791

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat zijn nu de bewijzen a décharge om te beslissen dat Bonkoffsky voor 99% de reus niet is? Op basis waarvan? Nogmaals kom ik tot de conclusie dat elke laatste strohalm afgeketst wordt. Wat bezielt de hedendaagse onderzoekers? Is geen enkele getuigenis ( en er zijn er meerdere) dan iets waard in deze zaak? Wanneer spreken de mensen die iets weten? Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Jef Vermassen in stilte een boek aan het schrijven is die ten gepaste tijde de waarheid aan het licht zal brengen. Weten is geen bewijs? Daar denken wij het onze van. Het lijkt er sterk op dat men geen bewijzen wil vinden. Ik had meer verwacht van de laatste onderzoekers.

792

Re: Christiaan Bonkoffsky

Als ze voor 99% weten dat hij niet de reus is, zou het best kunnen dat ze voor 100% wel weten wie de reus is.

793

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dan zouden ze 100% zeker zijn dat hij het niet was.

794

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik denk dat het grote probleem eerder is dat er weinig bewijzen zijn "a charge" om te beslissen dat Bonkoffsky voor 99% zekerheid de reus wel is. Wat hebben "we" nu rond Bonkoffsky:

  • hij was in ziekteverlof tijdens de bendefeiten in Eigenbrakel & Overijse (en tijdens Aalst ook). Als we elke (ex-) politie agent, (ex-) militair, (ex-) rijkswachter, enz. die in ziekteverlof of gewoon verlof of gewoon niet van dienst was zouden optellen, dan kom je wellicht aan een waanzinnig groot aantal.

  • Als alles correct blijkt te zijn, dan: volgens de broer van Bonkoffsky heeft hij bepaalde verklaringen afgelegd waaruit blijkt dat hij "lid was van De Bende". Over zijn rol als "reus" heeft hij geen verklaringen-aan-zijn-broer afgelegd. ALS de broer de volledige waarheid verteld EN niets verkeerd heeft begrepen, dan is het nog altijd niet gezegd dat Bonkoffsky de volledige waarheid sprak.

  • Hij past in een van de vele profielen welke matchen met die van een Bende van Nijvel-reus.

  • Volgens sommige getuigen lijkt hij op de persoon die als reus werd omschreven bij de overval van Eigenbrakel + Overijse. Echter, er zijn andere ooggetuigen die zeggen dat hij niet op de reus lijkt.

Op basis van die 4 punten (er zullen er nog wel zijn), gaan concluderen dat hij voor 99% zekerheid de reus was, dat lijkt me zeer voorbarig en lijkt zelfs een belemmering voor het onderzoek te kunnen zijn. Als Bonkoffsky de reus niet zou zijn en de reus bijvoorbeeld hedendaags nog in leven is, dan moet het verhaal rond Bonkoffsky een extreem groot cadeau voor hem zijn.

Het zelfde met de theorie rond "De Killer is dodelijk getroffen door een kogel tijden of na Aalst en is dus dood". Als "De Killer" nog zou leven of geleefd hebben toen deze theorie werd gevolgd, moet dit hem veel meer gerust gesteld hebben zo lang ze deze theorie volgen en er niet van afwijken.

kenza wrote:

Als ze voor 99% weten dat hij niet de reus is, zou het best kunnen dat ze voor 100% wel weten wie de reus is.

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. big_smile

Non semper ea sunt quae videntur

795

Re: Christiaan Bonkoffsky

Afwachten en afgaan op feiten. Het gaat nu om een perslek door vermoedelijk een speurder. Het gaat niet om een officiële communicatie van de onderzoeksrechter of parketmagistraat.

796

Re: Christiaan Bonkoffsky

Merovinger, sterk. Dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn: "Bonkoffsky werkte aan een onderzoek naar de Bende."

797

Re: Christiaan Bonkoffsky

FreCR wrote:

hij was in ziekteverlof tijdens de bendefeiten in Eigenbrakel & Overijse (en tijdens Aalst ook). Als we elke (ex-) politie agent, (ex-) militair, (ex-) rijkswachter, enz. die in ziekteverlof of gewoon verlof of gewoon niet van dienst was zouden optellen, dan kom je wellicht aan een waanzinnig groot aantal.

Vond dat wel een interessant punt, en snel eventjes gerekend kwestie voor de orde van grootte te kunnen inschatten:

  • ziekteverzuim in 2015 was voor niveau B & C 9 dagen per jaar

  • de kans dat een politie agent moet werken op een specifieke dag is 4/7 (inclusief recuup, congé, ... etc)

  • ben uitgegaan van een 5 dagen werkweek met 25 vakantiedagen per jaar

de kans dat iemand normaal moest werken maar ziek was op de datum van Overijse/Eigenbrakel = 1/26*4/7 = 2%
de kans dat iemand normaal moest werken maar ziek was op de datum van Aalst = 1/26*4/7 = 2%
de kans dat iemand normaal moest werken maar ziek was op de datum van Overijse/Eigenbrakel OF Aalst = 1-(0.98*0.98) = 4%
de kans dat iemand normaal moest werken maar ziek was op de datum van Overijse/Eigenbrakel EN Aalst = 0.02*0.02 = 0.04%

Toegepast op een (vandaag de dag) totaal aantal politieambtenaren van 38000 zou dit om een 15-tal personen gaan. Wil je daar militairen en ex- bijtellen gaat dat je aantal vergroten, maar dan moet je er ook weer de vrouwen van aftrekken. De berekening kan veel nauwkeuriger, maar dit is om een orde van grootte te hebben. Punt is dat het maximum om enkele tientallen personen kan gaan en niet een waanzinnig groot aantal.

798

Re: Christiaan Bonkoffsky

't Is ook weer toeval dat Het Nieuwsblad in de picture staat op 24/4 tijdens Nieuwsjagers op Vier met hun verslaggeving rond Bonkonffsky, en dat Het Laatste Nieuws een goeie dag later uitpakt met de scoop dat Bonkoffsky er niks mee te maken zou hebben.

799

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bonkoffsky was niet de enige. Ook de betreurde (vermoorde) Peter De Vleeschauwer heeft enkele keren voor een langere periode meegewerkt aan het onderzoek naar de Bende van Nijvel in Dendermonde. Vandaar mijn piste: De Vleeschauwer is vermoord omwille van enkele cruciale elementen in het Bende van Nijvel-dossier. Lulkoek? Ik dacht het niet... Wie er op de hoogte was? Eric Sack, de net niet heilig verklaarde. Dat is pas kunnen...

Stop nu toch eens met al die onzin! Laat jullie aub niet in slaap wiegen. De dingen zijn heus niet zo ingewikkeld. En ik roep bij deze iedereen, ook jou, David, op om de dubieuze rol van Sack eindelijk eens in vraag te gaan stellen. Wie was in Dendermonde verantwoordelijk voor het (foutlopen van) het onderzoek, hoewel men ons wil doen geloven dat daar wel degelijk vooruitgang werd geboekt? Uiteraard niet de overbevraagde onderzoeksrechter Freddy Troch. Juist. Eric Sack. Vraag me ook niet naar de bron van deze info. Ik ben mijn leven nog niet beu.

800

Re: Christiaan Bonkoffsky

Hou er toch maar rekening mee dat er zich bij de nieuwe speurders leden van het Comité P bevinden! Wetende dat het Comité P een bastion van ex- rijkswachtofficieren is ...