541

Re: Madani Bouhouche

Inderdaad, die kans bestaat. Maar toch betwijfel ik of dat de doelstelling zou geweest zijn van zijn al dan niet aanwezigheid in een crime-zone. In vergelijking met het steeds spoorloos verdwijnen van de daders staat dat haaks op de werkwijze! Ik ga er van uit dat Bouhouche een tussenpersoon was, een belangrijke weliswaar, maar dat er organisatorisch mensen boven hem stonden. Die zouden psychopatisch haantjesgedrag zeker niet tolereren. En tenslotte is een afgelegde getuigenis geen exacte wetenschap. Goede avond verder.

542

Re: Madani Bouhouche

Wat ik niet begrijp. Als iemand overlijdt, hetzij een ongeval, dan nemen ze toch altijd een bloedstaal en wordt je getest op alcohol, drugs, medicatie, enz. ... Dan hebben ze toch DNA.

Re: Madani Bouhouche

De meningen zijn nog steeds zeer verdeeld over of Bouhouche is verongelukt, vermoord of nog springlevend. Er zal wel nooit uitsluitsel komen, denk ik. Maar ik weet ook niet of het echt heel belangrijk is, in de eerste twee gevallen kan Bouhouche zeker niet meer ter verantwoording geroepen worden, en als hij onder een andere naam nog zou leven waarschijnlijk ook niet, dan moeten ze toch eerst maar eens uitzoeken hoe hij nu heet en waar hij zit.

Zoals bijv. Leo al zei, we mogen aannemen dat ook Madani Bouhouche maar een gewone soldaat was, die handelde in opdracht van machtige mensen. Zeker, zijn naam is één van de belangrijkste in dit dossier, en ik twijfel er niet aan dat hij een grote rol speelde in het praktische gedeelte van de bende, maar hij heeft het niet voor z'n eigen plezier gedaan. Denk aan de getuigenis van P. Ghijsels dat Bouhouche in de gevangenis zeer bang was voor iets of iemand, en zei Bouhouche niet ooit eens tegen een speurder, Doraene dacht ik, dat hij altijd nog liever 20 jaar gevangenisstraf kreeg dan een nekschot.

Dus misschien moeten we ons maar niet te druk maken over het uiteindelijke lot van Madani Bouhouche, bereikbaar is hij in ieder geval niet meer, en was hij toch ook maar een radertje in het hele systeem. Wel een belangrijk radertje, dat geloof ik wel, maar wat we kennen als 'Bende van Nijvel' was ongetwijfeld veel meer dan alleen Madani Bouhouche.

544

Re: Madani Bouhouche

Als Bouhouche een dader was of logistiek deed dan zaten de daders bij de speurders, onderzoekers, denk maar aan Armory. Toen Bouhouche Dery niet meer kon manipuleren wilden ze hem dood. Ik vraag mij nog steeds af waarom kon Bouhouche ongestoord in Frankrijk verblijven en bleef hij nog steeds zijn vriendjes daar ter plaatse zien?

545

Re: Madani Bouhouche

Tru Dat wrote:

Ik vraag mij nog steeds af waarom kon Bouhouche ongestoord in Frankrijk verblijven en bleef hij nog steeds zijn vriendjes daar ter plaatse zien?

Bouhouche was in principe voor het gerecht bereikbaar, ze wisten waar hij uit hing. Maar het voordeel voor Bouhouche was dat ze hem niet om de vijf botten konden ondervragen of aanhouden.

Bouten trekt een mistgordijn over de dood van Bouhouche, volgens hem is het niet onmogelijk dat die dat in scène zette. Maar op zich zie ik niet echt in of dat nodig was voor hem, het Bende dossier maakte toch amper vorderingen en niemand rekent er op dat er ooit nog een rechtszaak van komt. Zorgen dat er een ander lijk op zijn plek lag dat ook nog eens onvoldoende herkenbaar was en toch nog genoeg op hem leek dat lijkt me wel erg ver gezocht en ook riskant want dan moest hij iemand van kant maken, het lijk juist op de plek van het ongeluk leggen en die boom moest dan juist vallen, het mocht er niet verdacht uit zien etc. ... ik denk dat hij gewoon overleed daar maar met zo'n figuur weet je misschien nooit maar dan gaan we dat sowieso nooit ontdekken. Bouhouche zijn lijk werd gecremeerd zodat ze het niet meer kunnen checken.

546

Re: Madani Bouhouche

Personlijk vermoed ik ook dat Bouhouche gewoon overleed door dat ongeluk met de boom, buren hadden hem al verwittigd dat hij niet goed bezig was met zijn kettingzaag. Wat ik wel niet geloof is dat hij zomaar de rijkswacht verliet omdat hij als straf voor het afluisteren een andere plaats kreeg. Ik geloof meer in de theorie dat hij de rijkswacht verliet voor een geheime opdracht, een missie waardoor hij als niet langer in dienst van de rijkswacht deze ook niet in opspraak kon brengen.

In eerste instantie ging hij samen met Beijer bij ARI werken en later had hij een wapenwinkel. ARI had enorm veel info via bestanden verzameld bij de BOB  (rijkswacht) grote namen en veel feiten om te chanteren. Hij had garageboxen, appartementen, zelfs een antenne om af te luisteren, deed de diefstal bij SIE waarbij hij niet enkel wapens stal maar ook een draagbare politie radio zender ontvanger. Ook die diefstal doe je niet zomaar! Ook nog de aanslag op Vernaillen en zoveel meer.

De theorie dat hij dat uit Wraak voor zijn degradatie zou doen houdt geen steek want de rijkswacht is er enkel beter bij gevaren. De rijkswacht kreeg juist meer budget betere wapens en betere voertuigen! Ik ben overtuigd dat Bouhouche in opdracht werkte maar in opdracht van Wie?

547

Re: Madani Bouhouche

Bijna 100% zeker in opdracht van de Rijkswacht top. Het selecte opperofficieren clubje van Kolonels en Lt .Kolonels met oog op een hogere benoeming. Allen behept met een SS aanbidding (vergelijk de uniformen) en fanatieke bewonderaars van grote broers FBI en CIA!

Maar ook zij werkten voor een opdrachtgever ... Een opdrachtgever die hen toeliet 'en passant' met hun persoonlijke zorgen (chantage) af te rekenen. Je moet er rekening mee houden dat een chanteerbare Kroonprins (sinds het Hospitalier debacle (Mossad/CIA)) een godsgeschenk is voor een buitenlandse inlichtingendienst ...

... En hier stopt de Belgische deelneming: Paleis -> kabinetchef -> Rijkswacht -> Bouhouche ... en nemen de grote broers het over!

548

Re: Madani Bouhouche

Er zijn teveel zaken die in de richting van Bouhouche wijzen dat het gewoon geen toeval kan zijn. Vanaf het begin toen ik op de site begon te lezen had ik het gevoel dat Bouhouche en VDB + Gol er iets mee te maken hadden. De link die jij legt Leo zou best kunnen kloppen en zit denk ik ook niet ver van je eerste hypothese denk ik. Het bewijs is jammer genoeg nog niet gevonden, hopelijk weten we ooit de waarheid, in straffen geloof ik niet meer. Na het bericht Bouhouche leeft misschien Bouhouche is vermoord? Zou het kunnen dat hij vermoord is?

549

Re: Madani Bouhouche

Assassiné ou vivant, une chance sur 2 de toute façon, il a disparu de Fougax le 25 novembre 2005? Incinéré le 26, et enquête baclée un 48 heures? Avec tous ces secrets et une chose où sont ces chiens qu'il adoraient ...

550

Re: Madani Bouhouche

Il est facile de répondre à cette question, Joel. Ils ont disparu en même temps qu'Alain Weykamp, le gendarme Jean Paul Contat et leur ami Claude Bureau. Mais enquêter sur une telle chose est difficile pour le CBW. Ils ont peur des réponses.