde Vlaams Belang-lokaal. smile

Er is nu ook een verklaring van broer op nieuws geweest, zou dit de man van de Pony zijn met dezelfde familienaam? Wat er vreemd is, normaal gezien wordt de minste fait divers over de Bende van Nijvel uitgebreid in de Waalse pers besproken, terwijl er in Vlaamse pers wel boycot lijkt. Nu is het net andersom... Bij de op sensatie beluste DH is er enkel een betalend artikel van deze ochtend.

Re: Christiaan Bonkoffsky

club_le-happy-few wrote:

Er is nu ook een verklaring van broer op nieuws geweest, zou dit de man van de Pony zijn met dezelfde familienaam?

De man met de pony is Lucien Bonkoffsky, die was al agent in 1946 ... is zeker geen broer. De broer van Christiaan aan wie hij opgebiecht heeft, is volgens mij Patrick.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Eric Donkaew wrote:

Eigenlijk is het wachten op officiële informatie via bijvoorbeeld een persconferentie. Men zal toch wel naar buiten moeten treden, al was het alleen maar om rondzingende geruchten (namen van onschuldigen et cetera) te bezweren. Is Bonkoffsky al helemaal zeker een dader? Ik kan me nog de kwestie Tinck herinneren. Ook daar een soort bekentenis, gelijkenis met een robotfoto en alles leek in elkaar te grijpen. Maar het was een dood spoor. Toch heb ik goede hoop dat het nu gaat lukken en dat ook de andere daders van een naam zullen worden voorzien.

Procureur De Valkeneer heeft tegenover de media bevestigd dat het een geloofwaardig spoor is. Veel meer zullen we uit die hoek voorlopig niet horen, vermoed ik. Verder speurwerk zullen ze proberen buiten de spotlights te houden, want stel dat er nog een bendelid leeft...

Er is geen zekerheid dat Bonkoffsky de dader is en het wordt ook lastig om dat te bewijzen, dus enige scepsis is wel op zijn plaats. Jean-Marie Tinck klonk in eerste instantie ook overtuigend, we hebben gevangenen gehad die iets opbiechtten aan een celgenoot, we hadden De Staerkes bekentenis en, als ik me goed herinner, hadden we ook al eens iemand die op zijn sterfbed verklaard had dat er een Bende-lijk op zijn terrein lag, en nooit leverde dat iets op. Maar wat de piste-Bonkoffsky sterk maakt zijn de bekentenis in combinatie met de verhalen over zijn verlofdagen en de voetblessure - zulke feiten zijn controleerbaar. Misschien dat De Valkeneer dat kan bevestigen, want tot dusver zijn de berichten daarover slechts zinnetjes uit de krant.

En de link met Aalst vind ik zelf ook zo gek nog niet. De wapenvondst in het Osbroekpark, de oproep op Radio Amigo, zelfs de carnavalsmaskers zou je kunnen duiden als een smakeloze hint naar Aalst. En als je in Aalst woont, is het allicht gemakkelijk om te achterhalen hoe laat de bewakers bij de Delhaize vertrekken.