Re: Christiaan Bonkoffsky

Tamelijk verbijsterend dat de speurders het adresboekje gemist hebben. Tamelijk verbijsterend dat het er ligt trouwens. Vroeger, voor het gsm-tijdperk, droeg je een adresboekje ofwel bij je, ofwel lag het bij de telefoon. En dan nog wel van 1984, in volle Bendetijd. Aan de andere kant, er staan geen beruchte namen in a la Bouhouche en Beijer. Iemand kan nu zeggen, dat is doorgestoken kaart, maar het adresboekje van Bouhouche stond wel vol met zulke namen, terwijl als iemand zulk bewijsmateriaal zou verbergen, dan Bouhouche wel. Bonkoffsky wekt uit alle verhalen niet de indruk slim genoeg te zijn geweest om valse sporen aan te leggen. De vondst is merkwaardig, maar versterkt de verdenkingen tegen hem bepaald niet.

502

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat dit een zoveelste 'set up' is, wil ik toch niet uitsluiten. Dat Bonkoffsky niet van de slimsten was; lees ik regelmatig; dit van meerdere bronnen op basis van verschillende getuigenissen. Echter, dan vraag ik mij af, waarom (als hij dan al een risico vormde) hij niet (eerder) is vermoord. Het is hoe dan ook een raar verhaal.

Ofwel hebben ze speurders gestuurd met weinig goesting; en vonden zij inderdaad het boekje niet; ofwel werd dat boekje daar pas ná de verklaringen van Geens gelegd. Dat zou dan natuurlijk wel toeval zijn, dat kort nadien een journalist aldaar op verkenning gaat en het boekje vindt.

Verder vraag ik mij af, op wat men zich baseert om te stellen dat het boekje van 1984 is. Is dat omdat er op het boekje gewoon "1984" staat? Op zich hoeft dat niets te betekenen toch? Toch niets, dat 100% zekerheid biedt daarover.

  • Waarom zijn daar nooit graafwerken geweest?

  • Waarom werd er zo 'laks' naar sporen gezocht in de caravan?

  • Wie waren die speurders?

  • Wanneer zijn zij gaan kijken?

  • Is het Bonkoffsky's handschrift?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat boekje is dan toch nog heel goed bewaard gebleven om er zo lang te liggen. En die caravan ziet er ook nog goed uit om in brand gestaan te hebben. En een boekje met '1984' op, uitgerekend dat jaar. Te veel toeval als je het mij vraagt. Volgens mij is iemand dat boekje daar gaan afleggen. Als men doofpot wilde had men dat boekje tch gewoon tussen het papier gesmeten?

504

Re: Christiaan Bonkoffsky

club_le-happy-few wrote:

Dat boekje is dan toch nog heel goed bewaard gebleven om er zo lang te liggen. En die caravan ziet er ook nog goed uit om in brand gestaan te hebben.

Volgens post 528 in dit topic is dit Bonkoffsky's "nieuwe" caravan nadat de vorige in brand was gestoken.

505

Re: Christiaan Bonkoffsky

Caravan in brand = verzekeringsfraude. Een constante in het Bende van Nijvel-verhaal.

Re: Christiaan Bonkoffsky

vleermuisje1971 wrote:

Wat een verhaal weer. Geloof niet van opzet anders was het wel weg geweest. Of het zal toch geen hellend vlakje wezen?

Ook nog vingerafdrukken en speekseltesten.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat het er opzettelijk is neergelegd, is toch wel onwaarschijnlijk. Opzet heeft alleen zin als je weet dat het wordt gevonden, en liefst op het juiste tijdstip. Wie weet nu zeker dat DDC of een andere journalist komt kijken? En als je wil dat het bij de speurders belandt, zorg je ervoor dat ze er niet naast kunnen kijken wanneer ze er rond gaan neuzen. En als je Bonkoffsky wil vrijpleiten ga je er ook geen naam inzetten van iemand die extreem-rechts zou zijn, maar zet je er alleen het adres van meneer pastoor in.

508

Re: Christiaan Bonkoffsky

Als dat boekje er altijd zou gelegen hebben, dan hebben die speurders ofwel helemaal niet grondig gezocht, of zijn er helemaal geen speurders langs geweest. Je kan mij niet overtuigen, dat als speurders 'grondig' te werk gaan, zij dat boekje niet zouden hebben gevonden.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ofwel wil iemand de speurders belachelijk/ongeloofwaardig maken. Of ze zijn niet gaan kijken.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Kan uit de tweet van Douglas De Coninck nog steeds niet opmaken wie de agenda gevonden heeft.