521

Re: Madani Bouhouche

Meer dan ooit is oud-rijkswachter Bouhouche verdachte nummer één

De avond van de laatste aanslag van de Bende van Nijvel, op de Delhaize in Aalst, werd oud-rijkswachter Madani Bouhouche herkend in een cafeetje daar vlakbij. Dossierstukken daarover werden vernietigd en nu wil het federaal parket achterhalen hoe. Meer dan ooit rust de verdenking op Bouhouche.

‘Ik dacht we in deze zaak echt wel alles hadden gezien”, zegt de Aalsterse advocaat Peter Callebaut. “Blijkbaar niet.” Hij is al 35 jaar de advocaat van Marie-Jeanne Callebaut. Zij is de weduwe van Jan Palsterman, een van de acht doden bij de laatste raid van de Bende van Nijvel, op 9 november 1985 op de Delhaize in Aalst. Vorige week meldde zich een team van de federale politie met een huiszoekingsbevel bij de 73-jarige dame.

Callebaut beheerde jarenlang samen met de Brusselse advocaat Xavier Magnée de kopie van het strafdossier die de nabestaanden van de 28 dodelijke Bende-slachtoffers in 1995 ontvingen. Een papieren toren van een meter of tien. “Ze hebben álles in beslag genomen”, zegt haar advocaat.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Madani Bouhouche

https://i.imgur.com/tuhdwfe.jpg

523

Re: Madani Bouhouche

Jongens toch; ze weten niks!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

524

Re: Madani Bouhouche

En toen was het online artikel weg.

525

Re: Madani Bouhouche

Over Bouten, dit is geen kritiek want ik waardeer zijn inspanningen alleen hij heeft Bouhouche nooit ontmoet en heeft ook geen idee of beeld wie de daders zijn of wat er achter Bouhouche afspeelt. Die info is nooit tot bij hem geraakt. Dit moet gewoon in gedachten gehouden worden bij het lezen van zijn boeken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

526

Re: Madani Bouhouche

Ik denk dat je in dit geval best kritiek op Bouten mag hebben. Ik heb vaak gezegd dat Bouten veel boven water gehaald heeft in zijn gesprekken met betrokkenen. Het probleem is dat Bouten die feiten zelf is gaan interpreteren zonder achtergrondinformatie. Wanneer bleek dat zijn theorie niet klopte paste hij het gesprek met de geïnterviewde gewoon aan 'dikke duim' en dan klopte de informatie wel.
Dan heb ik het over het eerste boek, de andere boeken heeft hij geschreven met informatie over mij van internet en nog meer dikke duim. Dat was ook de reden dat Bouten, behalve bij Vittorio, bij niemand meer terug kon komen voor verdere informatie. Ze stelden steeds hetzelfde: Bouten heeft iets heel anders in zijn boek geschreven dan wij aan hem verteld hebben.

Dat is geen probleem, met de informatie in die boeken kon iedereen zelf aan de slag, zeker als die personen over eigen informatie beschikken. Dat gaat niet op voor het laatste boek, dat is compleet verzonnen. Kijk mijn postings daarover nog eens na. Beuckels als de killer is je reinste fantasie, maar erger zijn de zogenaamde memoires. Er was geen dagboek, ook nooit geweest. Er was sprake van een verkapte huiszoeking bij Bouten in het bijzijn van zijn uitgever. Daarbij viel Bouten door de mand: hij kon geen dagboek tonen en dat was er, zoals gezegd, ook nooit geweest.

Nu begint Bouten weer met zijn 'zwamverhalen'. Hij vertelt zelfs dat Bob Beijer bevestigd heeft vanuit Thailand dat het dagboek echt bestond. Niets is minder waar, op het Franstalig forum hebben Bob en ikzelf los van elkaar bevestigd dat Dany niet op een dergelijke manier praatte, laat staan iets opschreef. Het enige echte in de memoires had Bouten gekopieerd uit het boek 'De Laatste Leugen' van Bob. Een stukje uit het artikel over de memoires:

In het dagboek schrijft Bouhouche onder meer over de schietclub:Leopoldsburg. De T121. Mijn favoriete club omdat we er schieten met oorlogswapens. Instinctief vuren. Er is een foto gepubliceerd in NEM van onze favoriete oefening. Ik loop op kop, gevolgd door Tonio, Alain... Dat waren nog eens tijden.

Hoeveel kolder kan iemand verzinnen. Tijdens het proces. Het laatste waar Bouhouche op dat moment aan dacht was wel een nietszeggende trainingsloop. Ze waren op weg naar een oefening. Bouhouche vergeet in zijn memoires te vertellen welke oefening.

  1. Bouhouche schreef nooit iets op dat tegen hem gebruikt kon worden.

  2. Onderling werd een heel andere naam gebruikt voor de schietclub.

  3. Ook voor het instinctief schieten gebruikten zij de naam van de schietoefening.

  4. Bouhouche zijn geheugen laat hem in de steek, de tweede man was de wapenhandelaar Francois Dehan.

  5. De naam van de Reus op de foto was Bouhouche zeker ook vergeten? Of toch niet vergeten, de schrijver van de memoires, 'Guy Bouten' kende de personen op de foto niet!

527

Re: Madani Bouhouche

Madani verjaart op 14 juni en toevallig paar dagen na zijn verjaardag verspreid de CWB een foto en wordt er een huiszoeking uitgevoerd bij Marie Jeane en zijn ze hoofdzakelijk geïnteresseerd over Bouhouche en zeggen ze bij de CWB dat ze twijfelen over zijn dood. Zouden ze een teken van leven over hem opgevangen hebben?

Re: Madani Bouhouche

Kan mij moeilijk inbeelden dat zo iemand een dagboek laat rondslingeren. Tenzij hij het zelf wil dat deze info aan het licht kwam. Maar dan zou ik me toch eerst afvragen dat het opnieuw geen extra laag mist is om nog meer verwarring te zaaien.

529

Re: Madani Bouhouche

Dus Bouten neemt een postzak mee van Bouhouche als zijnde een trofee, en kijkt er pas jaren later in?

530

Re: Madani Bouhouche

Ik heb hetzelfde gedacht Insider en Mincky, dit klopt niet. Bouten zegt dat hij in de zomer van 2006 die postzak heeft gekregen. Daar heeft hij - zogezegd - drie jaar lang niet in gekeken! Ik denk dat mijn reactie toch iets anders zou zijn als ik een postzak zou krijgen met documenten die ooit van Bouhouche waren. wink

Drie jaar later maakt hij die zak eindelijk leeg en ontdekt hij zogezegd de notities van Bouhouche. Dat betekent dus dat hij twee boeken over de Bende van Nijvel heeft geschreven - De Bende van Nijvel en de CIA uit 2011 en De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten uit 2015 - zonder die notities ooit te vermelden.

Ook de manier waarop de memoires bij het huisvuil terecht zijn gekomen, klinkt totaal ongeloofwaardig:

"Ik had mijn echtgenote beloofd dat ik na dit laatste boek die hele Bende van Nijvel zou laten rusten. Zij heeft nadien een deel van mijn archief weggedaan. Stom, heel stom, maar zo is het gegaan.”

Ook Pol Deltour heeft het blijkbaar heel moeilijk om die uitleg te geloven:

“Guy zei dat het dagboek met het huisvuil was meegegeven”, zegt Pol Deltour. “Dat verraste ons wel een beetje.”

Zo'n notities gooi je niet weg! Die geef je aan de speurders. En als je archief over de Bende van Nijvel te omvangrijk is, kan je dit ook doneren aan mensen of organisaties (bv. een universiteit) die er iets mee kan doen voor bijvoorbeeld een historisch onderzoek. Moest mijn vrouw een deel van mijn archief weggooien zonder iets te vragen of te zeggen ... smile

nostra wrote:

En toen was het online artikel weg.

Het artikel is nog steeds te lezen op de site van De Morgen of Het Laatste Nieuws.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube