Re: Madani Bouhouche

ik veronderstel dat hij wel bij zijn echte naam bekend stond bij de plaatselijke administratie toen hij omkwam; aanwijzing daarvoor is volgens mij zijn registratie bij het INSEE (l’Institut National de la Statistique et des Etudes Economiques) op 16 oktober 2004 voor zijn bedrijfje (Elevage d'autres animaux) » www.societe.com

Zijn zoon kan best vrij vlug na zijn overlijden gecontacteerd zijn en naar Frankrijk gekomen zijn.

632

Re: Madani Bouhouche

In 2005 ondertekende Belgie het verdrag met Frankrijk en gaf toegang tot de DNA-bank. Maar hoe kon het Frans gerecht op zo korte tijd een staal van Bouhouche laten onderzoeken? Dat artikel in De Morgen kan niet kloppen denk ik.

633

Re: Madani Bouhouche

Precies wat je zegt Tru Dat, maar waarom zouden ze ook. Niet alleen was daar geen reden voor, het is zelfs tegen de Franse wet. En wat Ruf zegt: David naar Fougax et Barrineuf laten komen? Niet An Quitner of zoon David was op de hoogte gesteld van de dood van Dani maar zijn (ex), en dat tussen haakjes, Claude Bureau. Niemand twijfelde over zijn identiteit. Er was geen sprake van enig wantrouwen, laat staan van wat voor onderzoek dan ook. Wat dat betreft kunnen we verder met de hypothese!

LEO wrote:

Wat is jouw conclusie Insider? Je schreef er ooit een stukje over hier op het forum maar vind het niet terug. Het klonk me toen aannemelijk in de oren!

Ik ben niet degene die een conclusie moet trekken LEO. Ik verbaasde me over de situatie en omstandigheden rond de dood van Dani en wat hij mij over een mogelijke verdwijning vertelde. Daarom kwam ik met die hypothese en daarbij wat vraagtekens rond het (dubieuze) ongeluk. Ondertussen zijn hier anderen mee aan de gang gegaan, o.a. Joel en Scaramouch. Misschien wordt het tijd om de hypothese aan te passen en een nieuw onderzoek te starten?

634

Re: Madani Bouhouche

Wat bedoel je insider? En mag ik u mening weten? Denk jij dat hij nog leeft?

Re: Madani Bouhouche

Volgens het bericht van de betrokken begrafenisondernemer aan Lauwin47, betaalde de zoon reeds op 23 november 2005 (een voorschot) in contant geld. Dus was hij die dag al naar Frankrijk geweest. Waarom zou er een DNA onderzoek geweest zijn? Logischerwijze zou dat volgens mij moeten gebeurd zijn als "test de paternité"; de zoon draagt immers niet de familienaam Bouhouche. Ik weet niet hoe de procedure in 2005 praktisch in zijn werk ging, qua aanvraag en betrokken instanties, maar, hoe complex het ook moge geweest zijn, ik veronderstel dat zoiets zeker realiseerbaar was binnen de periode 22 november 2005 tegen eind 2005.

636

Re: Madani Bouhouche

De wet in Frankrijk stond geen DNA afname toe buiten een gerechterlijk onderzoek! En gezien de gendarmerie een ongeval en geen misdaad vaststelde is er geen gerechtelijk onderzoek gedaan. Er kan dus wettelijk gezien geen DNA afname gedaan zijn.

637

Re: Madani Bouhouche

kenza wrote:

Wat bedoel je insider? En mag ik u mening weten? Denk jij dat hij nog leeft?

We zijn weer 15 jaar verder Kenza, maar ik heb nog weinig bewijzen gezien voor het tegendeel. Overigens was de eerste die dacht dat Dani nog wel in leven kon zijn: commissaris Eddy Vos zelf! Frappant.

Misschien een nieuwe reconstuctie maken, met uitsluitingen en gebaseerd op feiten, niet op aannames.

Re: Madani Bouhouche

Tru Dat wrote:

De wet in Frankrijk stond geen DNA afname toe buiten een gerechterlijk onderzoek! En gezien de gendarmerie een ongeval en geen misdaad vaststelde is er geen gerechtelijk onderzoek gedaan. Er kan dus wettelijk gezien geen DNA afname gedaan zijn.

Een gerechtelijk onderzoek ... kon waarschijnlijk toen ook al of gebeurde reeds voor het vaststellen van verwantschap, 'pour établir des liens de filiation' zoals waarvan sprake in het werk van Nathalie Nicole Poirier (2014) » drive.google.com. Dat kan best plaats gevonden hebben in de periode tussen 22 november 2005 en eind 2005.

PS; totnogtoe heeft noch de zoon noch de twee andere personen die de kosten van de begrafenisondernemer betaalden de identiteit van de man die omkwam betwijfeld ... als zijnde niet Dani Bouhouche.

639

Re: Madani Bouhouche

Frankrijk is op gebied van DNA heel streng en moeilijk, zelfs een dokter mag bij overlijden geen DNA afnemen. Een arts mag enkel DNA afnemen Bij leven voor een behandeling. DNA verwantschapstests zijn verboden en strafbaar. Als Madani Bouhouche nog leeft zal hij ook wel geweten hebben dat Frankrijk een strenge wetgeving betreffende DNA had en is dat misschien wel het motief om in zo een vergeten gat te gaan wonen. Helaas moet ik tot de vaststelling komen dat er geen overtuigend en sluitend bewijs is dat Bouhouche effectief overleden is.

640

Re: Madani Bouhouche

Inderdaad Tru Dat. Men heeft een lijk gecremeerd in de veronderstelling dat het Madani Bouhouche was.