881

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik kan niet op alles reageren - er zijn te veel posts die herhalen wat elders al is gezegd - maar wil het toch nog één keer onderstrepen. Bonkoffsky was de reus, of beter: één van de reuzen, hoewel hij begrijpelijkerwijze in Aalst niet heeft meegedaan wegens gevaar voor herkenning. In Aalst was een vervanger aan het werk. En voor een goed begrip: mijn (hoogst betrouwbare) bronnen kwamen destijds niet van het forum, maar wel uit de Rijkswacht zelf.

882

Re: Christiaan Bonkoffsky

Uw betrouwbare bronnen, kunnen die dan ook nog andere Bende van Nijvel-leden aanwijzen, die in verband met Bonkoffsky stonden?

883

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik kan alleen maar garant staan voor Aubanel, en meegeven dat het niet de zoveelste zeveraar cq. fantast is.

884

Re: Christiaan Bonkoffsky

OK en hebben jullie ook bewijzen, los van hetgeen al over Bonkoffsky bekend is en los van het autoriteitsargument?

885

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik ga niet voor Aubanel spreken, gaat over zijn bronnen. Maar het is maar wat je een bewijs noemt ... Bv. ...

  1. Als je door kansberekening kan aantonen dat een persoon op plaats X 99% zeker aanwezig was, op plaats Y voor 97% en op plaats Z 95%, is dit dan bewijs? Juridisch gezien waarschijnlijk niet.

  2. Is een getuigenis van een betrokkene sluitend bewijs?

  3. Vormt een aaneenschakeling van 'bewijsjes' een bewijs?

Mijn punt: ik denk dat er nog altijd een verschil is tussen wat wij als bewijs interpreteren en wat juridisch bewijs is, i.e. genoeg om iemand op te pakken.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat is een betrouwbare bron? Zelfs een doorgaans hoogst betrouwbare bron kan het helemaal verkeerd hebben, wat niet wil zeggen dat iemand bewust liegt. Bepaalde info verkeerd interpreteren door niet de juiste gedachtenlijnen te volgen, overkomt iedereen weleens. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat Aubanel het bij het verkeerde eind heeft. Wel dat bewijs, zoals Zenga opmerkt, een lastig begrip is. Lees bijvoorbeeld 'Gerede Twijfel' van Peter van Koppen, de man van wie sommigen hopen dat hij het raadsel kan ontrafelen. Geen lichte kost, maar vol interessante gedachtenoefeningen.

Om op Zenga's vragen voor te borduren: als een persoon op plaats X met 99% zekerheid, op plaats Y voor 97% en op plaats Z 95% aanwezig kan zijn geweest, dan wil dit pas iets zeggen wanneer voor andere personen een lager percentage geldt.

887

Re: Christiaan Bonkoffsky

Omdat Bonkoffsky overleden is, kan men hem niet meer ondervragen. Men kan natuurlijk wel het netwerk onderzoeken waarin hij zich bevond en dan kunnen er inderdaad sterke aanwijzingen volgen in verband met daderschap. Als jullie spreken op bronnen, veronderstel ik dat dit mensen zijn die het netwerk van Bonkoffsky een beetje kenden en weten wat daar in rondging. Verschillende van die kennissen en dan bedoel ik natuurlijk niet zijn onschuldige familieleden, moeten nog in leven zijn en die moeten dan ondervraagd worden. Bonkoffsky ging naar specifieke cafés, wie zag hij daar? Deed hij met hen schietoefeningen? HIPA had hier een paar antwoorden op, ik vraag me af of de onderzoekers al zo ver geraakt zijn.

888

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat hierboven staat is niets meer en niets minder dan verklaring nr. 3465 van iemand die stelt met zekerheid een bendelid te kunnen aanduiden. Ik begrijp niet dat mensen verwachten, zelfs als het zou kloppen, dat men aan dergelijke verklaring enig geloof hecht. De format, "ik weet zeker wie het is en ben boos op iedereen die mij niet gelooft" is hier serieus grijsgedraaid. Maar goed, er zijn mensen bereid om na 30 jaar nog steeds elk verhaaltje te volgen onder het mom van "het zou maar eens waar zijn", dus volledig nutteloos is het niet mits meer bijkomende info.

889

Re: Christiaan Bonkoffsky

Charly wrote:

Als jullie spreken op bronnen, veronderstel ik dat dit mensen zijn die het netwerk van Bonkoffsky een beetje kenden en weten wat daar in rondging. Verschillende van die kennissen en dan bedoel ik natuurlijk niet zijn onschuldige familieleden, moeten nog in leven zijn en die moeten dan ondervraagd worden.


Lees wat Aubanel schreef, zijn bronnen komen uit de toenmalige rijkswacht zelf. En daarmee heeft hij niet gezegd dat ze enkel uit de ex-RW komen.

bkv wrote:

Wat hierboven staat is niets meer en niets minder dan verklaring nr. 3465 van iemand die stelt met zekerheid een bendelid te kunnen aanduiden. Ik begrijp niet dat mensen verwachten, zelfs als het zou kloppen, dat men aan dergelijke verklaring enig geloof hecht. De format, "ik weet zeker wie het is en ben boos op iedereen die mij niet gelooft" is hier serieus grijsgedraaid. Maar goed, er zijn mensen bereid om na 30 jaar nog steeds elk verhaaltje te volgen onder het mom van "het zou maar eens waar zijn", dus volledig nutteloos is het niet mits meer bijkomende info.

Wie is er boos op wie? Je kan het iemand moeilijk kwalijk nemen dat hij/zij niet direct overtuigd is van wat een anoniem forumlid schrijft (i.e. aubanel is voor jou een onbekende). Net zo min kan je het iemand kwalijk nemen dat hij/zij t.o.v. anonieme forumleden zijn/haar bronnen niet bekend maakt. Niet alleen speelt de anonieme factor van het forum, maar ook/ én vooral, dat die bronnen iets in vertrouwen hebben gezegd/getoond.

Als je afgaat op zijn oude posts dan denk ik dat Aubanel bij de forum veteranen niet direct bekend staat als een oelewapper maar in tegendeel een zekere serieux geniet. Maar als ik van 1 ding zeker ben, dan is het wel dat het Aubanel weinig tot niks kan schelen dat iemand een andere opinie heeft of zijn verhaal afdoet als nonsens, laat staan dat hij daar kwaad om zou worden.

Uiteindelijk is het aan jou en elke forumgebruiker om zelf te oordelen of dat a) het feit dat iemand (ik) zich garant stelt voor wat Aubanel zegt al dan niets iets heeft toegevoegd aan zijn credibiliteit en b) of Aubanel genoeg credibiliteit heeft opgebouwd door de jaren heen op dit forum om zijn statement zomaar af te doen als weeral een verhaaltje.

890

Re: Christiaan Bonkoffsky

Aubanel wrote:

Ik kan niet op alles reageren - er zijn te veel posts die herhalen wat elders al is gezegd - maar wil het toch nog één keer onderstrepen. Bonkoffsky was de reus, of beter: één van de reuzen, hoewel hij begrijpelijkerwijze in Aalst niet heeft meegedaan wegens gevaar voor herkenning. In Aalst was een vervanger aan het werk. En voor een goed begrip: mijn (hoogst betrouwbare) bronnen kwamen destijds niet van het forum, maar wel uit de Rijkswacht zelf.

Aubanel, van wanneer dateert die informatie? Je zegt "destijds" maar kun je daar iets preciezer over zijn? Zijn jouw bronnen nog in leven en zijn ze thans nog in actieve dienst of bekleden ze nog één of andere belangrijke functie? Als Bonkoffsky niet in Aalst heeft meegedaan: waar dan wel?

Sorry voor de vele vragen; antwoorden hoeft niet per sé. Bedankt alvast voor jouw bijdragen; altijd het lezen waard. smile