771

Re: Madani Bouhouche

gloacoster wrote:

Hier geeft hij al een aanwijzing:

"Jij stelt dat je Bouhouche kende, laat maar weten hoe en wat. Ik kende hem ook en goed, zelfs met en zonder zwembroek."

Over die zwembroek: dat was niet bedoeld als een aanwijzing dat het kenmerk onder die zwembroek zat. Meer als gegeven dat ik bepaalde kenmerken van hem weet, onder de kleding. Laat ik vooropstellen dat ik er niet op uit ben om een spelletje te spelen van: ik weet lekker meer als jij. Het gaat mij om de mogelijkheid dat de zoon hem inderdaad herkend kan hebben. Door wat ik tot nu toe gehoord en gelezen heb, ben ik daar niet van overtuigd.

LEO wrote:

Insider, An Quittner, Bouhouche's vrouw, had Joodse roots. Heeft Bouhouche zich laten besnijden om traditiegetrouw te kunnen huwen met An?

Zoals ik al eerder zei LEO, Dany had niets met het geloof. En aanpassen aan een partner? Egoistisch en egocentrisch, dat was zijn kenmerk.

Kristoff wrote:

Leo, het zou mij sterk verbazen mochten de speurders ooit gevraagd hebben of dit geslachtsdeel overeenkomt met dat van je vader. Ik ken die van mijn vader ook niet zenne ... Ik doel op een bepaald litteken, moedervlek .. Insider zal het wel weten geloof ik. Zoals ik hierboven reeds had gevraagd: werd Madani Bouhouche herkend aan de hand van dit kenmerk?

Bv.: als de zoon zou weten dat Bouhouche een bugsbunny op zijn gat getatoeëerd had staan, en de speurders in Frankrijk deze op het lichaam hebben aangetoond ... Dan zijn alle twijfels weg. En aan zijn zoon kan je het niet vragen, want Facebook e.d. staat vol met valse profielen. Als zijn zoon het lichaam heeft herkend aan de hand van een aantal kenmerken, zal dit ook wel op een verslag staan. Daar heb je volgens mij meer aan.

Daar gaat het hier om Kristoff, of de zoon zijn vader geidentificeerd heeft? Volgens mij is er nooit sprake geweest van een identificatie. Er waren geen twijfels over de identiteit van Dani, ondanks dat ze hem eerst plaatsten als Daniel Bureau. Waarom zouden ze dan een naakt lichaam van de: verongelukte vader met een 'verminkt hoofd' tonen aan de zoon? En zo ja, waar zou de aandacht van de zoon dan zijn? Bij het lichaam of...?

772

Re: Madani Bouhouche

Inderdaad, ik geloof ook niet dat zijn zoon hem moest identificeren. Trouwens hoe oud was zijn zoon toen?

773

Re: Madani Bouhouche

Ze kunnen evengoed zijn portefeuille uit zijn broekzak gehaald hebben, met de vraag of dat Meneer Madani Bouhouche/vader was op de identiteitskaart/rijbewijs. Met de bedoeling de zoon niet te moeten confronteren met dergelijke trauma's. Als ze dan ook in de woning Bouhouche niet aantreffen, kan je er vanuit gaan dat de speurders denken dat de zaak duidelijk/rond is.

Man man, ik zou geld geven om inzage te hebben in de vaststellingen, pv's, foto's ed van zijn overlijden. (Die zijn er toch?) Als aan de hand van deze documenten al ons vragen beantwoord worden met neen, of niet duidelijk ...tja..

774

Re: Madani Bouhouche

Zoals ik al in een reactie aan Bossi liet weten, blijven er toch nog wat vragen rondspoken rond de gebeurtenissen in Fougax-et- Barrineuf. Er komen antwoorden maar ook die roepen nieuwe vragen op. Dat zal waarschijnlijk ook bij jullie zo zijn? Zomaar een paar vragen naar aanleiding van het bovenstaande:

  1. Bouhouche werd op 22 november 2005 gevonden, maar hoe lang was hij al niet gesignaleerd?

  2. Wie heeft hem nu echt gevonden? Was dat zoals eerst werd gezegd een toevallige paddenstoelenplukster of was het Tony Garcia, die volgens Joel Lhost een paar dagen voor het verdwijnen van Bouhouche was verdwenen? Was hij dan al terug? Maar, hoe weet Joel dat dan? Was Joel daar toen ook? Wat deed hij daar dan? Bestaat Toni Garcia echt of is het Joel Lhost? De meeste Spanjaarden hebben een dubbele achternaam, zoals Juan Mendez-Blaya. Hoe zat dat met Toni Garcia, had die ook een dubbele achternaam? Dat kan een aanwijzing zijn.

  3. Gloacoster, blijft hameren op de herkenning van Bouhouche door zijn zoon, maar was er wel sprake van een verzoek om identificatie en is daar proces-verbaal van opgemaakt?

  4. Nog steeds is er geen duidelijkheid over de rol van Alain Weykamp en de betaling en eigendomschap van de Gîtes in Fougax-et-Barrineuf. Het bestaat niet dat het ‘schoothondje’ van Bouhouche, plotseling in een patroons-verhouding tot Bouhouche zou staan. Nog steeds is er geen enkel zicht op het doen en laten van Alain Weykamp na het gebeuren.

  5. Hetzelfde geldt voor Claude Bureau. Wat is er van haar geworden? Waar is zij nu?

  6. Scaramouche, geeft aan dat de gendarme Jean Paul Contat daar nog steeds woont, maar niet over de omstandigheden rond de dood van Bouhouche wil praten. Maar hoe zit het met Dani zijn andere vriend in Fougax, de geheimzinnige Alain Santoil. Heeft Scaramouche, of iemand anders, ooit met hem gesproken. Heeft hij iets te vertellen over het verhaal rond Bouhouche. Of is er een ander mogelijkheid? Is het een alias van Alain Weykamp? Ook Bouhouche gebruikte zijn eigen voornaam met een andere achternaam.

  7. Had het verdwijnen van Bouhouche te maken met het overlijden van Carl Armfelt, exact twee weken eerder? Armfelt was met zijn hele ‘hebben en houwen’ gevlucht naar een ‘negorij’ in Canada, kort na de laatste raid in Aalst en het oprollen van de CCC. Was Bouhouche beducht dat Armfelt hierover bewijsstukken bewaard had die belastend voor hem waren? Of ging het er toch om dat Bouhouche door het overlijden van Armfelt de politieke dekking kwijt was tegen bepaalde Belgische topmensen?

  8. Is de ‘nieuwe vriendin’ van Bouhouche, ten tijde van die gebeurtenis, het meisje uit Belesta, ooit gehoord? Hoe is het verder met haar gegaan. Zij was toch degene die belde dat Bouhouche haar telefoontjes niet beantwoordde? Wat me vooral verbaasd, is dat zij niet aanwezig was op de crematie? Was zij niet welkom? Is zij niet op komen dagen? Waarom wilde zij geen afscheid nemen? Was daar een andere reden voor?

  9. Joel Lhost vertelt hier op het forum, dat er bij het lichaam van Bouhouche geen motorzaag was gevonden. Hoe zou dat moeten rijmen met het verhaal over de ontploffing tijdens het zagen van de boom? Ook nu weer, hoe kan Joel Lhost dat weten? Waarom geeft hij geen antwoord op de vragen hierover? Was mijn Frans niet goed genoeg? Of is het een zwamverhaal? Dat zou een groot probleem zijn voor de geloofwaardigheid van de rest van zijn verhaal verteld aan Guy Bouten!

Re: Madani Bouhouche

Insider wrote:

Over die zwembroek: dat was niet bedoeld als een aanwijzing dat het kenmerk onder die zwembroek zat. Meer als gegeven dat ik bepaalde kenmerken van hem weet, onder de kleding.

Laat ik vooropstellen dat ik er niet op uit ben om een spelletje te spelen van: ik weet lekker meer als jij. Het gaat mij om de mogelijkheid dat de zoon hem inderdaad herkend kan hebben. Door wat ik tot nu toe gehoord en gelezen heb, ben ik daar niet van overtuigd

Als jij kennis hebt van een speciefieke kenmerk van Bouhouche, veronderstel ik toch dat jij niet de enigste mens is die daar kennis van heeft. Zou Bouhouche dan zo een risico nemen om dan een ander lijk onder die boom te leggen, zonder die specifiek kenmerk? In de hypothese dat hij die enscenering maakte, zou hij toch nooit weten wanneer, en door wie het lijk zou zijn teruggevonden en hoe het gevolg zou zijn van de vondst.

776

Re: Madani Bouhouche

Bedankt Insider!

777

Re: Madani Bouhouche

Bouhouche ging zelfs tijdens een oefening van een afstandje kijken hoe een 'plaats delict' (PD) er uit zou zien voor onderzoekers en anderen die ter plaatse arriveerden. Voldeed die PD niet aan de verwachtingen, dan corrigeerde hij dat en ging opnieuw van afstand kijken, net zo lang tot hij tevreden was. Door jouw reactie laat je merken dat 'jij in ieder geval niet weet wat het kenmerk was of is. Misschien weet zijn zoon het wel?

gloacoster wrote:

Als jij kennis hebt van een speciefieke kenmerk van Bouhouche, veronderstel ik toch dat jij niet de enigste mens is die daar kennis van heeft. Zou Bouhouche dan zo een risico nemen om dan een ander lijk onder die boom te leggen, zonder die specifiek kenmerk? In de hypothese dat hij die enscenering maakte, zou hij toch nooit weten wanneer, en door wie het lijk zou zijn teruggevonden en hoe het gevolg zou zijn van de vondst.

Sorry Gloacoster, dat ik dat niet neerzette in mijn antwoord, maar los van dat antwoord maakte je een goede en zeer logische gevolgtrekking.

778

Re: Madani Bouhouche

Insider, je Franse tekst was perfect ... er klopt iets niet gezien noch jij noch ik antwoord krijgen. Wat de naam Garcia of Garcya betreft is het vooral een Baskische familienaam die meestal voorkomt in Spaanse gebieden, maar ook in Frankrijk, vaak ook een dubbele familienaam bijvoorbeeld Garcia Lopez of Garcia Lopes. Ik wil vooral nog weten hoe oud de zoon van Bouhouche was toen Bouhouche herkend moest worden?

779

Re: Madani Bouhouche

Insider wrote:

Bouhouche ging zelfs tijdens een oefening van een afstandje kijken hoe een 'plaats delict' (PD) er uit zou zien voor onderzoekers en anderen die ter plaatse arriveerden. Voldeed die PD niet aan de verwachtingen, dan corrigeerde hij dat en ging opnieuw van afstand kijken, net zo lang tot hij tevreden was.

Dit lijken wel de kenmerken van een perfectionist.

780

Re: Madani Bouhouche

Het is beter in wapens te handelen dan naar de oorlog te gaan, Bouhouche wist heel goed wat hij deed. Hij was al gepakt maar dat zou niet meer gebeuren. Bouhouche 2.0 upgradet.